Heavy Rain sista thrillern från David Cage

Robot
Heavy Rain sista thrillern från David Cage
Medlem
Heavy Rain sista thrillern från David Cage

Vilka spel har han gjort?

Verkar som att jag missat Omikron: The Nomad Soul

Har aldrig hört talas om människan tidigare...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kanske dags att ni spelar lite vettiga spel så som Fahrenheit och Heavy Rain


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Kanske dags att ni spelar lite vettiga spel så som Fahrenheit och Heavy Rain

"Vettiga spel" innehåller mer än QTE's som man försöker sälja med en story som passar i en B-film.

Jag testade HR-demot på min PS3, och jag kan inte säga att jag var speciellt imponerad, en hel del animationer har inte alls det flytet som de borde ha, röstskådespelet var på många sätt bristfälligt och karaktärers ansikten såg väldigt platta ut på sina ställen. Fint regn kan inte rädda ett 6 - 7 / 10.

*tar på sig flamesuit*


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Kanske dags att ni spelar lite vettiga spel så som Fahrenheit och Heavy Rain

"Vettiga spel" innehåller mer än QTE's som man försöker sälja med en story som passar i en B-film.

Jag testade HR-demot på min PS3, och jag kan inte säga att jag var speciellt imponerad, en hel del animationer har inte alls det flytet som de borde ha, röstskådespelet var på många sätt bristfälligt och karaktärers ansikten såg väldigt platta ut på sina ställen. Fint regn kan inte rädda ett 6 - 7 / 10.

*tar på sig flamesuit*

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.
Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan. I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.
Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Väldigt skeptisk till att det han föreslår skulle fungera, men som han säger vore det väldigt spännande att se.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av redmac:

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.
Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan. I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.
Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.

Hahahahahaha...

hahahahahahahahahaha!... bwahahahhahahhaha!!!

GOOOOOLD!!!!

Medlem
Skrivet av Puddy:

Hahahahahaha...

hahahahahahahahahaha!... bwahahahhahahhaha!!!

GOOOOOLD!!!!

Förklara gärna vad du har så roligt åt?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Word på Redmac.

Medlem

Bra sagt Redmac

Medlem
Skrivet av Mooe:

Bra sagt Redmac

Tack!

Skrivet av Mikaelh:

Word på Redmac.

JO, får försvara mig med att det var sent när jag skrev det. Men nu när folk har citerat mig så struntar jag i att korrigera min skrift.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Förstår inte haters, om det är ett spel som inte passar, vad är meningen med att bitcha om det.
Fruktansvärt ologiskt att gå in på ett forum vars spel man inte har ngt intresse av och bara trolla.

Bara att kolla i Ubi's splinter cellforum där inget annat än hat flyger omkring eftersom de hatar den nya inriktningen, vafan dra vidare, lämna de som vill diskutera spelet ifred.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag personligen älskar demot och tänker utan tvekan köpa Heavy Rain. Testade att handla lite olika varje gång jag körde demot och mycket riktigt så blir också slutesultatet lite annorlunda beroende på hur du för dig i dina konversationer och agerande.

Gällande grafiken så kunde det klart ha sett bättre ut men, långt ifrån så tråkigt som Alan Wake av filmerna att döma.

Medlem
Skrivet av redmac:

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.

Jag har läst ett antal reviews, framförallt Destructoids som framhäver mina åsikter ganska bra.

Citat:

Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan. I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.

Nej, absolut inte eftersom man inte kan välja ur ett speciellt stor urval vilka rörelser man vill göra. "Contextual input" är ändå bara en form av glorifierad QTE's. Men jag kan förstå att spelet har sina tidpunkter då det är riktigt bra.

Citat:

Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Försöker man sälja spelet som en film blir det ändå som att försöka sälja varmkorv som gourmémat.

Citat:

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.

casual herp derp, samma målgrupp som tycker Wii Fit är superbra.

Psykologiska äventyr? Prövat läsa en bra bok?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Du får ursäkta varför jag inte specifierade vad som var så roligt. Var fullt upptagen med att skratta. Ska försöka hålla mig.

Skrivet av redmac:

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.

Hur är spelet intellektuellt? För att en pretentiös fransman stått vid rodret? För att spelet har en image som "vuxet"?

