Rebellion nöjda med AvP-mottagandet

Inaktiv

Tycker dom ska vara nöjda med spelet, jag tycker det är bra, och duger fan mer än fint för mig. Vissa kritiker kan helt enkelt inte lära sig vissa spel bara innan dom ger ett betyg.

Medlem

Gillar iaf Gametrailers recensioner för att dom är mycket mer professionella än dom flesta.

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-aliens-vs/62074


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Inte testat hela spelet än en Multiplayer demot/betan var inget å hänga i granen.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Om nu detta var en sån hitt så kanske man kan hoppas på att de återupptar utvecklingen av Colonial Marines. För det ligger ju på is i väntan på om AVP gick bra eller dåligt.

Man vad ere för skillnad på Colonial Marines och Marine-kampanjen i AvP 3? (förutom längden förstås)


signatur

Memento Mori

Medlem

har nyss spelat mitt spel i typ 4 timmar på dator, och jag skiter blankt i va ni negativa personer säger, jag verkligen gillade spelet och jag kmr fortsätta spela de lirade SP i 1 timme och MP i 3 timmar, gillar allt

Medlem

Det är verkligen hat/kärlek. Det jag tror jag saknar mest är känslan att man har skills. Allt känns lite för random ibland.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av gurkoz:

Om nu detta var en sån hitt så kanske man kan hoppas på att de återupptar utvecklingen av Colonial Marines. För det ligger ju på is i väntan på om AVP gick bra eller dåligt.

Man vad ere för skillnad på Colonial Marines och Marine-kampanjen i AvP 3? (förutom längden förstås)

Colonial Marines fokuserar bara på marinsen som ska undersöka vad som inträffade med skeppet i filmen Aliens. Ska ha coop uppenbarligen. Fast dem avbröt väl aldrig utvecklingen, tanken har väl alltid varit att det skulle släppas om än senare?


signatur

Videomupp

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=yQK6cHcr1wY gameplay video på aliens: colonial marines. Är nog i alpha stadiet för det ser ganska stelt ut.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Vad jag hört av mp delen så har de triggade "instant death" animationer som inte är särskilt instant och låser ens kontroller tills man antingen är död eller dödat sitt offer. Konstig alien styrning och diverse andra saker, de valde även helt fel mp mode för visa demot. Free for all är jue så fel i avp universumet, det ska vara species team dm.

Medlem

Men ärligt, jag köpte spelet för att lira MP. Vilket sög hur mkt som helst. 15/100
Singleplayer är väl okej men orka spela mot AIn.

Men en sak är bra, jag insåg äntligen att inte lägga pengar på ett "skitspel" där spelet är gjort för konsol.
CM ser jag framimot men hör jag ingen förändring när det gäller MP så blir det inget med det.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Gillar iaf Gametrailers recensioner för att dom är mycket mer professionella än dom flesta.

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-aliens-vs/62074

Gametrailers är en grym sida men deras recensenter är en bunt konsolgamers som jag ofta tycker gör kassa recensioner.

STALKER och Crysis är två bra exempel.

Medlem

spelet får en 3 av mig, tyvärr kommer inte spela hålla i sig ett tag för min del, redan idag så känner jag av att det börjar bli lamt att spela.

Singelplayer delen är kort.. storyn är värdelös.. precis som AvP filmerna, jag fattar inte riktigt hur man kan komma på såna här värdelösa handlingar, vem fan är det som skriver manuset här egentligen?

Jag hade sett fram emot survivor modet mest när det gäller MP, köra lite COOP, det var en stor besvikelse då dem enbart släppt 2 helt lama små och korta banor annars funkar själva COOP grejen bra, känns som dem kunnat lägga in COOP till singel player kampanjen då mekanismerna finns och funkar. Matchmaking är precis som i OFP2, en stor flopp, när jag tänker efter lite så känns det som att AVP3 går i samma riktning som OFP2 gick, hypat som fan, potential men ändå misslyckat.
blir lack på att man har svårt att välja den rasen man vill köra om man inte spelar public, allt känns väldigt konsol aktigt

