Lär dig om Bad Company 2:s pc-grafik

Robot
Lär dig om Bad Company 2:s pc-grafik

Jag har beställt det men tycker single player ser fränt ut.
Multi gillade jag inte alls då det känns för segt på nåt sätt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Mp ftw, kommer nog knappt röra SP delen.

Medlem

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av zauii89:

Mp ftw, kommer nog knappt röra SP delen.

Sp ftw, kommer nog knappt röra MP delen.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Ptja, det ända som stöder DX11 är ju Windows 7 (snart Vista också) och det är ju knappast något ovettigt. Annars skulle det väl vara otroligt ovettigt (och bakåtsträvande) att hänga sig fast i XP än?

Medlem
Medlem
Medlem

Jag tycker att grafiken i PC betan till bfbc2 är alldeles för reflekterande, för mycket blingblang julgrans shiney. Blir bländad av allt nästan på. Hoppas det finns en inställning för att stänga av alla sånna där överdrivna reflektioner (trodde att jag stängt av bloom men jag märker ingen skillnad).

Medlem
Skrivet av EmBra:

Jag tycker att grafiken i PC betan till bfbc2 är alldeles för reflekterande, för mycket blingblang julgrans shiney. Blir bländad av allt nästan på. Hoppas det finns en inställning för att stänga av alla sånna där överdrivna reflektioner (trodde att jag stängt av bloom men jag märker ingen skillnad).

Hmm, upplever inte samma sak däremot Unreal motorn i vissa fall tex Moh Airborne, där haru bling bling.. och shiny objects överallt.

Medlem

kommer nog lira igenom sp, as always
verkar intressant.

Inaktiv

Enda FPS jag sett framemot på flera år, längtar till den 4e mars!

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av zauii89:

Mp ftw, kommer nog knappt röra SP delen.

Sp ftw, kommer nog knappt röra MP delen.

MP och SP ftw. Vadå? Inte som att ni köper dom separerat, spela båda för tusan.

Medlem

Jag kommer givetvis lira igenom SP, men köper det i första hand för MP. Surt att dom ska patcha in FOV-ändringen. Hade hoppas att dom skulle fixa det till release date.

Medlem

Jäkla skillnad rent grafiskt mellan DX9.0c och DX11. Iof inte så konstigt. Skiljer väl typ 7 år dem i mellan. Synd dock att de inte drar nytta av tesselation.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=Ox9Ogpf2tnM

lite triple monitor gameplay från mig


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Ja för win 7 är dåligt? Verkar mer vara du som är ignorant och bakåtsträvande person med en riktigt gammal skit burk som tycker xp o win 2000 är the shit fortfarande. Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut win 7 mot xp.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Ptja, det ända som stöder DX11 är ju Windows 7 (snart Vista också) och det är ju knappast något ovettigt. Annars skulle det väl vara otroligt ovettigt (och bakåtsträvande) att hänga sig fast i XP än?

DX11 för Vista kom redan förra årets höst....

ps. Kör DX11 med Vista.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Har du äns kört win7?? Jag har kört det en månad nu och jag har absolut inget att klaga på, körde xp innan å det är verkligen skit i jämförelse.
kanske dags att du skaffar en ny burk...

Inaktiv
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Har du äns kört win7?? Jag har kört det en månad nu och jag har absolut inget att klaga på, körde xp innan å det är verkligen skit i jämförelse.
kanske dags att du skaffar en ny burk...

Akta så han inte drar dig i håret till sin bakåtsträvande dx9 grotta.

Medlem

men de e ju bara att installera direct x 10 på xp så är alla nöjda och glada

http://www.techmixer.com/install-directx-10-on-xp-with-direct...


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag skulle lätt kunna gå tillbaka till Windows XP. De finns massa bra gamla spel som inte funkar i Windows Vista och Windows 7. Men nu skall jag inte klaga för mycke. Har delvis löst de genom att ha både Windows XP och Windows Vista på min dator.

Medlem

Fortfarande sur att ettan inte kom till PC men detta är ändå ett givet köp. Gör oss inte besvikna nu DICE.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

http://www.youtube.com/watch?v=Ox9Ogpf2tnM

lite triple monitor gameplay från mig

hax 8)


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

AW8
Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hymer:

Äntligen en bra titel med DX11 Hatar bakåtsträvare som ubisoft som kör AC2 i dx9 :S. Fan folk får lära sig att uppdatera.

Hade det funnits ett vettigt OS som stödjer DX11 så hade jag förstått vad du gnäller om.

Ptja, det ända som stöder DX11 är ju Windows 7 (snart Vista också) och det är ju knappast något ovettigt. Annars skulle det väl vara otroligt ovettigt (och bakåtsträvande) att hänga sig fast i XP än?

Efter floppen Vista så har jag, som så många andra, låst mig i Windows XP. Visst, Win7 är säkert jättebra men jag tänker inte köra det innan jag köpt en ny burk. Allt funkar ju forfarande i XP, vrf ska jag byta?
Och som sagt, i framtiden byter jag.

Man är ingen bakåtsträvare bara för att man väntar lite med att byta operativsystem. De riktiga bakåtsträvarna är väl speltillverkare, som utvecklar spel till konsoler som är gamla och inte kommer att bli något bättre.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag har fått igång alla mina gammla spel på win 7. Bar att köra i kompabilitets läge så funkar dom. Sitter o lirar Swat 3 nu


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

AW8
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har fått igång alla mina gammla spel på win 7. Bar att köra i kompabilitets läge så funkar dom. Sitter o lirar Swat 3 nu

Har du 64-bit eller 32-bit?


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

men de e ju bara att installera direct x 10 på xp så är alla nöjda och glada

http://www.techmixer.com/install-directx-10-on-xp-with-direct...

Det där är en myt som aldrig kommer funka, det kanske står Directx 10 i Dxdiag, men det kommer inte funka i spel iallafall, mest för att XP drivrutinerna inte har nåt med Dx10 att göra. Om du läser kommentarer märker du att det faktiskt inte funkar.

En vettig kommentar därifrån som är exakt det jag menar

"It doesn’t work at all really. It just tricks DxDiag into thinking it’s DirectX 10. Drivers for XP don’t come with the code required."

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jäkla skillnad rent grafiskt mellan DX9.0c och DX11. Iof inte så konstigt. Skiljer väl typ 7 år dem i mellan. Synd dock att de inte drar nytta av tesselation.

Menar du stor skillnad i allmänhet eller att det är stor skillnad i just BC2 mellan Dx9 och 11?


signatur

Memento Mori

123
Skriv svar