Fler EA-spel får sina onlinefunktioner nedstängda

Robot
Fler EA-spel får sina onlinefunktioner nedstängda
Medlem
Fler EA-spel får sina onlinefunktioner nedstängda

"Hej, jasså, ni köpte vårt spel för knappt 2 år sedan? Och ni gillade det så mycket att ni fortfarande spelar det? Så bra! Men eftersom att ni bara är några tusen så skiter vi fullständigt i vad ni tycker och stänger ner servrarna!"

Någon högt uppsatt man får nu en bonus, för att han har sparat in lite pengar.

Medlem

EvilAsses does it again. även om jag inte spelar dom spelen så är det en dålig lösning. patcha och gör dom fristående så får ni även lite gladare kunder.

Medlem
Skrivet av TruB:

EvilAsses does it again. även om jag inte spelar dom spelen så är det en dålig lösning. patcha och gör dom fristående så får ni även lite gladare kunder.

Så är det ju bara MP-delarna till konsolspel som stängs ner (svårt med fristående servrar då). ...ännu en orsak att hålla sig till PC dock


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

AW8
Medlem

Hm, kom inte Lotr: Conquest för typ 1 och ett halvt år sen?
Fan vad snopen man skulle vara, om man köpt spelet och gillat det.

Skrivet av Mikzarn:

"Hej, jasså, ni köpte vårt spel för knappt 2 år sedan? [b]Och ni gillade det så mycket att ni fortfarande spelar det?[/b] Så bra! Men eftersom att ni bara är några tusen så skiter vi fullständigt i vad ni tycker och stänger ner servrarna!"

Haha, precis! Om man fortfarande spelar ett 2 år gammalt spel så gillar man ju det förstås, och då kommer EA och släcker ner.

Nästa gång nån på EA säger nåt i stil med "Jag tycker om att göra spel", så vet ni att det är kodspråk för "JAG GÖR DET BARA FÖR PENGARNA!"


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Samtidigt säger de att alla årets spel ska ha online-stöd. 8)

Medlem

Har man suttit och kört LOTR:Conquest i 2 års tid så är det nog dags att gå vidare med sitt liv ändå.

Medlem

Nostalgitripper med gamla titlar är visst inget för framtidens spel. Lira så länge du hinner innan EA tycker du ska köpa nya spel. Det lär ju bli fler spel som får smaka på sopsäcken inom kort. Tur att "Company Of Heroes" inte ligger under EA.

Medlem
Skrivet av AW8:

Hm, kom inte Lotr: Conquest för typ 1 och ett halvt år sen?
Fan vad snopen man skulle vara, om man köpt spelet och gillat det.

Skrivet av Mikzarn:

"Hej, jasså, ni köpte vårt spel för knappt 2 år sedan? [b]Och ni gillade det så mycket att ni fortfarande spelar det?[/b] Så bra! Men eftersom att ni bara är några tusen så skiter vi fullständigt i vad ni tycker och stänger ner servrarna!"

Haha, precis! Om man fortfarande spelar ett 2 år gammalt spel så gillar man ju det förstås, och då kommer EA och släcker ner.

Nästa gång nån på EA säger nåt i stil med "Jag tycker om att göra spel", så vet ni att det är kodspråk för "JAG GÖR DET BARA FÖR PENGARNA!"

ja, skall inte ett företag tjäna pengar?? Eller var har du för ekonomisk sfär du befinner dig i???

Medlem

Jag förstår fullt ut att företag inte kan supporta spel hur länge som helst. Men när det är möjligt så tycker jag att företag bör släppa koden så att andra kan sätta upp servrar. Om det är så få som spelar spelet att EA själva väljer att inte stötta dem längre så kan dom ju inte ha något att förlora på att göra så.

Sen går det ju faktiskt fortfarande att spela spelen offline.

Inaktiv

Battlefield 2: Modern Combat for Xbox

Är det inte rätt så många som fortfarande lirar det? (: Var ju skit roligt till xbox.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Battlefield 2: Modern Combat for Xbox

Är det inte rätt så många som fortfarande lirar det? (: Var ju skit roligt till xbox.

det har att göra med att microsoft stänger ner xbox live för all framtid den April 15, 2010


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

jäkla översittare.

Inaktiv

Det är ju sånt här man oroar sig för när dedikerade servers försvinner o allting ska vara online aktiverat.

Medlem

Om man läser detta och sedan tänker några år framåt så ser man en trist framtid. Det blir färre och färre spel som släpps med möjligheten att själv sätta upp en server. Företagen skyller detta på att de motverkar fusk. Detta är till stor del ett svepskäl. En viktigare anledning är såklart att man vill sälja abonnemang eller hyra ut servrar. Ingen vidare utveckling. Det KAN dock få något bra med sig. Om folk framöver förväntas behöva betala adonnemangsavgifter för *alla* onlinespel så lär det behövas en skärpning vad det gäller kvalitet och nytänkande inom spelbranschen. Man lär t ex inte betala månadsavgifter för 2 FPS-multiplayerspel samtidigt osv.....