Nu hoppas jag på rebellion släpper mod kit tools/sdk så vi spelare kan fixa skitet som fattas, och en ban editor, men vad jag läst så tänker rebelion hellre köra på att släppa DLC's när det gäller banor, stort misstag.. är det värt att betala 50 kr för en skit bana en vanlig spelare kunnat gjort? och att ta bort denna möjlighet att låta oss spelare skapa för att göra spelet mer spelbart och skapa mer hållbarhet? jag hoppas verkligen inte dessa rykten stämmer.

blir så lack att man slösat 500kr på ett sånt här halv dant spel när det verkligen fanns potential, mer lack blir jag på utvecklarna och deras hittils arroganta stil, dem har hypat upp spelet, och visst fan kunde hypat ha varit sann med all potential spelet innehåller, istället har dem gjort detta lir till något mediokert och halft lamt

Jag är ett stort AvP fan, körde 1an och 2an som en galning, men jag kan inte rekommendera detta skit lir till någon, om ni ska köpa det då bör ni vänta tills priset har sänkts ordenligt då pengarna som går åt bör hellre spenderas till att köpa kebab och pizza.

Japp nu ska jag sluta klaga och spela ännu en runda för att hoppas på att jag kan lära mig tycka om detta spel

en notis: spelet hade potential!!!!!

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:

Men ärligt, jag köpte spelet för att lira MP. Vilket sög hur mkt som helst. 15/100
Singleplayer är väl okej men orka spela mot AIn.

Men en sak är bra, jag insåg äntligen att inte lägga pengar på ett "skitspel" där spelet är gjort för konsol.
CM ser jag framimot men hör jag ingen förändring när det gäller MP så blir det inget med det.

Skitsnack om att det är gjort för konsol, då du inte tycks ha testat de båda versionerna kan jag upplysa dig om att konsolversionen är ännu sämre, spelet är utvecklat för PC för där sitter fansen, nostalgi säljer.
På konsol finns både läskigare och bättre spel att välja mellan utan problem, snarast så att man inte hinner spela alla bra spel
Längtar också efter CM, hoppas det spelet levererar skräck, action, grafik och hyfsade kontroller

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av rmpyro:

Gillar iaf Gametrailers recensioner för att dom är mycket mer professionella än dom flesta.

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-aliens-vs/62074

Gametrailers är en grym sida men deras recensenter är en bunt konsolgamers som jag ofta tycker gör kassa recensioner.

STALKER och Crysis är två bra exempel.

Låt mig gissa?
De höjde Crysis till skyarna men sågade Stalker?

Jag blev klar med Stalker- call of pripyat nyss och det var fan en upplevelse utöver det vanliga. det kändes såååå pc och det var så underbart. Fick myskänslor som senast infann sig under deus ex och thief.

Det här aliens vs predator är nog årets besvikelse för min del.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

fattar inte hur ett sånt skitspel kan sälja så bra, kidds verkar inte bry sig längre om kvallite.

Medlem

Vad intelligent av dem att ge sig på "Amerikaner". Det finns ju så få av dem som ingår i konsumentmålgruppen menar jag.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av WhiteHorse:

Men ärligt, jag köpte spelet för att lira MP. Vilket sög hur mkt som helst. 15/100
Singleplayer är väl okej men orka spela mot AIn.

Men en sak är bra, jag insåg äntligen att inte lägga pengar på ett "skitspel" där spelet är gjort för konsol.
CM ser jag framimot men hör jag ingen förändring när det gäller MP så blir det inget med det.

Skitsnack om att det är gjort för konsol, då du inte tycks ha testat de båda versionerna kan jag upplysa dig om att konsolversionen är ännu sämre, spelet är utvecklat för PC för där sitter fansen, nostalgi säljer.
På konsol finns både läskigare och bättre spel att välja mellan utan problem, snarast så att man inte hinner spela alla bra spel
Längtar också efter CM, hoppas det spelet levererar skräck, action, grafik och hyfsade kontroller

Jo, eller.. nja jag skulle testa Avp på PS3 men det gick inte... Hosten lämnade osv.
Kan hålla med om att det verkar sämre till Konsol, men min poäng är att spelet som kostade mig 499 på webhallen och det är ju inte klart för 5 öre.
Är grymt besviken.
Betalar hellre 1000 spänn för ett spel som är klart och har en livslängd på 2-4 år multiplayer. CSS t.ex kostar fortfarande 300 spänn och det är ett spel många gillar (inte alla) Jag är en av dom som gillar det.

