John Carmack tilldelas prestigefylld utmärkelse

Robot
John Carmack tilldelas prestigefylld utmärkelse
Medlem
John Carmack tilldelas prestigefylld utmärkelse

Verkligen en värdig person till priset! wolfenstein, doom, quake <3

Medlem

Det är dem värda. Grattis till dem alltså =D

Medlem

helt klart värd.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Grattis!

Undrar när Molyneux får sitt då?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

klart carmack ska ha en lifetime achievement.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Oja det var välförtjänt. En bra kille som förtjänar det här om inte mer


signatur

Ta en gärna en titt på mina GB/C och GC emulatorer www.tuxemu.se.nu :)

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Grattis!

Undrar när Molyneux får sitt då?

När han hållit tyst tillräckligt länge för att folk ska komma ihåg vad han gjort och inte vad han sagt.

Sid Meier bör också vara stark kandidat.


signatur

subterranean homesick alien

Air
Medlem

GO CARMACK!
GO ID SOFTWARE!

Utan dig Carmack så hade nog inte spelbranschen sett ut som den gör idag.

Medlem

Att han inte fått det tidigare förvånar mig.

Medlem

Mycket välförtjänt!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Grattis!

Undrar när Molyneux får sitt då?

När han hållit tyst tillräckligt länge för att folk ska komma ihåg vad han gjort och inte vad han sagt.

Han kan få pris för största visionären med minst sanning till verkligheten.

Medlem

Om de är någon som förtjänar detta pris så är de John Carmack. Han är ett geni som gav oss FPS-genren. Hans grafikmotorer är utan tvekan dom bästa, och då menar jag att grafik och prestanda går hand i hand, inte som CryEngine som bara satsar på grafik. Ser fram emot Rage och va den nya motorn kommer leverara för godsaker.

Inaktiv

Absolut!

Quake på lan var grymt kul. Det var väl där allt började i princip.
professionell gaming med turneringar och som morot åt andra spelutvecklare att göra egna fps som half-life, unreal etc.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Äntligen, han förtjänar alla priser som finns inom spelprogrammering!

Medlem

Efter hans uttalande angående Rage och P2P server system så är han en av dom som minst förtjänar det. Ge det till Gabe Newell eller Lars Gustavsson istället.


signatur
Medlem

Grattis det är han värd.

Medlem

Glöm inte hans och id's inställning till källkoden för sina spel. Rätt unikt i branschen.

Ja, det förtjänar han, om inte minst för ihärdigt arbete och tron på PC:n som spelmaskin.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Carmack äger alla.
Bland alla som snackar och babblar så känns det lite som att Id blivit lite av ett Indie-företag som ligger under cover och gör sitt liksom...
Jag skall ju inte sticka under stolen med att jag väntar på Rage och Doom 4, jag väntar inte på något annat FPS, överhuvudtaget...
Skulle Rage och Doom 4 vara dåliga så är det var det är - då är det ingen som kan göra något bra...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av draim:

Efter hans uttalande angående Rage och P2P server system så är han en av dom som minst förtjänar det. Ge det till Gabe Newell eller Lars Gustavsson istället.

Hur tänker du nu? Carmack får ju det för att ha ändrat hela spelindustrin, inte för ett spel som dom håller på med.

Carmack är min programmeringsidol helt klart. Grattis!

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av draim:

Efter hans uttalande angående Rage och P2P server system så är han en av dom som minst förtjänar det. Ge det till Gabe Newell eller Lars Gustavsson istället.

Hur tänker du nu? Carmack får ju det för att ha ändrat hela spelindustrin, inte för ett spel som dom håller på med.

Carmack är min programmeringsidol helt klart. Grattis!

Förmodligen tänker han inte alls Birchoff, eller är han född på 2000 talet och missat att carmack faktiskt är en av grundarna till FPS genren. Själv tycker jag verkligen han är värd det, framför allt för deras stora mod stöd till alla id tech motorerna. Han är sannerligen en person som inte bara fört FPS genrenen framåt utan även upphovsman till hela mod scenen enligt mig.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ett mycket välförtjänt pris! John Carmack är ett geni.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Absolut välförtjänt , ett geni utan dess like
<3 Doom , Quake and Wolfenstein serierna.

Medlem

Det är lite Astrid Lindgren / Nobelpriset i litteratur i jämförelse. Dock skönt att se att en institution har vett att ge priset medan den värdige mottagaren fortfarande lever.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Själv klart Grattis som fan!

Medlem

Han är verkligen verkligen värd priset...

Grattis John!

Medlem
Medlem

Carmack är kung (efter Bethesda's Todd Howard).

Oerhört sympatisk person också, älskar lyssna på honom i intervjuer.


signatur

Memento Mori

Medlem

John Carmack förtjänar detta, skulle fått det mycket tidigare dock. Men bättre sent än aldrig förstås...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar