Call of Duty 7 utspelas i Vietnam?

Kan dom inte ge sig nu, och försöka vara lite kreativa. Vad är så intressant med spel som bygger på verkliga händelser som medförde så mycket lidande?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var länge sedan ett Vietnambaserat krigsspel kom ut. Jag har aldrig varit ett fan av något CoD egentligen. Men kommer det ett baserat på Vietnam kan ju intresset vara större


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

more call of duty....hurray

Medlem

hur skulle det gå till hade du tänkt dig egentligen?

Att vara amerikan eller viet cong/nv är nog så lika det kommer bli.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

tyckte jag läste kalla kriget nånstans

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad är så intressant med spel som bygger på verkliga händelser som medförde så mycket lidande?

Ja, som t ex Singstar Melodifestivalen...

Det mest lockande med Vietnamn är ju musiken och djungeln. Men CoDs tipspromenader längs kartongskogsdungar brukar väl inta vara såvärst tilltalande..? Tycker fortfarande det vore nice med North vs South.. Lite springa genom skogen genom vattenpölar och vara arg med en bajonettbössa och cowboymössa vore inte helt fel. (ja, jag har växt upp med Mach.. Mchaya.. Mackhei..ans.. ah fan! Med världens hjulbentaste, väderbitna ubercowboysaren Zeb och prettyboy Luke..)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kan dom inte ge sig nu, och försöka vara lite kreativa. Vad är så intressant med spel som bygger på verkliga händelser som medförde så mycket lidande?

Jaha som typ 70% av alla fps spel?

Red Orchestra gör ww2 bäst <3

Medlem

Bra med miljöbyte, synd bara att det förmodligen forfarande blir ett spel med två miljoner med fiender och allra värst ett script-partaj..

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av lvitriol:

Om det är nästan lika bra som Battleifeld: Vietnam vore det bra.

Helikoptrar, superdunder musik, härliga vapen mmmmm nom nom om.

+1

Tror ni det eller? Spel i helt olika klasser.


signatur

B lup

Medlem

Men of Valor är ett annat bra vietnam spel med förvånande bra sp efter att man kommit in i det.

Medlem

Jaha e de dags för ytterligare en sväng med Vietnamspel då. Där man förskönar USAs värsta krig alla kategorier. Både mot civilbefolkning som sina egna soldater...
Shellshock nam, vietcong mfl visade väl att krig i grön djungel blev jävligt tjatigt, fult och tråkigt?
Tror knappast att CoD vietnam blir nåt å ha faktiskt. Har väl alltid visat sig att stadsmiljöer sålt bäst tycker ja...

Ne blir inge köp för mig om de blir vietnam.

Och förresten, folk säger att EA mjölkar sina spel...SJUNDE cod spelet? Och det går fort mellan varje spel nu!

Medlem

Andra världskriget och storyn i MW spelen så är det en ganska klar kamp mot ondska. blir intressant hur amerikanska patrioter tolkar ett krig mot en ideologi som inte går ihop med deras levnadsstandarder.


signatur

Xd

Medlem

Varför inte Korea? Känns som ett krig som tyvärr är alltför bortglömt, framförallt på vår kontinent. Vietnamkrig-FPS tröttnade på iom Vietcong-spelen.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv

Jag vill inte ha WW1/WW2/Vietnam/Modern warfare eller future warfare....
Vill ha något nytt och oprövat : /
te.x Kosovo Warfare(med swedish forces)

Medlem

En ny version av Line of Sight Vietnam vore najs. Fortfarande ett kul spel.
Svårt med eftersom man inte kan leka rambo utan få en kula i pannan.

Sedan som några nämnde så finns det företag som försökt sig på alternativa universum krig.
Finns ett som heter ironstorm som utspelar sig under första världskriget år 1964 (det tog inte slut som i vårat universum). Tyckte det spelet var helt okej med.

Bästa minnet från Ironstorm. Ser en skylt med texten "Warning mine dogs" och tänker, jaha vakthundar nere i gruvorna.
Men neeeej då, hundhelvetena är al-qaida varianten som exploderar om man skjuter den eller om den kommer nära.

Är en Spel samlare och har mycket udda gamla spel i min bokhylla.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Activision blev "påkomna" för nån månad sedan med att köpa licenser till en massa musik från vietnamkrigets dagar. Om de inte tänkt göra ett "Guitar Hero : Flower-Power" så har vi nog lite "get some" att se fram emot.

Må det vara Treyarch som utvecklar multiplayerdelen och inte konsoll-klåparna på Infinity Ward.

Medlem

Om de använder samma jävla motor, vilket de förmodligen kommer göra, så bajsar jag på mig. Alltså den de använt i CoD 4,5 & 6...


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Skrivet av Mortalis:

Jaha e de dags för ytterligare en sväng med Vietnamspel då. Där man förskönar USAs värsta krig alla kategorier. Både mot civilbefolkning som sina egna soldater...
Shellshock nam, vietcong mfl visade väl att krig i grön djungel blev jävligt tjatigt, fult och tråkigt?
Tror knappast att CoD vietnam blir nåt å ha faktiskt. Har väl alltid visat sig att stadsmiljöer sålt bäst tycker ja...

Ne blir inge köp för mig om de blir vietnam.

Och förresten, folk säger att EA mjölkar sina spel...SJUNDE cod spelet? Och det går fort mellan varje spel nu!

Har du noll koll eller? Hur fasen kan du kalla vietnam för USA's värsta krig?

USA i princip utrotade alla nord-amerikanska indian stammar. Vietnam/Laos/Kambodja må vara grymt krig men det folkmord USA gjorde på egen kontinent slår allt.


signatur
Medlem

Angående finska vinterkriget så vore det mysigt att använda skidor och gerillakrigsföring för omväxlingens skull.
Ryssarna marscherade in och frös ihjäl eller blev ihjälskutna eller retirerade(läs arkebuserade).


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

verkar otroligt bra

Medlem

Jag har köpt alla Cod som har släppts, både till frugan och mig.

Men jag tvekar om jag kommer att köpa om dom inte kör på dedicated servers denna gång.

Jag tyckar att man spenderar mer tid att vänta än att spela när man använder IWnet och steam.:down:

123
Skriv svar