Ubisoft-spel kräver ständig uppkoppling

Robot
Medlem
Ubisoft-spel kräver ständig uppkoppling

Usch och fy. Nog för att vi i Sverige är ganska uppkopplade, men det känns fortfarande som ett brutalt övertramp.

Ska bli intressant att se försäljningssiffrorna om folk verkligen får upp ögonen för det här. Luktar bojkott lång väg.

Medlem

Vilket skräp!

Medlem

vem bryr sig, kommer ändå inte köpa något skräp av dem.

MFC
Medlem

Korporatism

Ännu ett företag vars produkter man undviker.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Inget vidare system inte!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Usch, hatar sådant här... de enda spelen som bör få ha konstant uppkoppling är väl MMO spel men de övriga spelen passar det inte till. Näh, bort med skräpet.

Medlem

Inte för att jag planerat att skaffa något av de där spelen till PC, men det är likväl fortsättningen på en irriterande trend. Visst, piratkopiering är ett stort problem, men var slutar det? I framtiden riskerar man väl att datorn brinner upp om man råkar slå in fel siffra när man fyller i CD-key:n. * skakar besvärat på huvudet *

Medlem

Dags att investera i fler spel till PS3 tror jag...

Medlem

Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...

Att internet kommer krävas för framtida spel är bara att acceptera.

Medlem

Snacka om att skjuta sig själva i foten.

Medlem

Har sagt det förr och säger det igen. Det är utgivarna/utvecklarna, inte piraterna, som tar död på datorn som spelplattform. Hårdare och alltmer sanslösa restriktioner införs i deras "kamp mot snyltarna". Problemet är bara att de ärliga, betalande kunderna blir collateral damage medan de tänkta målen glatt kan fortsätta njuta av spelen på obehindrat sätt.

Det behövs ett nytänk om PC-spelen ska kunna räddas. Att stånga pannan mot väggen om och om och om igen när det bevisligen inte löser problemet gör ingen av oss nytta. Erbjud de hederliga spelarna mervärde istället för hinder så är jag säker på att trenden kan vändas och datorn återfå sin ställning som en spelplattform av högsta klass.

Medlem

roligt för folk med 56k..

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...

Att internet kommer krävas för framtida spel är bara att acceptera.

Du har så rätt så rätt. Dock 3-5 år för tidigt. Men å andra sidan så blir det ju alltid storm över minsta lilla sak som inte är som det var i förra spelet. Är det inte dedikerade servrar så är det konstant online-läge.

Medlem

Alltid gillat Ubisoft faktiskt, men nu vetefan om jag köper mer av deras produkter på PC.

Medlem

Jag köper oftast spel jag gillar. Men det finns ju gränser.

De skapar ju själva anledningar till att man ska tanka piratkopior med knäckta kopieringsskydd. Smidigare, lättare och utan strul som man drabbas av att faktiskt köpa spelen.


signatur
Medlem

De gör helt rätt. Deras spel, deras regler. Varför vill man spela ett spel offline? Det dog väl ut för en sisådär 10-15 år sen?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Fail, har inte köpt ett ubisoft spel sen chaos theory floppen, verkar inte som dom vill att nån ska ens köpa pc spel idag..

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...

Hehe, detta är en så dålig jämförelse så jag vet inte ens om jag hört nån värre någon gång.

I ett spel är det utvecklarna som väljer att göra spelet otillgängligt utan uppkoppling.

En spis, ugn, äggvisp, TV, stationär dator kan man inte gärna köra på batteri, det skulle bli så mycket omständligare, för att inta tala om dyrare och dåligt för miljön.

För ubisoft kostar det knappast några större summor att göra spelet tillgängligt offline, snarare tvärt om, kostar dem förmodligen mer att göra det otillgängligt då de måste investera mer i servrar och mjukvara, samt att de kommer sälja färre spel, allt för att minska en imaginär försäljningsminskning till följd av piratkopiering.

De som piratkopierar kommer förmodligen inte att köpa spelet i vilket fall som hellst, så effekten blir det att utav de som faktiskt hade köpt spelet kommer nu färre att köpa det pga. de införda begränsningarna, samt att det för de som köper det innebär mer klydd och en sämre produkt helt enkelt.

Som jag sa tidigare, snacka om att skjuta sig själva i foten.

Som någon annan sa, så måste det vara ett bättre tillvägagångssätt att använda en morot istället för en piska. Locka folk att köpa spelet med nerladdningsbara vapen, kläder, röster etc., saker som det inte kan fås tillgång till om man inte har en giltig nyckel.

Inaktiv

Det är lungt piraterna slipper detta.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Det är bra detta för PC'ns överlevnad, nästa steg är att ha rimliga priser och demo till alla spel.

Och så internet/infrastruktur som är stabilt, aldrig haft ett adsl som inte kejkat ofta.

Medlem

"Piratkopieringen dödar PC'n som en spelplattform!"

Skulle mer säga att det är kopieringsskydden. Piraterna sitter och njuter av väl fungerande spel och vi stackare som köper våra spel lider och kan inte spela när uppkopplingen går ner..

Inaktiv

Piratkopiering verkar vara som HIV. Går inte stoppa men går att slöa ner.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Haha oj oj... Ja, inget Ubisoft-spel för min del då. Jag har inget emot kopieringsskydd men att mitt spel kräver en helt annan tjänst för att fungera..nej tack. Säg att Comhem har problem en dag, ska jag då inte kunna spela mitt single player-spel? Sånt jävla skämt och det bevisar bara hur dessa företag är frånkopplade från verkligheten.

Medlem

Låter som en bra lösning tycker jag. Det är Ubisofts uppgift att skydda sin egendom, ni som tycker att spel ska vara en rättighet man inte behöver betala för kan dra åt helvete.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fast o andra sidan förstår man dem och vad är det som skiljer detta mot tex elen , när som helst kan elen gå i ditt hus och då kan du inte använda 90% av alla dina grejor...

Att internet kommer krävas för framtida spel är bara att acceptera.

En bättre jämförelse vore om du skulle köpa en bok, och den var tvungen att vara inpluggad i elnätet för att du ska kunna läsa den. Går elen stängs boken och kan inte öppnas förrän strömmen kommer tillbaka.

"Men," säger du. "Vad har elektricitet med böcker att göra?"

"Bra fråga," säger jag. "Absolut ingenting. Precis som att Internetuppkoppling inte har nåt att göra med singleplayerspel."

Därefter nickar vi båda i samförstånd och går varsin väg, nöjda över att ha kommit överens, men ändå besvikna på Ubisoft.

~Fin~

Medlem

brb ska ladda ner gta iv


signatur

<3

Medlem
Skrivet av PingviN:

Låter som en bra lösning tycker jag. Det är Ubisofts uppgift att skydda sin egendom, ni som tycker att spel ska vara en rättighet man inte behöver betala för kan dra åt helvete.

Likväl så är det piraterna som skrattar sist som det alltid har varit. Detta är ju något som kommer att ge bra med beröm till första "crew" att knäcka skyddet. Det kommer att ske också, allt i sinom tid.

Inaktiv

Piraterna kommer spela dom här spelen offline hur mycket dom vill... Vi som köper spelen kommer tvingas vara konstant uppkopplade.

Skrivet av PingviN:

Låter som en bra lösning tycker jag. Det är Ubisofts uppgift att skydda sin egendom, ni som tycker att spel ska vara en rättighet man inte behöver betala för kan dra åt helvete.

Hur är det en bra lösning? Inser du inte problemen folk kommer få då deras internetuppkoppling lägger av?
Du verkar mer prata om pirater generellt, inte om självaste lösningen.

Skriv svar