Ej LAN eller dedikerade servrar i C&C 4

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Spelbolagen gör detta i ett desperat försök att hämma kopiering på PC sidan.
Detta kommer få till följd att fler flyr till konsol eller slutar spela på PC i större utsträckning.
Så i vilket fall som så säkrar de sina inkomster mer än de gjort innan.
De skiter i vad vi tycker så länge som de får in pengar i större mängd än innan.

Exakt, så istället för att köpa spelet till konsol är det enda rätta att helt skita i att köpa det. Då kanske EA en gång för alla inser det som alla företag förutom de som säljer ettor och nollor insett sedan länge, tillgången och efterfrågan styr priset.

Medlem

Haha, tror dom verkligen att folk kommer att köpa detta spel som har gått lite utför med dom senaste versionerna? För mig duger dom första spelen fortfarande. Eller så finns StarCraft och Blizzard pissar inte direkt på PC spelaren som EA gör...

Jag kommer I N T E att köpa detta. Inget LAN?!
Kostar spelet 150 spänn så tänker jag om.

OK, något nytt igen. Vill man att man ska komma ihåg spelet för allt strul som kommer att inträffa. Det finns inget som heter "fool-proof".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ingen vidare utveckling. Spelutgivarna ser säkert en stor potentiell inkomstkälla i framtida abonnemang som kommer krävas för att få spela. Vad är 100:- per månad för ett spel när det kostar nästan lika mycket att se en biofilm som är över på 2 timmar? Sorglig utveckling enligt min mening. Framförallt så är det ju inget vidare för communityn, efter x antal år stängs servrarna ner och då är det bye bye för alla de som fortfarande vill spela sitt favoritspel online. Ett användarantal på t ex 30 000 är småsiffror för ett spelföretag, men väl så trist för de 30 000 det berör. I-landsproblem i och för sig, men nog så trist.

Medlem

Synd att EA stänger ner sina spelservers efter, ta och ge - 6 månader - nuförtiden...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Framförallt så är det ju inget vidare för communityn, efter x antal år stängs servrarna ner och då är det bye bye för alla de som fortfarande vill spela sitt favoritspel online.

Och som utveckling går nu så är det bye bye för alla de som fortfarande vill spela sina favoritspel i single player också.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Psycho_Mantis:

Sen efter 2 år bestämmer sig EA att dom kommer att stänga ner C&C4s servrar för att spara in på kostnader.

Jag skulle nog inte ens våga ge det ett år. Med tanke på att det är ett helt annat spel än vad Command & Conquer står för, lär det inte vinna sina gamla trogna fans tillbaka.

Det är sant. Det är också anledningen varför jag inte är intresserad av spelet. C&C dog så fort EA tog över.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Brace yourselves for my shitstorm.

NYYAYAAAARRGHHH fucka you EA!!11

Medlem

Det hade ju inte varit några problem att ha stöd för LAN också, men den här lösningen lär väl minska piratkopieringen en del.

Inaktiv

Det är en tråkig trend att Lanstödet tas bort för spel.
Dedikerade servrar till strategispel är ju dock rätt onödigt.

Medlem

Inget lanstöd = no thx

AW8
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av AW8:

Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna spela lan på Episodes from Liberty City till PC.

Seriöst, du förväntar dig såna grejer från Rockstar? En mega konsoll developer?

Tja, för att det finns LAN i GTA IV? Fast du har väl rätt, GTA IV kom ju innan LAN börjades ta bort och man blev tvungen att använda matchmaking för internetspelande.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Ja vad kan man säga, Lär inte spela någon roll och de lär itne behöva oroa sig över att folk kommer ladda hem spelet.

Varför? Jo för det är nog det sämsta C&C spel som gjorts(håller på att göras). Ja ni hörde rätt och ni vet att jag har rätt. Har nog inte stött på sämre spel sedan lotr conquest. Hur man spelear spelet håller inte. enskilda soldater istället för gruppering som i Warhammer/COH är så 90 att det känns som att tapetsera rummen i orange och mörkblått. Dåligt koncept och slut på nya ideer resulterar i skit. Detta liksom starcraft 2 är nog lite av en besvikelse dock så har ju Starcraft 2 sin trollbindande story att falla tillbaka på...

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Det hade ju inte varit några problem att ha stöd för LAN också, men den här lösningen lär väl minska piratkopieringen en del.

Haha ja det lär det ju inte göra, allt går att lösa när det kommer till sådana här saker.

Men när det kommer till spelet i sig så lär det självdö inom 1 månad efter release. Förhoppningsvis i alla fall så det lär ju inte behövas någon oro överhuvudtaget för att de inte ska stödja LAN...

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:

Haha, tror dom verkligen att folk kommer att köpa detta spel som har gått lite utför med dom senaste versionerna? För mig duger dom första spelen fortfarande. Eller så finns StarCraft och Blizzard pissar inte direkt på PC spelaren som EA gör...

Skulle nog ta det lugnt med sådana uttalanden innan SC2 är släppt, tills dess är det nog osäkert huruvida Blizzard pissar på någon eller ej. Det är dock lite läskigt att de snackat med ex. MS om konsolversioner av sina kommande spel (och även WoW).

Hur som helst så känns det inte bra med C&C 4, unitcap?! avskyr det ordet, men sen inget LAN?
Visst stoppar det några pirater första veckan men strategispel ska och bör spelas på LAN, det är då de är bäst. Blir att bojkotta spelet eller låna från någon polare som lurats att köpa det, inte ett öre ska de få iaf.

Medlem

Har dom ens fundarat på funktionen som Call Of Duty har? Med rankningen och sånt?
Något liknande kan de väll hitta på????

Medlem

Förstår inte vad härjet är om.
Spelet kommer nog fungera lika bra utan LAN stöd.
Kommer kanske ta 2-3 minuter extra att hitta sina polare online. men hey, bättre det än... ja... 30 minuter?

Medlem
Skrivet av hansen:

Förstår inte vad härjet är om.
Spelet kommer nog fungera lika bra utan LAN stöd.
Kommer kanske ta 2-3 minuter extra att hitta sina polare online. men hey, bättre det än... ja... 30 minuter?

Ja det kommer fungera i ungefär ett år tills EA anser att det är dags att stänga ner servrarna och då kommer du aldrig någonsin kunna spela spelet i MP igen.

12
Skriv svar