Sony: MS är svaga på egen spelutveckling

Medlem

elle så behöver inte Ms några sådana för att dom har en platt form som är lätt att arbeta med vilket leder tilll att utveklare gör spel till dom Xbox360

Inaktiv

Det verkar ju fungera för MS så varför är det nödvändigtvis dåligt att inte ha egna studios?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Satakarnak:

elle så behöver inte Ms några sådana för att dom har en platt form som är lätt att arbeta med vilket leder tilll att utveklare gör spel till dom Xbox360

Jag tolkade det som att ms måste betala för att få spel till boxen, medans sony ändå får spelen ^^

Inaktiv
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Satakarnak:

elle så behöver inte Ms några sådana för att dom har en platt form som är lätt att arbeta med vilket leder tilll att utveklare gör spel till dom Xbox360

Jag tolkade det som att ms måste betala för att få spel till boxen, medans sony ändå får spelen ^^

Å andra sidan måste ju Sony betala för att hålla sina studios igång så jag undrar ju egentligen vad som är mest lönsamt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Lite intresserad; de av er som har både PS3 och XBOX360 tycks föredra PS3an. Varför?

Kanske för att många 360-sperl portas till PC/iaf gjorde det förr?
DE är vana sedan PS1-2 med hankontroll och konsol, medan 360 är ett "hot"/en konkurrent mot PC?
PS3 har webbläsare så de kan sitta och kommentera medan 360-ägarna har fullt upp med att spela istället?
I min bekantskapskrets är situationen den omvända, de jag känner har först köpt en PS3, testat KZ, Uncharted, LBP, men sen tröttnat. Köpte därför en 360, uppskattade den ergonomiskare handkontrollen och det något mer påkostade (om än kostsamma) onlineläget. Sen är det ju så att man ser mest de som skriker högst också

Tycker det är löjligt av företagen (MS/Nintendo/Sony) att snacka skit om andra istället för att bättre på sina egna produkter (RROD, seg/själdöende blu-ray, ingen HD/HDMI för Wii). Ska man mobba Sony måste man fråga sig om varför 360 får ta del av så många tidigare exklusiva spelserier (FF, MGS m.fl.). Det är två bra konsoler, problemet med dem är att de drivs av företag vars PR-anställda beter sig som dagisbarn...

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

DE är vana sedan PS1-2 med hankontroll och konsol, medan 360 är ett "hot"/en konkurrent mot PC?
I min bekantskapskrets är situationen den omvända, de jag känner har först köpt en PS3, testat KZ, Uncharted, LBP, men sen tröttnat. Köpte därför en 360.

Tycker det är löjligt av företagen (MS/Nintendo/Sony) att snacka skit om andra istället för att bättre på sina egna produkter (RROD, seg/själdöende blu-ray, ingen HD/HDMI för Wii). Ska man mobba Sony måste man fråga sig om varför 360 får ta del av så många tidigare exklusiva spelserier (FF, MGS m.fl.). Det är två bra konsoler, problemet med dem är att de drivs av företag vars PR-anställda beter sig som dagisbarn...

På vilket sätt skulle 360 vara ett hot mot PC?

Din bekantskapskrets, har gjort det omvända? Haha, javisst om du inte hör själv hur dumt det låter så får du väl hållas.

Det är inte löjligt av företagen att svara på journalistens frågor. Det som är dumt är hur h*n använder infon för sitt eget bästa.

Vill man mobba sony så går man inte in på exklusiva spel. Ett område där PS3:an har passerat 360n för länge sen.

Medlem

Sitter iaf inte och tittar vilken studio som gjort spel, gör man det så är man väl lika nördig som att jämföra vilken mack som har bäst 95 oktanig bensin...skiter i vilka som gör de, bara de levererar de ja vill ha...
Sen menar alltså sony att kvantitet är bättre än kvalitet.
Konstigt att vissa studios, typ bungie, bara gör ett spel var 3e år eller så. De levererar ju något rätt populärt när de väl kommer som är hyffsat genomarbetat också...
Annars kan man göra som nintendo och kasta ur mariospel i mängder å sen hävda att man släpper mkt fler spel än ms o sony...men hur bra är dom då?

Medlem

Gud, vilket jävla dravel. Är Rob Dyer en femåring i sandlådan eller en företagsledare?

Medlem

Aquilalore du verkar ju vara lite smått efterbliven?

Razorshard utgick från sina erfarenheter om att PS3+Xbox 360-ägare föredrar att köpa multiplatform till PS3:an.
Grumbledock utgår från sin egen situation också.

Hur du nu tycker att Grumbledock är korkad för att han sakligt betecknar att "så här fungerar det i småköping" så är du bara sorgligt trög.

Nu var det någon som undrade vilka bra spel de finns till Xbox 360? Det har skrivits artiklar om sånt men det här är en lista på ev. kommande spel.
http://gamingbolt.com/2009/10/22/top-xbox-360-exclusives-ps3-...

Om man kollar på uppföljare till spel som köps till Xbox360 när föregångaren inköptes på PS3 så är det 7% på AC2. Det omvända scenariot är whopping 15%. Min noobanalys säger att många Xbox360 ägare hakade på PS3 Slim-släppet och på så vis så ser spelhyllan inte rättvis ut. Sedan har jag inte sett någon jämförelse på multiplayer-fokuserade spel. Men många menar att Live är bättre att lira över men dock så är prislappen inte lockande.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=25927

Som replik på 360-exklusivitetsartikeln har en bloggare bidragit med följande:
http://gamesthirstarticles.blogspot.com/2009/10/top-10-ps3-ex...

För övrigt så ramlade jag över ett 360 som var praktiskt taget gratis men jag var på väg för att spara till en PS3 pga Blu-rayspelaren. Nu blev det istället en WD HD TV Live Media Player. Heavy Rain och LBP är de enda spel jag skulle tillägga till min spelsamling jämfört med de jag äger till 360:n.

Jag har aldrig ångrat mitt köp fullt ut men ibland har jag känt mig hypad över spel på andra konsolen. Jag kommer skaffa en PS3:a någon gång i framtiden. (Bara för att du som läser detta köpte en för 6500 kr så är inte 3000 kr ett bra pris imo)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:

Aquilalore du verkar ju vara lite smått efterbliven?

Du bevisade nyss att du är det. Förklaring kommer som följer..

Skrivet av DeKvittar:

Razorshard utgick från sina erfarenheter om att PS3+Xbox 360-ägare föredrar att köpa multiplatform till PS3:an.
Grumbledock utgår från sin egen situation också.

Razorshard utgick väl ändå ifrån vad folk skrev i tråden.
Grumbledock har inte båda konsoller och avsåg inte att svara på frågan när han skrev.

Skrivet av DeKvittar:

Hur du nu tycker att Grumbledock är korkad för att han sakligt betecknar att "så här fungerar det i småköping" så är du bara sorgligt trög.

Grumbledock avsåg inte att svara på frågan, utan lägger här fram sin.. åsikt. Du är grymt trög om du inte ser det. Det var ingen slump att det var Grumbledock som jag svarade..

Skrivet av DeKvittar:

Nu var det någon som undrade vilka bra spel de finns till Xbox 360? Det har skrivits artiklar om sånt men det här är en lista på ev. kommande spel.
http://gamingbolt.com/2009/10/22/top-xbox-360-exclusives-ps3-...

Detta understryker bara... det är inte exklusiva spel bara för att någon har skrivit det på internet.

12
Skriv svar