Svenska armén på väg till ArmA 2

Robot
Medlem
Svenska armén på väg till ArmA 2

Oj, väldigt nostalgit XD

Medlem

Najs =P riktigt härligt att se Svenska grejjer i spel.

Medlem

Haha, sjukt najs video. Vill ha

Medlem

Borde nämnas att det är folk ur den Svenska arma2 klanen SSG som gör modden tycker jag.

Medlem

Kul! Kommer absolut att prova detta.

Medlem

Borde nämnas att det är folk ur den Svenska arma2 klanen SSG som gör modden tycker jag.

Medlem

vill ha min ksp58!!

Medlem

Hoppas bara det kommer några co-op servrar som kör moden...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har sett några betabilder och de får en att dreggla!

Medlem

Sweet


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Det är AK5C som de använder i afghanistan, finns en del andra varianter av AK5an som de också använder. I filmen ser vi att det är AK5C o inte D.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Va yrar du nu om? Var har du sett en Ak4 nånstans?
Ak5 är förövrigt en omarbetning av FN FNC för svenska förhållanden och önskmål.

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

Medlem

Pommes, så detta hamnade på FZ nyheterna också

Men yes, "Beta 1" kommer inom kort och kommer vara ganska basic innehållsmässigt, med fokus på infanteri. Mycket av grejerna är fortförande WIP och det har uppdaterats en del sen trailern gjordes för 1½ vecka sedan, och mer är på G. Vi kommer fastställa och gå ut med ett release-datum inom de närmaste dagarna.
Ni kan följa arbetet på vår forum-sektion hos SSG Clan som finns länkad i nyheten, och även ge feedback och ideer. Vi har också en tråd på BIS-forumet för internationellt snack;

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=95018

Gillar ni att lira ArmA2 seriöst i Coop med folk så tycker jag att ni lika gärna kan överväga att gå med i SSG klanen också Lirar stormatch (~25-30 pers i dagsläget) på söndagar och strölir under resten av veckorna. Använder realistisk kompani-struktur, rank/befattnings-system och radio-kommunikation. De enda kraven är att ha en seriös inställning på spelandet, använda mic och TS, och vara närvarande några gånger i månaden!

Medlem

Instämmer med Bravo aka Tobe...
Det är riktigt feta operationer som vi i SSG kör på söndagar och jag har haft kul de ggr spelet inte fuckat sig. Men det beror ju mer på BI's dåliga kodare.

Så gå med i SSG om ni älskar militär realism för det behövs alltid folk på söndagar.

Medlem
Medlem
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Ehh... :\

Hur som helst... ser finfint ut : ) Ser fram emot det här, och jo.. lite minnen från sina dagar i Boden får man. :heart:


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Va yrar du nu om? Var har du sett en Ak4 nånstans?
Ak5 är förövrigt en omarbetning av FN FNC för svenska förhållanden och önskmål.

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

SSG (Särskilda skyddsgruppen) använder G36C, inte officellt men letar du lite på nätet så finns det "gott" om bildbevis.

Inaktiv
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Va yrar du nu om? Var har du sett en Ak4 nånstans?
Ak5 är förövrigt en omarbetning av FN FNC för svenska förhållanden och önskmål.

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

SSG (Särskilda skyddsgruppen) använder G36C, inte officellt men letar du lite på nätet så finns det "gott" om bildbevis.

SSG ja, nu pratar vi om vad resterande delen av försvarsmakten använder. Hade dock varit bättre om FM hade köpt in G36or istället för att bygga om AK5A till AK5C. G36an är både bättre och billigare än AK5C.

Medlem

Men kom igen nu FZ - svenska armén är redan närvarande i ArmA 2:
http://www.armaholic.com/page.php?id=8958

bra skit det där


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Oj förlåt ;p menar ak5, aja den suger ändå. Stod någonstans i AB att soldaterna inte kunde träffa talibarnena från långa avstånd med det vapnet, dom fick låna vapen av de andra utlandsstyrkorna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag kan tänka mig börja lira lite när moden väl kommer

Medlem

Jäkla snack om AK4 det blev Vi tar åt oss allt svenskt material vi får tag på, och AK4'an sitter jag faktiskt och mekar med just nu då vi har fått tag på en G3-modell som ska uppdateras med vår Aimpoint och textur. Soldaterna i spelet kommer utrustas med den materiell som matchar deras befattning och vad som används i dagsläget. Men allt möjligt grejs kommer finnas tillgängligt i våra vapen-lådor och i editorn Så det är bara att välja och vraka!

Medlem

Alla lumpare kommer ligga sömnlösa fram till release antar jag?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nice mod för övrigt


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Coolt ju nu blir man sugen på att modda igen


signatur
Medlem
Skrivet av Forss:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av rmpyro:

AK4 suger... bättre att använda g36c som dom använder i afganistan.

Va yrar du nu om? Var har du sett en Ak4 nånstans?
Ak5 är förövrigt en omarbetning av FN FNC för svenska förhållanden och önskmål.

Ak4 är gammla G3, uppföljaren till G3 är G36C. Men den används inte av svenska försvaret så vitt vad jag vet.

SSG (Särskilda skyddsgruppen) använder G36C, inte officellt men letar du lite på nätet så finns det "gott" om bildbevis.

SSG ja, nu pratar vi om vad resterande delen av försvarsmakten använder. Hade dock varit bättre om FM hade köpt in G36or istället för att bygga om AK5A till AK5C. G36an är både bättre och billigare än AK5C.

Frågan är om G36an hade klarat av massa oförsiktiga värnpliktiga. FN FNC är ju trots allt baserad på b.la AK-47, ett jävligt uthålligt vapen.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Oj förlåt ;p menar ak5, aja den suger ändå. Stod någonstans i AB att soldaterna inte kunde träffa talibarnena från långa avstånd med det vapnet, dom fick låna vapen av de andra utlandsstyrkorna.

Nej, det gjorde det inte. Du tänker förmodligen på artikeln om att svenska poliser i Afganistan lånade G36or från andra nationer pga att dom inte fick ut några karbiner själva.

Logiskt tänkade är nog inte riktigt din grej.

12
Skriv svar