Square om nyversion av Final Fantasy VII

Robot
Medlem
Square om nyversion av Final Fantasy VII

Låt honom göra det Square Enix. Det spelet förtjänar (inte för det är dåligt som det är) en remake, dock tycker jag 8:an förtjänar en med


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Det finns många andra äldre RPG spel jag mycket hellre hade.... Nej vänta, dom skulle bara förstöra det!

Medlem

Make it! Ge mig!!! Gör dom det blir det lugnt det bästa square har gjort på, ja fan 10år.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Make it! Ge mig!!! Gör dom det blir det lugnt det bästa square har gjort på, ja fan 10år.

Jag tror Square vet att dom sitter på en guldgruva där i försäljningssiffror om dom gör det. Dock kanske dom är rädda att förstöra orginalet med en remake, som kanske blir just en "total remake".


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Själv tycker jag att det skulle räcka bra om dom bara gav konsol folket en uppdaterad version av spelet så det har samma grafik som PC versionen hade tillgång till. Skulle även vara fint med Chrono trigger med lite uppfräshad grafik.

Inaktiv

Kanske skulle bestämma sig vilka/vilket format spelet skulle vara på då innan, så slipper vi FF13 "krisen"

Själv är jag kluven som tusan. En remake skulle kunna bli riktigt jäkla bra, men å andra sidan också bli "för" uppdaterad så det knappt känns som originalet. Är man tråkig om man hellre spelar PSX-liret och hellre ser att de fokuserar på nåt nytt?

Medlem

"And i jizzed, in my pants."
Snälla, låt det bli så.

De får gärna behålla spelmekaniken, eller göra om den. Så länge storyn, världen, och musiken inte ändras för mycket.

Medlem

Ja och säkert engelskt dubbad och ingen möjlighet till japanskt tal. Rent åt helvete isåfall enligt mig.

Medlem

Jag ser gärna en remake förutsatt att den går att spela i två (eller fler) versioner. En helt orörd "Original" version med enbart uppdaterad grafik och en "Extended" med diverse extra material. Samma huvudstory men med fler sidouppdrag och fler och brutalare Weapons att spöa.

Ett måste är såklart att de gör det möjligt att klicka bort animationen för Knights of the Round.

Medlem

Spelar hellre Strutsarnas Prins.

Medlem

Tycker inte ens det behöver en remake. Titta istället på FFIV, V eller VI i nyhottad grafik. Vet att IV finns till DS som remake, men det var ingen höjdare tyvärr =(

Medlem

Det är konstigt med Final Fantasy serien, spelade den som liten och förstod nästan ingenting om vad de prata om och ändå är det bland de bästa spelen jag spelat.

Det var väl de då färska filmsekvenserna som var bara underbara och fick mig till en sådan härlig känsla. Antagligen tyckte jag om alla karaktärerna genom deras uttryck osv. Så jag är lite rädd för en remake då de kan förstöra känslan.

Medlem

Jag hade LÄTT pungat ut med 700 spänn för att få spela Final Fantasy VII med samma grafik som typ nummer 13 har

Medlem

Jag backar denna idé till 100%!


signatur

I'm just sayin...

Medlem
Skrivet av orkamera:

Jag hade LÄTT pungat ut med 700 spänn för att få spela Final Fantasy VII med samma grafik som typ nummer 13 har

Mmm vore nice!
Inte kostnadsförslaget, men grafikförslaget


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Samma huvudstory med mer sidequest hade suttit fint, hoppas dom inte rushar ut det utan kanske släpper det ett halvår efter PS4 kommit kanske?

Mekaniken får dom gärna ändra men med materia som central del på nåt sätt förståss

Medlem

Med tanke på hur bra de fångade rätt känsla i tech-demon inför PS3-lanseringen skulle ju en sån remake kunna bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Samma huvudstory med mer sidequest hade suttit fint, hoppas dom inte rushar ut det utan kanske släpper det ett halvår efter PS4 kommit kanske?

Mekaniken får dom gärna ändra men med materia som central del på nåt sätt förståss

Med tanke på hur hyllat materia-systemet blev och att det spelar en central del i storyn tror jag inte det skulle ändras.

Skrivet av Luciphear:

Ja och säkert engelskt dubbad och ingen möjlighet till japanskt tal. Rent åt helvete isåfall enligt mig.

Jag är rätt säker på att det var Kitase som blev så förvånad över hur efterfrågat Japanskt tal var i FFXIII. Därför skulle jag förmoda att det kommer i nästa FF-projekt han är inblandad i. Det kostar ju så otroligt lite tid att lägga in ändå.

Medlem

Vore faktiskt otroligt kul om dom kunde göra en remake på 7:an utan att lägga till för mycket eller ändra annat. För det spelet förtjänar en grafik som det var tänkt att det skulle ha.

Medlem

Final Fantasy VI, om något, är vad de borde göra en remake på.

Medlem

Jag skulle inte ha några problem med en total remake av Final Fantasy VII så länge manuset blir intakt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Tetsuya Nomura har fuckat upp FFVII franchisen så jävla mycket.. Nomuera 'förstår' inte vad Sakaguchi hade i åtanke när han skapade orginalet. Inte för att jag vet det, men en sak vet jag: det var INTE advent children.

Jag säger Nej, NEJ NEJ!! Inte utan Sakaguchi eller Nobou Uematsu? Är ni GALNA?

Inaktiv

Spelar man bara en remake och inte originalet ja då gör man fel, om det kommer en remake så är det för att folk vill ha mer ff7 inte för att det gamla är så gammalt och fult att det inte går att spela.

Jag köpte FF7 på PSN och spelar det på min PSP nu och väntar på FF8 som kommer till PSN snart <3 <3

Medlem

Vill ha en remake på FF7 nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Detta har man ju väntat på sedan man såg en trailer på FF VII advent children 2003 (innan de bestämde sig för att göra filmen till en långfilm). Filmen var sisådär men snygg i alla fall tycker jag.

Ny grafik, japanska röstskådespelarna (de som är med i advent children passar utmärkt, speciellt den lite mer okända cloudrösten och den välkända sephirotrösten) och mer materia (det var ett av de bättre systemet enligt mig) samt SAMMA MUSIK.

Skulle inte ha något emot att ha en remake på VIII också men gör kortspelet lite enklare att få tag på allt (suger att behöva förlora kort för att få tillbaka dem sedan etc).

Sedan... WTH är det för fel på killen som skriver spelinformationen på FZ? okej jag vet inte om det står så där på japanska och att det är direktöversatt men det är ju helt galet >_< och det är inte första gången jag ser skum information


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Spelar man bara en remake och inte originalet ja då gör man fel, om det kommer en remake så är det för att folk vill ha mer ff7 inte för att det gamla är så gammalt och fult att det inte går att spela.

Jag köpte FF7 på PSN och spelar det på min PSP nu och väntar på FF8 som kommer till PSN snart <3 <3

Har släppts tror jag har sett det på PSN iaf till PS3. Blir ett köp av nostalgiska skäl

Medlem

Snälla! Förstör inte det bästa Final Fantasy spelet med röster, Jag tyckte de kändes helt onaturligt och fel även att det förstörde spelkänslan när första spelet med röster innehållande släptes. Och dessutom vi i europa ska få engelskt tal är ett minus i protokollet.

Medlem

milk it again sam!


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar