Testa ett modernt Outcast

Robot
Medlem
Testa ett modernt Outcast

Klart ett av de bättre spelen jag spelat. Modden ser ju onekligen välgjord ut, men jag lämnar nog helst Outcast i samlingen över nostalgiska minnen.

Medlem

Fan va nice. Grymt att de räcker med att ha demot också. Någon som spelat igenom de som vet hur långt de är? Ska testas

Medlem

Bra FZ, nu växte ni i mina ögon

Inaktiv

who needs lipsync anyways eh?

Medlem

otroligt bra spel.

När blev huvudkaraktären så där brittiskt blek? Var inte han svart i orginalet?

Medlem

Har följt detta projekt ett bra tag men dom har långt långt kvar. Fick ingen Outcast-känsla överhuvudtaget. Det bästa hade ju varit om steam kunde fixa så man kan lira originalet på moderna OS utan massa patchar och problem.

Medlem

Holy...fucking...christ...YES!

Outcast är THE BEST GAME EVAR!

Medlem

Detta fick mig onekligen att önska att dom tinade upp isen kring utvecklingen av Outcast 2, som skulle ha kommit till ps2 för evigheter sen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

oan
Medlem

Hmmm.. Roligt att de gör det, men tyvärr saknas Outcast-känslan helt.

Spelade igenom orginalet förra året. Det ser fortfarande riktigt bra ut. Grafik, vapen och kontroller har åldrats med värdighet. Något som inte gäller många spel från samma tid.

Medlem

Imponerande! Outcast tillhör toppen. Den mäktiga musiken var underbar. Första spelet med voxlar också va?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

FY SATAN VAD UNDERBART

Spelade originalet för inte så länge sedan men det är så mycket strul med det... Även fast voxlar fortfarande är vackra.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Imponerande! Outcast tillhör toppen. Den mäktiga musiken var underbar. Första spelet med voxlar också va?

Nej, det fanns fler titlar som körde med voxlar innan Outcast, t.e.x Delta Force.
Det första spel jag körde på pc överhuvudtaget hade det. Minns jag rätt hette det "Comanche" (stavning?). Var ett röjigt helikopterspel som fick mig att tappa hakan när det begav sig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Mabec:

Bra FZ, nu växte ni i mina ögon

Är det fragzone som gjort modden eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Stargate och Assassins Creed på en och samma gång, verkar ju trevligt. Vem är det måhända som har knepat ihop denna skapelse? Originalspelet kunde jag inte spela eftersom det var så buggigt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mabec:

Bra FZ, nu växte ni i mina ögon

Är det fragzone som gjort modden eller?

Nä, men att de tog med mitt nyhetstips. Trodde inte det skulle intressera först.

Medlem

Nostalgi tripp!!! o yes

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Holy...fucking...christ...YES!

Outcast är THE BEST GAME EVAR!

kunde inte ha sagt det bättre själv


signatur

Remember, remember, the fifth of November.

Medlem

Wow, ser riktigt bra ut för en modd (Y)

Medlem

Jag har nyligen kört igenom originalspelet på min PIII dator och det funkar hur bra som helst. Det funkar även att spela på min nyaste dator med Dual Core Quad processor, men jag måste ha CPU Killer igång om jag ska springa i det gröna vattnet i Shamazaar. Men det är bara där som CPU killer behövs.

Jag testade Open Outcast och har även kollat in videos från utvecklingen, men det är låååååååååååååååångt till färdigt spel och jag tror inte det blir ens i närheten av orginalet, även om det produceras med modern grafik. Det är ju så många andra bitar som ska finnas med än modern grafik, för att göra ett dataspel bra.

Outcast är ett helt fantastiskt spel i originalversion och man kan spela igenom det bara för att höra dialogerna. Cutter Slade (David Gasman) gör en fantastisk insats med sin röst i spelet och är värd en oscar tycker jag.

Här följer en länk till alla röstskådespelare i spelet: http://www.imdb.com/title/tt0371051/

Det jag funderar på är om man skulle kunna skriva om spelet och putsa upp det med modern grafik, genom att köra om det i en modern grafikmotor? Jag har sett andra äldre spel som polerats upp på det sättet. Tomb Rider bl.a har förbättrats på det sättet och varför skulle det inte gå att göra samma sak med Outcast.

Man skulle kunna fixa till så att Cutter Slade springer lite snyggare, men i övrigt så tycker jag fienden rör sig bra och att endast små justeringar skulle behövas.

Jag vet att det krävs att man köper loss alla rättigheter till spelet om man ska göra en kommersiell satsning, men anser att det ändå skulle vara en bättre lösning, än att producera ett helt nytt spel från grunden. Tror inte att det skulle bli så fruktansvärt dyrt, eftersom det är ett så gammalt spel. Vem äger rättigheterna till Outcast idag? Appeal finns ju inte längre.

Kan någon svara på dessa frågor om det skulle vara möjligt att köra om voxelgrafiken i en modern grafikmotor (cryengine t.ex)? Svara inte om du inte är insatt.

Vill passa på att lägga upp två länkar som visar produktionen av Outcast och även teamet som utvecklade spelet. Intressant för videos som jag missat tidigare:

Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=yJ537PnZUaM
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=l_hCffzEFA0

1
Skriv svar