Battlefield 3 kommer "slå alla med häpnad"

Robot
Medlem
Battlefield 3 kommer "slå alla med häpnad"

Tror säkert de har något stort i görningen.

inK
Medlem

Låter underbart med ett BF3!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Det låter ju gött, hoppas dom lyckas hålla det också

Medlem

Detta blir riktigt intressant!:)

Medlem

Det skulle slå mig med häpnad och vi fick riktiga dedikerade servrar till.

Inaktiv

hugg inte oss pc användare i ryggen bara!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

*gnuggar händerna* oooh smaskiga hemlisar


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Om de tvunget skall köra konsol enbart eller så, kan de väl åtminstonde implentera mus och tngtbord stöd ?
Fungerade ju fint att göra det på UnrealT 3 på PS3an iaf.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Vi får väll se, har ju inte direkt hänt mycket nytt så jag undrar verkligen med vad för nytt dom kan komma med som ska förvåna så mycket. Större kartor? Cool grafik? Ny fysik? Mer spelare? Kläder till karaktären? Häftiga ljud effekter? Allt det är ett plus i kanten, inget annat.

Mycket snack, liten verkstad, som Patrik själv sa, när ska ni komma med något nytt? Jag hoppas ni förvånar mig!

Inaktiv

enda sättet att "slå mej med häpnad" är att det är en renodlad pc version.

man kan ju drömma iaf

Inaktiv

Battlefield 1 and 2 har inte lyckats hittills så... tveksam.

Och alla företag kan snacka (utom M$) men kan de leverera?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Battlefield 1 and 2 har inte lyckats hittills så... tveksam.

Och alla företag kan snacka (utom M$) men kan de leverera?

BF1 och BF2 har inte lyckats hitills ?
Snackar vi om samma spel ?
BF1 var ju en mega succé och BF2 slog ganska stort med.

Medlem

Vad fan är BF1?

Medlem
Skrivet av subb4n:
Skrivet av Tpiom:

Battlefield 1 and 2 har inte lyckats hittills så... tveksam.

Och alla företag kan snacka (utom M$) men kan de leverera?

BF1 och BF2 har inte lyckats hitills ?
Snackar vi om samma spel ?
BF1 var ju en mega succé och BF2 slog ganska stort med.

De är populära, men de kan gämföras med World of Warcraft.
WoW är populärt, men är det snyggt? Buggfritt? Smidigt? (Förvisso har WoW förbättrats avsevärt mycket sen det släpptes. Det har dock inte BF1 eller BF2. De är populära, men de har aldrig varit lika smidiga/snygga som många andra FPS spel som släppts vid ungefär samma tidpunkt)

Man kan väl säga att det finns 3 olika nivåer i FPS.
1'a nivån är Unreal Tournament, Quake, Doom.
Allt är snabbt snabbt snabbt, och du överlever bara genom blixtsnabba reflexer.
2'a nivån är CSS, Day of Defeat, etc.
Det mesta handlar om att vara snabb, men du kan lika gärna vinna genom att bara vara tålmodig och sneaky.
3'e nivån är Battlefield serien.
Allt känns långsamt (om man är van spelare från nivå 1 och 2), och det är långa avstånd att röra sig över om du skulle råka dö och måste respawna. Du straffas hårdast i dessa spel, just pga av de långa avstånden. Du behöver inte heller vara snabb, det är inte alltid den snabbaste som vinner (även fast man såklart har ett övertag). Genom att använda delfinhopp så kan spelet närma sig nivå 2, men blir ändå för det aldrig lika smidigt och fartfylld som nivå 2 spel.

Kort och gott:
Nivå 1 = Tung arkad action. Här hinner du inte tänka och planera, du måste följa strömmen och improvisera blixtsnabbt under spelets gång. Du kan köra ditt eget race utan att behöva tänka på laget.
Nivå 2 = Arkad action blandad med strategi. Tyngre lagarbete och du gör oftast inte så stor nytta själv mot ett väl sammansvetsat fiendelag.
Nivå 3 = Action med fokus mot strategi. Att spela själv här är ingen större idé. Oftast dör du efter en längre och tidsödande resa, och måste respawna i hemmabasen. Här är fokus verkligen lagt mot lagarbete, du kan ha en kompis som täcker dig i ett fordon, kanske en annan som täcker med flyg. Dör du så kan du bli återupplivad av en läkare etc.

Så, jag kan ha fel såklart, men jag skulle tippa på att det är ungefär såhär de flesta menar med att BF1/BF2 inte lyckas. Ialla fall så är det så jag känner inför BF serien. Jag hade velat ha mer action, snabbare strider, mer flyt, och mindre avstånd att färdas, men detta är inget BF serien är känd för att ge så det är inget jag kan begära av spelet heller

Inaktiv
Skrivet av ROFLMAO:

Vad fan är BF1?

