Street Fighter IV till Iphone

Robot
Medlem
Street Fighter IV till Iphone

Det é nice, det é det som ger power. xD

Medlem

Det finns inget sämre än att spela spel på en tryckkänslig skärm. iPhone-spel... not good.

Medlem

Famest verkligen inte, trodde inte alls det skulle fungera tills jag faktiskt satte mig ner och spelade lite på en iPhone. Funkar faktiskt riktigt bra. Visst tråkigt att man måste täcka över en del av skärmen men det funkar fortfarande riktigt bra. Enda tråkiga är ju att man inte kan ha mer knappar än vad tummarna kan trycka på, för fps eller dylikt hadde det varit guld värt att kunna använda ett annat finger för att skjuta t.ex.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Famest verkligen inte, trodde inte alls det skulle fungera tills jag faktiskt satte mig ner och spelade lite på en iPhone. Funkar faktiskt riktigt bra. Visst tråkigt att man måste täcka över en del av skärmen men det funkar fortfarande riktigt bra. Enda tråkiga är ju att man inte kan ha mer knappar än vad tummarna kan trycka på, för fps eller dylikt hadde det varit guld värt att kunna använda ett annat finger för att skjuta t.ex.

exakt, Famest har ingen aning om vad han snackar om. du kanske borde ser över dina uttalande för trott det eller ej folk läser faktiskt vad du säger, bara synd att man inte kommer ihåg bättre vilka man inte ska lita på när dom uttalar sig.

men till iphonen, har en, spelar en hel del på den, och som du säger fps, det skulle vara bra om man kanske hade nån form av knappsatse på ryggen eller om det fanns ett gaming kit som man fäster på och får fler knappar.

men för fps kanske det bästa våre en auto fire funktion för att tillåta att man styr med 2 joysticks, som till Nova tex. tvivlar på att tilt är bra för att gå sidleds, men lustigt nog ingen som testat det. så långt som jag vet.

Medlem

Fan vad fränt, blir o fixa det till min 3gs då, och ni som tror att det är dåligt att lira spel på iPhone lr iPod touch så har ni grymt fel, det är hur. Enkelt och praktiskt som fan, man lär sig, och det är grymt kul , finns mycket häftigt att göra. :):up:

Medlem

Fan vad fränt, blir o fixa det till min 3gs då, och ni som tror att det är dåligt att lira spel på iPhone lr iPod touch så har ni grymt fel, det är hur. Enkelt och praktiskt som fan, man lär sig, och det är grymt kul , finns mycket häftigt att göra. :):up:

S_Z
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Famest verkligen inte, trodde inte alls det skulle fungera tills jag faktiskt satte mig ner och spelade lite på en iPhone. Funkar faktiskt riktigt bra. Visst tråkigt att man måste täcka över en del av skärmen men det funkar fortfarande riktigt bra. Enda tråkiga är ju att man inte kan ha mer knappar än vad tummarna kan trycka på, för fps eller dylikt hadde det varit guld värt att kunna använda ett annat finger för att skjuta t.ex.

Kan bara hålla med.

Visst var det lite ovant i början men nu går det hur fint som helst. Håller på att köra igenom GTA, jäkligt skoj och otroligt mycket spel för pengarna (köpte det för 75kr men priset var nere på 49kr en begränsad tid!).

Även för fps:er fungerar utmärkt, ett exempel är N.O.V.A som jag också håller på att köra igenom.

Faktum är att iPhonen har gått och blivit primära "spelmaskin", framför PCn och PS3:an eftersom den är så lätttillgänglig

Och det kommer så mycket roliga spel att jag inte hinner köra allt. Just nu är det Plants vs Zombies som tar den mesta speltiden.

Medlem

Tycker bara inte att iPhone är en optimal spelkonsol. Det finns ingen komfort i att spela på tryckskärmen. Man är begränsad till ett litet antal knappar etc. Hade det funnits fysiska knappar, på ryggen dessutom, då hade jag säkert älskat iPhone som spel-konsol. Visserligen finns det spel som är roliga att spela, har en del av dem, men många spel jag har testat fungerar bara inte för min del. Gamelofts spel brukar hålla en bra standard tycker jag, dem litar jag på.

TruB att säga att jag inte har någon aning om vad jag snackar om bara för att jag uttrycker min åsikt är att gå lite för långt tycker jag .

Medlem

Då får du väl säga att det är din åsikt, att du tycker det, men det gjorde du inte..

1
Skriv svar