S: Helt ny Apple MacBook Air (oöppnad)

Medlem
S: Helt ny Apple MacBook Air (oöppnad)

Tjenare!

Min bror vann nyligen en Apple MacBook Air och ska sälja den då han ej behöver någon ny dator.

Är det någon som vet ungefär vad man kan få för en sådan?
Paketet är oöppnat och är beställd från inwarehouse.se.
Nypris på inwarehouse.se är 16495kr.

Om ni undrar vart han vann datorn så
leta efter Qreftan under Apple MacBook Air.

Medlem

Hur kan han ha vunnit den om den nu är BESTÄLLD?

Lägg ut den på tradera är faktiskt mitt tips , då jag skulle betala max 11-12000 eftersom den inte kommer från butik, men det är väl bara jag.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Hur kan han ha vunnit den om den nu är BESTÄLLD?

Lägg ut den på tradera är faktiskt mitt tips , då jag skulle betala max 11-12000 eftersom den inte kommer från butik, men det är väl bara jag.

Vunnit och vunnit... "Vann" den på auktion. Kolla länken så förstår du.
Edit: Den kommer från butik. Hemsidan som han "vann" den på beställer den från inwarehouse.se.

Medlem

nåt är ju fel här, hur kan dom ha råd att beställa en laptop flera tusenlappar billigare ?

Medlem

Precis, de "lottar" ju knappast ut något som de inte redan har. Och en sådan stor site köper knappast något från en vanlig återförsäljare i efterhand?

Medlem

Men vad är problemet, Budson köper knappast in hela lager med datorer som de sedan lottar ut bara för att kunna köpa datorerna billigare, sedan byter dem varorna som lottas ut ofta så det är inte några tusen datorer som lottas ut, så det ideala är nog för dem att köpa en och en från t.ex. inwarehouse, kanske har dem något avtal med inwarehouse också.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ni har tydligen inte förstått det hela riktigt... Det är en auktion.

Funkar så här:
Säg att dem lägger ut ett PS3 på auktionen.
Auktionen börjar på 0kr och man kan endast höja priset med 9 öre per bud. Bjuder ingen över dig inom 1 minut så vinner du.
Att lägga ett bud kostar 15kr (via sms).
Säg att någon "vinner" PS3 för 90kr. Det betyder att man har fått in 1000st bud. 1000*15=15000. Alltså har företaget fått in 15000kr på den produkten. Därför kan företaget beställa ett PS3 utan att förlora något på det.

Min bror hade rejäl tur då han bara skulle prova en gång och lyckades få in det.

1
Skriv svar