"Rebellion nöjda med AvP-mottagandet" = Dom har lurat tillräckligt många så dom har nog tjänat på detta spel.

Inaktiv

PC-demot var ju ett skämt

Medlem

Mera AvP åt folket = )

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av WhiteHorse:

Men ärligt, jag köpte spelet för att lira MP. Vilket sög hur mkt som helst. 15/100
Singleplayer är väl okej men orka spela mot AIn.

Men en sak är bra, jag insåg äntligen att inte lägga pengar på ett "skitspel" där spelet är gjort för konsol.
CM ser jag framimot men hör jag ingen förändring när det gäller MP så blir det inget med det.

Skitsnack om att det är gjort för konsol, då du inte tycks ha testat de båda versionerna kan jag upplysa dig om att konsolversionen är ännu sämre, spelet är utvecklat för PC för där sitter fansen, nostalgi säljer.
På konsol finns både läskigare och bättre spel att välja mellan utan problem, snarast så att man inte hinner spela alla bra spel
Längtar också efter CM, hoppas det spelet levererar skräck, action, grafik och hyfsade kontroller

Bara för att du tycker en sak är det inte fakta, dags att sluta gissa kanske? Rebellion sade själva att dom primärt gjorde spelet för konsol för det är där pengarna ligger.

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Tycker dom ska vara nöjda med spelet, jag tycker det är bra, och duger fan mer än fint för mig. Vissa kritiker kan helt enkelt inte lära sig vissa spel bara innan dom ger ett betyg.

Eller ska alla gamers lära sig att subjektiva meningar finns?

Skrivet av Neatherblade:

AVP 3 är väl mer inriktat till fansen än den stora massan. Själv vill jag ha mer AVP

Nehej du det är det verkligen inte. Alla fans jag känner av denna spelserien spyr galla över spelet.

Det är enligt mig ett totalt fiasko. Saknas helt känsla på större delen av spelet. Vilket är ett skämt i sig att ens kalla någon del av spelet "stor".


signatur
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av gurkoz:

Om nu detta var en sån hitt så kanske man kan hoppas på att de återupptar utvecklingen av Colonial Marines. För det ligger ju på is i väntan på om AVP gick bra eller dåligt.

Man vad ere för skillnad på Colonial Marines och Marine-kampanjen i AvP 3? (förutom längden förstås)

Colonial Marines fokuserar bara på marinsen som ska undersöka vad som inträffade med skeppet i filmen Aliens. Ska ha coop uppenbarligen. Fast dem avbröt väl aldrig utvecklingen, tanken har väl alltid varit att det skulle släppas om än senare?

Ja det ska släppas. Antingen blir det till jul eller början på nästa år. Har hört att de fortfarande jobbar på det iaf.

Personligen tror jag mer på Colonial marines...iallafall när det gäller spelkänslan.


signatur
Inaktiv

Jag ska köpa både det här spelet och Colonial Marines när de säljs för ca 300 kr!!

Medlem

Jag tyckte spelet var grymt men i kampanjerna så händer det så lite grejjer, som marin så känns det som att man aldrig stöter på någon alien eller predator.. typ bara en alien här och en alien där och sen måste man väl bli förvånad ifall man ens får se en predator. Alla tre kampanjerna är också för korta vilket gör att man blir besviken att få lämna storyn så tidigt.

I multiplayer läget så är det riktigt kul. Men det verkar inte som att de är så många som är så sugna på att köra det eller köpa det överhuvudtaget eftersom man kan vara 18 spelare på en server och när man kör quick match så blir man typ cirka 8-12 spelare bara och på serverbrowsern är det samma sak fast där hittar man typ bara 10 servrar och man måste då bli häpen ifall man ens hittar en server med 18 spelare på.

En annan grej som är dålig är då att när man kör quick match och spelet är över så skickas man ut i menyn igen och måste leta om på nytt.. man åker inte ut till lobyn igen o är kvar i servern dvs. Det är uselt.

12
Skriv svar