The Haunted vann Make Something Unreal

Robot
Inaktiv
The Haunted vann Make Something Unreal

Grattis!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Måste testas

Medlem

Alla i top tre va ju riktigt nice

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...

Jag minns inte så berätta. Det låter inte som det gick något vidare och det gjorde mig intresserad

Medlem

Jag tycker att Make something unreal är en bland dom bästa tävlingarna som finns. Vi får massor av bra moddar samt att vinnaren får en licens och en budget för att kunna utveckla ett eget spel. Verkligen toppen

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av The flying Meatball:

Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...

Jag minns inte så berätta. Det låter inte som det gick något vidare och det gjorde mig intresserad

Red Orchestra.. de släppte sitt mod som ett spel 2006 och hyllades stort.

En av de mest realistiska fps shootersarna :), 2an kommer iår.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av The flying Meatball:

Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...

Jag minns inte så berätta. Det låter inte som det gick något vidare och det gjorde mig intresserad

Harpas favoritspel Damnation vann ju MSU!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Renegade X är också en bra mod till UT3. Är ingen fan av gamla Renegade direkt, men de har verkligen lyckats återskapa känslan, på gott och ont.

Medlem

Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Urkass trailer tyvärr, men det verkade lovande...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.

Gratzz

Hoppas de går lika bra för er som för TripWire och deras Red Orchestra

Medlem

Grattis (här också) Drevlin Ni har gjort ett sjukt bra jobb! Härligt att se att Sverige representeras i tävlingen också

MFZ
Medlem

testade modden, den va rätt kul faktiskt, monster/zombie survival som kan spelas i coop/multiplayer.
högt tempo och schysst grafik (ser ut lite som RE5).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

testade modden, den va rätt kul faktiskt, monster/zombie survival som kan spelas i coop/multiplayer.
högt tempo och schysst grafik (ser ut lite som RE5).

Thanks guys
Ja, Resident evil var en stor ledstjarna. Prova Demonizer, mitt favoritläge. 4 humans som spelar tredje person survival, vs 4 demon players i "RTS" view som spawnar bad guys och kan ta kontroll över vilken demon som helst. Riktigt skoj!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv

Jag hittar fan inte UT3 i affärerna längre. Vad hände?

Medlem
Skrivet av ZooDY NuKo:

Jag hittar fan inte UT3 i affärerna längre. Vad hände?

finns på steam för en smärre summa pengar. Vettefan vart man hittar det i butik i sverige nu för tiden


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Skall såklart testas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Licens av Unreal Engine 3? UDK alltså - som är gratis?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv
Skrivet av the_cru:

Licens av Unreal Engine 3? UDK alltså - som är gratis?

Med UDK får man väll inte sälja det man har gjort?

Medlem

Jo då. Bara att du ger typ 30 % till Epic OM du tjänar mer än $500


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.

Men chilla manilla - hur kan vi veta att det där stämmer?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Rättelse: UDK är i sig gratis att använda i icke vinstdrivande syfte.

En Unreal Engine 3 licens däremot, kostar $99 om man väljer "Royalty bearing", annars $2500 / seat (riktat mot riktiga studios).

Med det förstnämnda alternativet får man hela kakan tills man blivit litet Big Stuff och tjänat $5000. Då får Epic 25% av allt man tjänar i spelets namn.

Vid det laget bör det faktumet dock inte vara ett problem


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv

Skillnaden mellan UDK och en riktig Unreal Engine 3 license är att du bland annat får tillgång till källkoden med den sistnämnda. Vad den kostar är jag inte riktigt hundra på. Det beror säkerligen delvis på vem du är och vad du ska göra med motorn. En riktig Unreal Engine 3 license går nog loss på runt $700,000.

Hade en license kostar $99 hade hela Make Something Unreal-tävlingen varit ganska värdelös

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Drevlin:

Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.

Men chilla manilla - hur kan vi veta att det där stämmer?

paranoid much? Du behöver inte tro mig, men du kan kika i min portfolio http://www.tomaslidstrom.com och där se alla banor jag jobbat på i Haunted.

http://www.youtube.com/watch?v=iryyYplCe2c
När teamet kommer upp är det jag längst till höger som ser allmänt vilse ut.

the_cru, man kan använda UDK och sälja sitt spel upp till ett visst number (alltså, om du tjänar X antal dollar på att sälja spelet har Epic rätt till en del av vinsten)

Och ja, den stora skillnaden mellan att få en riktig UE3 licence är att att man får tillgång till källkoden och därmed kan göra "vad man vill" samt sälja spelet utan att epic får en del av kakan.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

1
Skriv svar