Undrar jag med..

Medlem

"3'e nivån är Battlefield serien."

Fel, 3'e nivån är Operation Flashpoint/ArmA

Där kan vi snacka om stora ytor.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av ROFLMAO:

Vad fan är BF1?

Undrar jag med..

Codename Eagle?

Medlem

Skoj med BF3 nyheter nu när man har FÖRBOKAT BF:BC2 lol

Medlem

Läste man artikeln för ett par dagar om Frostbite 2 så var dom eld och lågor över DirectX 11 och de möjligheter de gav, vilket inte finns på konsoler.

Så kanske, hoppas, får vi ett PC spel med Konsol port som "back in the god o'l days" och inte andra hållet.

Medlem

Man kan lägga sig ner?

Medlem
Medlem

Det som jag skule uppskatta (men som troligen är totalt omöjligt), är mer realism. Då funkar ju inte balansen mellan fordon och fotsoldater. Om inte, å andra sidan, fältet är såpass stort att det pågår olika strider på olika ställen runtom på kartan där det i ena fallet endast är fotsoldater och i andra fallet t ex endast stridsvagnar och flyg. Dvs en stor karta med mkt folk där det är svårt/omöjligt att förflytta sig mellan de olika striderna förutom när man spawnar.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Det som jag skule uppskatta (men som troligen är totalt omöjligt), är mer realism. Då funkar ju inte balansen mellan fordon och fotsoldater. Om inte, å andra sidan, fältet är såpass stort att det pågår olika strider på olika ställen runtom på kartan där det i ena fallet endast är fotsoldater och i andra fallet t ex endast stridsvagnar och flyg. Dvs en stor karta med mkt folk där det är svårt/omöjligt att förflytta sig mellan de olika striderna förutom när man spawnar.

Hela grejen med BF är ju att man kan stöta på fordon var som helst och då arbeta tillsammans för att ta ut det. Annars kan man ju lika gärna köra utan fordon, men det är inte BF. Det du beskriver låter otroligt tråkigt och långt ifrån BF.

Realism har helt enkelt inget å göra i BF-spel. Spela ArmA, OPF om du vill ha det, alt. framtida Project Reality.

Ska bli kul!

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Battlefield 1 and 2 har inte lyckats hittills så... tveksam.

Och alla företag kan snacka (utom M$) men kan de leverera?

Vad vet du egentligen?

Medlem

Battlefield 1 måsta vara Battlefield 1942? men det kom ju en del spel mellan där + expansioner så man vet ju inte

Hur kan man jämföra Battlefield med WOW? rent sagt idiotiskt


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag tycker nog att Bad Company 2 lika gärna kunnat få titeln Battlefield 3. Det är åtminstone vad BF2 borde ha varit från första början, gameplay-mässigt.

[Tillägg]: Nej för fan, inte mer wannabe-realism tack. Hur jävla realistiskt kan det bli framför en skärm, med tangentbord och mus? Det är redan begränsat på den nivån - därför måste innehållet anpassas därefter.

Medlem

Drar igenom BF:BC2 tills man blir trött på det så man är spyfärdig, sen drar man in i BF3 kanske.

Medlem
Skrivet av wwraver:

Jag tycker nog att Bad Company 2 lika gärna kunnat få titeln Battlefield 3. Det är åtminstone vad BF2 borde ha varit från första början, gameplay-mässigt.

[Tillägg]: Nej för fan, inte mer wannabe-realism tack. Hur jävla realistiskt kan det bli framför en skärm, med tangentbord och mus? Det är redan begränsat på den nivån - därför måste innehållet anpassas därefter.

Finns dom som hävdar att att bf2 är realistiskt, men det är oftast public noobs som stör sig på bunnyjumpers.

Medlem

Citat av herr Fredrik Liliegren:

Citat:

Ja, jag visste att de skulle gå konsolvägen eftersom försäljningssiffrorna på pc minskade.

Förstår inte hur han tänker här.
På vilket sätt hade försäljning minskat på PC för DICE? Battlefield 2 är DICE senaste riktiga Battlefield spel på PC och det har sålts i fler exemplar än Bad Company 1 har gjort på både 360 och PS3 tillsammans. Så han vet ju knappat vad har pratar om här, dom kan ju inte gått över till konsol på grund av dålig eller förminskad försäljning av PC versionerna. Dom har ju inte ens gett PC en chans att stå upp mot konsolerna då dom inte har släppts något battlefield-spel till PC på 5år, eller vad det nu är.

Skriv svar