Och herregud... "ignorant"? Spelskaparna skapar demon för att ge spelaren, och potentiella köparen, ett hum om spelet. Är deras fel om det skiter sig.

Skrivet av redmac:

Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan.

Kul att det blir mycket djupare av att QTE kallas för nått annat. Tjiho! Hahahahaha... på ett djupare plan!

Skrivet av redmac:

I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.

Wow. Blivande hype-machine här kanske?

Skrivet av redmac:

Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Tycker väldigt många spel har schjysstare manus än Heavy Rain; och väldigt många har mycket bättre voice acting. Anledningen till att folk tolererar andra spels svaga story är för att... det finns ändå ett spel att spela. Inte en interaktiv film.

Skrivet av redmac:

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.

Mm, en interaktiv b-film är spel för vuxna...

Medlem

Spelade just demon och jag måste bara säga.

Detta var det absolut sämsta spel jag nånsin spelat. Att gå med R2! Man gör ju inget på LeftStick för fan. Kunde dom inte satt normal styrning.

Röstskådespelet var jäkligt dåligt gjort speciellt andra delen med FBI-Agenten.

QTE i överflöd. Tryck dessa knappar gör så här med högerspak. Riktigt dåligt gjort.

Inget köp för mig. Kanske om dom släpper en patch som gör att man kan styra gubben med analogspakarna + att det kostar högst 99:- för mer är detta spel inte värt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Nej, absolut inte eftersom man inte kan välja ur ett speciellt stor urval vilka rörelser man vill göra. "Contextual input" är ändå bara en form av glorifierad QTE's. Men jag kan förstå att spelet har sina tidpunkter då det är riktigt bra.

" inte kan välja ur ett speciellt stor urval vilka rörelser man vill göra."
ok...Heavy Rain låter dig interagera minst lika mycket som ett vanligt äventyrsspel. Spela dreamfall eller the longest Journey. De ser bara till att göra det hela mer filmiskt men även ge mer kontroll till spelaren. I äventyrs spel så trycker du exempelvis "fyrkant" för en rörelse. Här gör du rörelsen. Hur svårt är det för dig att förstå detta?

Citat:

Försöker man sälja spelet som en film blir det ändå som att försöka sälja varmkorv som gourmémat.

David Cage vill försöka få spelaren lika berörd som när man ser en riktigt bra film. Inte angående kvaliteten på manuset. Som förövrigt är bättre än majoritetens av världens spel. Det kan du inte komma ifrån.

Citat:

casual herp derp, samma målgrupp som tycker Wii Fit är superbra.

Psykologiska äventyr? Prövat läsa en bra bok?

Har du fakta på detta? annars sluta upp med ditt grundlösa antagande.

Läsa en bok? Va fan har det med detta att göra? Vi pratar om ett spel som försöker bryta gränserna och skapa något unikt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Puddy:

Du får ursäkta varför jag inte specifierade vad som var så roligt. Var fullt upptagen med att skratta. Ska försöka hålla mig.

Hur omogen för man vara egentligen...

Citat:

Hur är spelet intellektuellt? För att en pretentiös fransman stått vid rodret? För att spelet har en image som "vuxet"?

Och herregud... "ignorant"? Spelskaparna skapar demon för att ge spelaren, och potentiella köparen, ett hum om spelet. Är deras fel om det skiter sig.

För att man ägnar sig åt tänkande och analys av olika ting. Det kommer uppstå en hel del diskussioner av detta spel. Tex jämlikhet, likgiltighet, rädsla, uppoffring, kärlek, tilltro,omsorg och rättvisa/orättvisa,. För att bara nämna några teman. Något du ser ut att vara för omogen för att vara intresserad av.

De som är insatta i hur demon kan vara så är det inte ofta man får en tillräckligt god bild av spelet efter en stunds spelande. Många gånger behöver man gräva ned sig i ett spel för att förstå dess kvalité. Det är där diskussioner, previews, recensioner, filmer, trailers kommer in. Men även strävan att få uppleva spel som öppnar upp nya genrer i spelindustrin.

Citat:

Kul att det blir mycket djupare av att QTE kallas för nått annat. Tjiho! Hahahahaha... på ett djupare plan!

Om du inte ser skillnaden så är det inte mitt problem. Du har uppenbarligen problem att se en evolution i hur man kan interagera i ett spel.

Skrivet av Puddy:

Wow. Blivande hype-machine här kanske?

