Ej LAN eller dedikerade servrar i C&C 4
Det är bara att bend over och bereda sig på att att bli fistad.
Dessa "spelarprogressions-system" som kommer, gör att mer och mer spel blir utan LAN och dedikerade servrar.
Vi kan ju se det på COD:MW2, BF:BC och nu detta spel.
Vore det inte för detta rank-system, så skulle vi inte haft några problem.
Även om det inte gör mig så mycket med just det här spelet så gillar jag inte att det går åt det här hållet! Det känns inte bra..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Det är bara att bend over och bereda sig på att att bli fistad.
Dessa "spelarprogressions-system" som kommer, gör att mer och mer spel blir utan LAN och dedikerade servrar.
Vi kan ju se det på COD:MW2, BF:BC och nu detta spel.
Vore det inte för detta rank-system, så skulle vi inte haft några problem.
men BF:BC2 ska ha dedikerade servrar har ju det i betan.
Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim
Just dedikerade servrar brukar väl inte vara så jättenödvändiga för strategispel. Eller försade jag mig här?
Eftersom RTS spelas i omgångar där det inte vore lönt att hoppa in under en pågående omgång så är inte dedikerade servrar så nödvändiga. När folk droppar ur så är matchen över (till skillnad från ett FPS där man bara fortsatt skjuta på alla andra). Bandbreddmässigt så kan det ju kräva lite mer bandbredd per spelare men det är å andra sidan inte lika många spelare per match vilket också gör att det inte blir lika viktigt med en dedikerad server. Mindre lagg är oftast också lättare att tolerera i ett RTS.
Att sakna LAN-stöd är däremot desto värre för ett RTS enligt mig men det verkar ju som att mer och mer går mot detta. Man får hoppas att det åtminstone finns ett enkelt sätt att hitta spelare i samma LAN även om man måste autentisera sig mot en extern server.
/ LordDaimos
Det är bara att bend over och bereda sig på att att bli fistad.
Dessa "spelarprogressions-system" som kommer, gör att mer och mer spel blir utan LAN och dedikerade servrar.
Vi kan ju se det på COD:MW2, BF:BC och nu detta spel.
Vore det inte för detta rank-system, så skulle vi inte haft några problem.
men BF:BC2 ska ha dedikerade servrar har ju det i betan.
Inte för privatpersoner eller hur var det?!:O
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Spelbolagen gör detta i ett desperat försök att hämma kopiering på PC sidan.
Detta kommer få till följd att fler flyr till konsol eller slutar spela på PC i större utsträckning.
Så i vilket fall som så säkrar de sina inkomster mer än de gjort innan.
De skiter i vad vi tycker så länge som de får in pengar i större mängd än innan.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Sen efter 2 år bestämmer sig EA att dom kommer att stänga ner C&C4s servrar för att spara in på kostnader.
Jag skulle nog inte ens våga ge det ett år. Med tanke på att det är ett helt annat spel än vad Command & Conquer står för, lär det inte vinna sina gamla trogna fans tillbaka.
Inte stödja LAN på ett C&C lir, herregud. Jävla skitföretag - fast det har ju bevisats åtskilliga gånger.
Dom tänker göra allt till konsol. Konsol spelar skiter i kvalite precis vad ea games gillar och infinity ward graspar.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Jadu med tanke på hur EA fungerar ( stänga av MP servrar 2 år efter release) och med brist på LAN så kommer ju spelet dö totalt inom 3 år. Riktigt sjukt att ta bort LAN samtidigt som man tar bort livstiden på online funktionen. Kan köpa att äldre spel inte går att spela online genom utgivarnas system för då finns oftast LAN/ direct connect men nu i dessa tider så finns ju inget sådant längre.
Sorgligt
Varför kan de inte lika gärna erkänna den egentliga anledningen till detta som är piratkopiering men även begagnatmarknaden (som är den egentliga anledningen till allt fler "drakoniska" skydd). Om de gör det kanske jag någon gång i framtiden kan tänka mig köpa ett spel från EA, kanske...