Sony: MS är svaga på egen spelutveckling

Robot
Sony: MS är svaga på egen spelutveckling
Medlem
Sony: MS är svaga på egen spelutveckling

Sant, men de behöver nog inte några förstapartspartners. Det kommer ju så många andra bra multi plattformers som folk köper till Xbox istället för PS3 för att den är prisvärdare och har mer folk på Live.

Medlem

Ordkriget fortsätter.
Har både xbox360 och PS3, men har lite mer titlar till ps3 än MS maskin.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Inaktiv

Min pappa är starkare än din pappa!

Medlem

This will not end well...

well done FZ...well done...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Sony kör ju helt fel taktik här. Anstränger de verkligen sig för att verka så fjantiga, eller är det så illa så att de är det? Olika företag kör olika taktiker, så är det bara. Inget att klaga på (Om man nu inte vill bete sig som en liten tolvåring som vill vara bättre än sina kompisar genom att jämföra saker).
Men varför säger de inget om Nintendo?

(Lämnar diskussionen direkt, så ingen behöver kommentera. Båda sidornas fanboys får ha det så trevligt med sitt lilla bråk som snart drar igång)

Medlem

Har Sony sjunkit så lågt att de går på Microsoft nu?!? Bara för att Microsoft brukar få de mer populära spel titlarna så måste man ju inte gå på dem, mobba inte mobbarna.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Ordkriget fortsätter.
Har både xbox360 och PS3, men har lite mer titlar till ps3 än MS maskin.

Har också båda (samt en Wii) men det är Xboxen so har flest spel för mig. Nya spel köps nästan uteslutande till PS3 om de finns till flera plattformar dock.

/ LordDaimos

Medlem

Ack och ve den som orkar bry sig. Båda maskinerna kommer fortsätta att få bra spel och att måla fan på väggen för att Sony av alla säger så om MS är bara värdelöst.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Synd att se hur sony sjunkigt lika lågt som microsoft...
Tidigare var de väldigt sparsamma med smutskastning och häckling, tillomed när de fick slå MS på fingrarna så vräkte de inte ur sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köpte en Xbox 360 för Mass Effect 1 när det kom ut. Har sedan dess handlat en del andra spel och lite på Xbox Live Arcade. Var främst spelen och priset som lockade mig.

Medlem

Mycket snack men liten verkstad.
Xbox360 har de klart bästa spelen, sen spelar det ingen roll om Microsoft själv inte utvecklat de spelen.

Medlem

Varför änns kommer han ut och nämner detta? det är som "jaha.. men men.. Dom har inga bra förstapartstillverkare!" och måste man pumpa ut spel hela tiden för att vara bäst? bra spel tar tid..

"What happend to you sony.. you used to be cool"

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Mycket snack men liten verkstad.
Xbox360 har de klart bästa spelen, sen spelar det ingen roll om Microsoft själv inte utvecklat de spelen.

Vilka är de klart bästa spelen? Det är det enda man hör från folk, men de säger aldrig några titlar...

Det enda som kommer upp ibland är Gears of war och Halo, men sen då?

Medlem

Sony själva har väl inte direkt nån suck om man jämför med Nintendos förstapartsspel. ;P

Inaktiv

"Redmond [MS-högkvarteret]"

LOL?
Militärbas?

Ordet ni söker är: huvudkontor.

Hur som helst, tror inte MS är chanslösa men det är svaga. Det har glömt bort hur man gör bra produkter, som de gjorde på 90-talet.

Och jag äger en 360 om ni tror att jag är en PS3 fanboy. Däremot... funderar jag på att kasta bort den och satsa på PC.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Nödvändigt att konstatera ett faktum.

Medlem

Löjligt av sony tycker jag.

Sen kan man ju också tycka att betala stora, stora summor pengar för förstapartstillverkare för att man ska kunna sälja sin konsol är lite misslyckat men det är en personlig åsikt, är inte så jätte insatt i det hela.

Medlem
Skrivet av krqkan:

Har Sony sjunkit så lågt att de går på Microsoft nu?!? Bara för att Microsoft brukar få de mer populära spel titlarna så måste man ju inte gå på dem, mobba inte mobbarna.

Herregud du kan ju inte ha läst mycket om vad som sägs från ms sida...microsoft har ju varit ännu hårdare mot sony tidigare...Dessutom vet jag inte en enda titel förutom fable som är något som iallafall jag suktar efter från ms håll.

AW8
Medlem

De gör väl bara skräp själva, båda två.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Spelen säljer väl mycket mer till Xbox 360.
Fler som har ett betalade konto till Xbox live än vad det finns aktiva PSN konton.

Medlem

Det väsentliga är att MS är onda.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Störst spelutbud bestämmer vilken konsol som går hem och där leder fortfarande xbox360... Sen om konsolen som leder är bra eller inte har sällan med saken att göra, det är spelen som bestämmer inte om det står Sony eller Microsoft på maskinen.

Medlem

Öhm, han beskriver ju bara MS vs. Sonys businessstrategi när det gäller utveckling av exklusiva titlar, MS köper exklusivitet, Sony köper studios, varför är det "fel" att påpeka det uppenbara?
MS game studios GÖR färre spel än Sony...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Förstår inte varför dessa konsolutvecklare ger sig på andra.
Räcker det inte med att göra konsoler, måste man hysa agg mot konkurrenterna också?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Har både 360 och PS3, men sen jag skaffade PS3 ligger min 360 i en ica kasse och där kommer den ligga ett bra tag framöver.

Medlem
Inaktiv

there will only be chaos

Inaktiv
Skrivet av AW8:

De gör väl bara skräp själva, båda två.

Naughty Dog gör väl inte skräp :heart:

Medlem

Själv så har jag PC och PS3. Vissa spel gör sig bäst med mus och tangentbord, andra med handkontroll. Spelar helst FPS till PCn och typ fightingspel till PS3an. Exempelvis så har jag MW2 till PC men Batman Arkham Asylum till PS3.

Lite intresserad; de av er som har både PS3 och XBOX360 tycks föredra PS3an. Varför?

12
Skriv svar