Lägg ned din tönt. Jag berättar hur spelet fungerar. Det är bara simpel fakta.

Skrivet av Puddy:

Tycker väldigt många spel har schjysstare manus än Heavy Rain; och väldigt många har mycket bättre voice acting. Anledningen till att folk tolererar andra spels svaga story är för att... det finns ändå ett spel att spela. Inte en interaktiv film.

Här ser man att du desperat försöker motbevisa mig fast jag inte skrivit att spelet har världens bästa manus. Jag skrev att spelet har ett manus som har en kvalité som är högre en medel: n på de spelmanus som finns idag. Sedan hur pass bra, ja det får jag bedöma när väl spelet har släppts.

Citat:

Mm, en interaktiv b-film är spel för vuxna...

Hur det klassas rent kvalitetsmässigt är en sak. Men det kan fortfarande vara ett spel med vuxna teman.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Heavy Rain är bara ett överhypat mediokert spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Heavy Rain är bara ett överhypat mediokert spel.

Ditt antagande saknar grund då det hyllas av kritikerna men även fått bra "buzz" från de spelare som redan lyckats få tag en kopia.

Men om du känner för att ignorerar spelet så har jag bara en sak att säga "your loss, I gain an new unique experience"


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Neatherblade:

Heavy Rain är bara ett överhypat mediokert spel.

Ditt antagande saknar grund då det hyllas av kritikerna men även fått bra "buzz" från de spelare som redan lyckats få tag en kopia.

Men om du känner för att ignorerar spelet så har jag bara en sak att säga "your loss, I gain an new unique experience"

Har spelat en rad liknande spel och dom är bra mycket bättre ex, Shenmue som slår det här spelet med hästlängder.

Sen vad kritikerna tycker kunde jag bry mig mindre om, jag går efter mina egna intryck och faller inte för grupptrycket, som dom flesta andra gör.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

"Vettiga spel" innehåller mer än QTE's som man försöker sälja med en story som passar i en B-film.

Jag testade HR-demot på min PS3, och jag kan inte säga att jag var speciellt imponerad, en hel del animationer har inte alls det flytet som de borde ha, röstskådespelet var på många sätt bristfälligt och karaktärers ansikten såg väldigt platta ut på sina ställen. Fint regn kan inte rädda ett 6 - 7 / 10.

*tar på sig flamesuit*

Om du ska låtsas att du har en Playstation 3, så kan du väl försöka vara lite mer.. ouppenbar. Typ lägga upp några spel i din samling eller rent av PSN?

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av redmac:

Kanske dags att ni spelar lite vettiga spel så som Fahrenheit och Heavy Rain

"Vettiga spel" innehåller mer än QTE's som man försöker sälja med en story som passar i en B-film.

Jag testade HR-demot på min PS3, och jag kan inte säga att jag var speciellt imponerad, en hel del animationer har inte alls det flytet som de borde ha, röstskådespelet var på många sätt bristfälligt och karaktärers ansikten såg väldigt platta ut på sina ställen. Fint regn kan inte rädda ett 6 - 7 / 10.

*tar på sig flamesuit*

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.
Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan. I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.
Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.

I Wii Fit/Wii Sports har man mer kontextuell input än i Heavy Rain eftersom man verkligen utför rörelserna istället för några QTEs.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Zelaxe:

"Vettiga spel" innehåller mer än QTE's som man försöker sälja med en story som passar i en B-film.

Jag testade HR-demot på min PS3, och jag kan inte säga att jag var speciellt imponerad, en hel del animationer har inte alls det flytet som de borde ha, röstskådespelet var på många sätt bristfälligt och karaktärers ansikten såg väldigt platta ut på sina ställen. Fint regn kan inte rädda ett 6 - 7 / 10.

*tar på sig flamesuit*

Om du ska låtsas att du har en Playstation 3, så kan du väl försöka vara lite mer.. ouppenbar. Typ lägga upp några spel i din samling eller rent av PSN?

Svenskt PSN är Zelaxe, US-ditot är Sehr Lax, har bara LBP änsålänge men ska köpa BFBC2 och GoW3 när de släpps också. Jag kan ta en bild på den om det gör dig lyckligare?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

"Heavy rain till wii måste ju va orgasmic för en så djup och bildad person som redmac."

1
Skriv svar