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Om man läser detta och sedan tänker några år framåt så ser man en trist framtid. Det blir färre och färre spel som släpps med möjligheten att själv sätta upp en server. Företagen skyller detta på att de motverkar fusk. Detta är till stor del ett svepskäl. En viktigare anledning är såklart att man vill sälja abonnemang eller hyra ut servrar. Ingen vidare utveckling. Det KAN dock få något bra med sig. Om folk framöver förväntas behöva betala adonnemangsavgifter för *alla* onlinespel så lär det behövas en skärpning vad det gäller kvalitet och nytänkande inom spelbranschen. Man lär t ex inte betala månadsavgifter för 2 FPS-multiplayerspel samtidigt osv.....

Precis, ja.. man känner en nedstämd känsla av framtiden om PC spel osv... man blir så beroende och låst till internet och har ingen frihet. I dessa spel så är allt rakt på sak, inga "konstigheter" liksom...

Och allt har o göra med pengar.. inte vad kunderna tycker. Översittare som sagt.

Medlem

Gammla onlnspel är ju bara till för inbördes beundran och om någon ny ansluter sig så tas denna ellegant bort av spelarna.

Glömmer aldrig när jag, efter jul, skulle börja spela Crysis online. Jag bönade spelarna och bad om att jag skulle få en liten möjlighet att hitta vapen med de tyckte självklar att det var roligt att, som nr: 1, hugga på en nykomling direkt. Jag återkom aldrig.

Själv kör jag alltid extra strikt när jag märker att jag har att göra med en ny spelare på ett onlinspel jag är hemma i. Låter denna var ifred för attt bekanta sig med spelet, och går på bättre spelare istället. Jag tänker att tycker denna att den är lite bra så fortsätter denne att bygga på stocken med framtida onlinespeare men jag är tyvärr rätt ensam om den tanken.

Och självklart så tycker jag att vill, man dra mynt av att man har fördel med att känna spelet utan och innan och tycker det är roligt att sätta nybörjare på plats ska man få göra det men det är nog inte så smart i längden.


signatur

Det var detta...

AW8
Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av AW8:

Hm, kom inte Lotr: Conquest för typ 1 och ett halvt år sen?
Fan vad snopen man skulle vara, om man köpt spelet och gillat det.

Skrivet av Mikzarn:

"Hej, jasså, ni köpte vårt spel för knappt 2 år sedan? [b]Och ni gillade det så mycket att ni fortfarande spelar det?[/b] Så bra! Men eftersom att ni bara är några tusen så skiter vi fullständigt i vad ni tycker och stänger ner servrarna!"

Haha, precis! Om man fortfarande spelar ett 2 år gammalt spel så gillar man ju det förstås, och då kommer EA och släcker ner.

Nästa gång nån på EA säger nåt i stil med "Jag tycker om att göra spel", så vet ni att det är kodspråk för "JAG GÖR DET BARA FÖR PENGARNA!"

ja, skall inte ett företag tjäna pengar?? Eller var har du för ekonomisk sfär du befinner dig i???

I verkligheten, där personer gör saker för att det är kul, inte bara för att tjäna pengar (som EA).

Tänk om alla var som Timbuktu, som bara ville ha en high 5 och pengar nog för mat (en falafel) för sitt album. Den mannen förtjänar att få album sålda, eftersom han inte gör det för pengarna.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Jag förstår fullt ut att företag inte kan supporta spel hur länge som helst. Men när det är möjligt så tycker jag att företag bör släppa koden så att andra kan sätta upp servrar. Om det är så få som spelar spelet att EA själva väljer att inte stötta dem längre så kan dom ju inte ha något att förlora på att göra så.

Sen går det ju faktiskt fortfarande att spela spelen offline.

EA har inget att vinna på det heller, så de skiter fullständigt i ifall folk blir missnöjda eftersom de vet att samma människor kommer köpa deras nästa skit ändå. Och året efter det.... och året efter det.... och.... yeah you get the piture.


signatur

Where are we runnin'?

BME
Medlem

Alltså, funkar peer to peer efter detta?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Hatar EA och deras spel, de senaste nu är ju bara söndriga och allmänt korta. Army of two:TFD fick en patch i måndags.. hjälpte den något? NEJ!

Fifa10 fastnar vid vissa tidpunkter när du får en pass från målvakt osv. Patchen som kom fixade det inte, trots att det skulle fixat det.

osv osv osv osv osv osv osv osv osv ......


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Om man läser detta och sedan tänker några år framåt så ser man en trist framtid. Det blir färre och färre spel som släpps med möjligheten att själv sätta upp en server. Företagen skyller detta på att de motverkar fusk. Detta är till stor del ett svepskäl. En viktigare anledning är såklart att man vill sälja abonnemang eller hyra ut servrar. Ingen vidare utveckling. Det KAN dock få något bra med sig. Om folk framöver förväntas behöva betala adonnemangsavgifter för *alla* onlinespel så lär det behövas en skärpning vad det gäller kvalitet och nytänkande inom spelbranschen. Man lär t ex inte betala månadsavgifter för 2 FPS-multiplayerspel samtidigt osv.....

När jag läste ditt inlägg så började jag tänka på en sak.

Det största skälet till att lägga ner gamla spels onlinefunktioner måste väl vara att tvinga folk att köpa nyare spel?

Oavsett vad så ligger makten hos oss konsumenter. Det är bara att bojkotta spel och utgivare som inte levererar det vi vill ha.

Medlem

Tur att man aldrig köpte Conquest till fullpris eller överhuvudtaget.

1
Skriv svar