Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers

Robot
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers

Medan i stort sett hela världens rollspelsälskare suktar efter Final Fantasy XIII får Wii-ägarna en exklusiv dos av den slutgiltiga fantasin. Om du behöver något att förströ dig med tills mars kan du dock leta vidare, för det här är knappast ett sidospel som gör serien rättvisa.


Medlem
Final Fantasy: Crystal Bearers testat

Haha fan va gimpat, wii sux!!

Medlem

hahaha!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Moderator | Testpilot

Fan va kort review alltså...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fan va kort review alltså...

Det kanske inte fanns så mycket mer att skriva?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skrivet av uberpwnage2.0:

Fan va kort review alltså...

Vi har ord-begränsningar att förhålla oss till när vi recenserar spel. Vissa spel får mer utrymme... andra färre. Det bestäms redan på förhand.

Moderator | Testpilot
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fan va kort review alltså...

Det kanske inte fanns så mycket mer att skriva?

Jo det jag menade haha xD


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jaha, får man stryka denna från inköpslistan. Hade höga förväntningar på denna ;(, längtat efter ett FF spel. Nå ja, FF till 360n är ju inte långt borta.

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Haha fan va gimpat, wii sux!!

Är det inte Square Enix som borde få dina bannor istället för Wii?

Medlem

Lätt jag köper <3 Spelet är ju 1000 ggr snyggare än allt på PS3 ********* LOLZ TROLL *********


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Sågningar är kul, uppenbarligen var inte spelet det!

Medlem

Har sett andra reviews med mer nåd så jag kommer köpa detta ändå


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Fattig recension.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det där fick mig genast att tänka på Liftarens Guide Till Galaxen (avslutade precis en igenomläsning av alla fem böckerna som jag har samlade i en pocket) där Jordens beskrivning som Ford Perfect hade författat hade kortats ner till "I storts sett menlös"

Angående spelet så verkar det inte mycket att hänga i julgranen iallafall...


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det där fick mig genast att tänka på Liftarens Guide Till Galaxen (avslutade precis en igenomläsning av alla fem böckerna som jag har samlade i en pocket) där Jordens beskrivning som Ford Perfect hade författat hade kortats ner till "I storts sett menlös"

Angående spelet så verkar det inte mycket att hänga i julgranen iallafall...

Självklart är det en referens till Douglas Adams-böckerna! Jag borde läsa igenom de snart igen.

Medlem

Episk sågning! Kudos till Sebastian.

Inaktiv

Föga oväntat då Squenix inte kan göra spel längre. De har visat det så många gånger. På 90-talet var de ju den självklara favoriten med titlar som Final Fantasy VI, VII och Xenogears för att nämna några.

Jag saknar Squaresoft. =/


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Efter crystal chronicles (som var fruktansvärt dåligt) gav jag upp allt som hette något med crystal i FF serien... Det här bekräftar ju bara att jag gjort helt rätt

Medlem

Fint att du väljer att kasta in en referens istället för att sammanfatta vad det är som gör spelet dåligt. Det är väl trots allt det +- är till för?

Skrivet av kebbe:

Fint att du väljer att kasta in en referens istället för att sammanfatta vad det är som gör spelet dåligt. Det är väl trots allt det +- är till för?

Well, som texten gör gällande så anser jag att så gott som samtliga spelmoment är undermåliga, långtråkiga och helt enkelt rätt meningslösa. Med andra ord; i stort sett menlöst.

Medlem
Skrivet av c0rp:
Skrivet av Flesheater:

Haha fan va gimpat, wii sux!!

Är det inte Square Enix som borde få dina bannor istället för Wii?

Snarast båda som är skyldiga, de kan ju bevisligen släppa bra FF-spel till alla konsoler förutom Wii (även gamla som SNES lyckades). Föråldrad hårdvara dödar all skaparglädje, och en konsol där spelutvecklarna inte ens får patcha sina spel pga det saknas hårddisk är väl ett skrämmande tecken?
Även Dead Space till Wii misslyckades, Resident Evil var ingen höjdare etc. Det verkar som om bara föräldrarna (Nintendo) kan hantera detta barn (konsol) då de kan släppa grymma spel som Super Mario Galaxy m.fl
Mer Nintendo till Wii, mer av de andra utvecklarna till PC/360/PS3, då blir det bäst för alla inblandade skulel jag tro...

Väldig kul recension för övrigt, en aning kort men en mycket trevlig sågning. Frågan är om spelet får dåligt självförtroende och blir emo pga all denna kritik?

MFC
Medlem

Allvarligt talat!.. hur dumma i huvudet är företag som utvecklar sånt här skit. Det är inget fel på Wii som konsoll.. men företagen och utvecklarna verkar fan leva i någon bisarr verklighet där man tror man kan kränga vafan som helst bara för att det är till Wii!

EDIT: och vafan är det för en jävla springande kaktus på skärmskottet...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fan så gammalt det börjar bli med alla Nintendo-haters.
Om det någonsin var roligt så är det inte det längre.

Angående spelet så väljer jag att lita till andra recensenter.
Då det ser jävligt mysigt ut.

Medlem

Hatar inte Nintendo direkt, var ju endå på NES man började spela ordentligt. Grejen är bara att dom inte hängt med i utvecklingen. Enda orsaken till att dom överlevt överhuvudtaget är ju pga Super Mario.

Visste inte om att spelet fanns (dock till Wii så) och jag kommer fortsätta med det.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Inte så dåligt betyg, det är ju ändå Nintendo Wii vi pratar om


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Haha, underbart. Länge sen man såg en riktigt rejäl sågning här på FZ, men jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att ett Final Fantasy-spel skulle få en släng av sågen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Square gör det igen. Alltså hur jävla värdelösa ska de bli? Snacka om pinsamt att gå från toppen till bottnen. Ser man på skräpspelen de gör nu för tiden är det helt orealistiskt att ens tänka på att en gång gjorde spel så som Xenogears, final fantasy 4-6 (7-9), Tactics, Vagrant story m.m.

Medlem

Tyvärr så stämmer motiveringen snyggt men i stort sett menlöst rätt bra på FFXIII med. =(

1
Skriv svar