Fem höjdpunkter i Crysis 2

Robot
Medlem
Fem höjdpunkter i Crysis 2

Som bara crytec kan göra? Lite för mycket ego där.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

oj vad de höjer spänningen Blir väll och köpa ny dator igen när de släpps


signatur

pain is temporary, glory is forever

Inaktiv

Tycker inte det varit några speciella höjdpunkter i deras tidigare spel... Tycker känslan aldrig riktigt varit på topp och det aldrig varit några riktigt minnesvärda stunder i något spel från dom, grafiken har ju alltid varit det enda men ett spel kan inte leva på grafik speciellt länge.

Medlem

Gillade ettan skarpt så jag ser fram emot tvåan!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

enda anledningen att crysis blev som det blev var grafiken om grafiken var som vilket annat spel som helst så skulle det inte alls vara populärt eftersom allt som var bra i det var grafiken

om half life 2 skulle ha grafik som crysis så skulle det gå långt

Medlem

Ne inget tidigare som givit något intryck eller lämnat något minne

Inaktiv

Mmm, nu börjas det hajpas! Men får väl hoppas att de lever upp till dessa "löften".

Medlem

Stora ord, får se om de håller vad de lovar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Nyhetsquote:

Vi vet vad som var bra med Crysis

Grafiken och.... Eh... Fysiken, kanske?

Medlem
Skrivet av zzcool:

enda anledningen att crysis blev som det blev var grafiken om grafiken var som vilket annat spel som helst så skulle det inte alls vara populärt eftersom allt som var bra i det var grafiken

om half life 2 skulle ha grafik som crysis så skulle det gå långt

För Half-Life 2 var ju inget vidare bra spel som absolut ingen gillade Men visst, mycket av det som gjorde Crysis till Crysis var ju grafiken, det tyckte jag också i början, men ju mer jag spelade desto mer gillade jag spelet som en helhet. Visst, storyn är jävligt klyschig, men hur många lir har ett helt unikt koncept och histoira nuförtiden?

Att tvåan utspelas i en stad ser jag som en naturlig utveckling, vi har lekt sandlåde på en, öh, paradisö och nu vill vi se hur mycket vi kan banka sönder av New York och vad vi kan leka med!


signatur

"Legendary" löpte redan amok i NY, och "Prototype", blir det så mycket annorlunda egentligen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zzcool:

enda anledningen att crysis blev som det blev var grafiken om grafiken var som vilket annat spel som helst så skulle det inte alls vara populärt eftersom allt som var bra i det var grafiken

om half life 2 skulle ha grafik som crysis så skulle det gå långt

stör mig på medelåldern i det här forumet.

AW8
Medlem

Jag hoppas att man kan utnyttja dräktens krafter bättre, gillade krafterna skarpt i 1:an men det kändes som att de skulle kunna göra de mycket bättre!
Jag skulle gärna också se mer av smygning, att med cloak mode på smyga fram till några koreaner, dra på armor mode och meja ner några följt av att springa in i djungeln, gömma sig i en buske och vänte på att suit-enerin skulle laddas upp igen är något jag aldrig glömmer från 1:an.

Hoppas också att fienderna inte tål lika mycket som i 1:an, utan istället att de är skörare som i Warhead.

Jag förväntar mig minst 90% i PC Gamer och 5/5 av FZ.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Detta kommer nog bli ett riktigt mysigt spel och Crytek har verkligen potentialen till det. Och CE3 kommer nog inte göra någon besviken, speciellt inte PC-spelare då den ska vara mycket snyggare samt snällare mot hårdvaran. Längtar något otroligt tills CE3 Mod SDK kommer... *fniss*.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Crysis är nog det spel som fick min fru intresserad av datorspel. Hon tyckte det var helt fantastiskt snyggt. Och det tycker så klart jag också. Riktigt snyggt och välgjort spel som man verkligen kunde leva sig in i.

Kommer garanterat att köpa tvåan också, även om det nog mest blir Battlefield för mig.

Medlem
Skrivet av zzcool:

enda anledningen att crysis blev som det blev var grafiken om grafiken var som vilket annat spel som helst så skulle det inte alls vara populärt eftersom allt som var bra i det var grafiken

om half life 2 skulle ha grafik som crysis så skulle det gå långt

Ett spel är grafik min vän... utan grafik så är skärmen helt svart...

Medlem
Skrivet av zzcool:

enda anledningen att crysis blev som det blev var grafiken om grafiken var som vilket annat spel som helst så skulle det inte alls vara populärt eftersom allt som var bra i det var grafiken

om half life 2 skulle ha grafik som crysis så skulle det gå långt

Grafiken fick nog många att testa det och sedan insåg att själva spelet var asbra också.
Få spel uppnår den glädje nivå som Crysis gav mig, det är ett spel jag kan spela om och om igen.

Warhead var dock inte lika bra men det berodde mest på att det känndes ihop kastat (imo).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Skaffade ju ny dator bara för ettan.. får la göra de för 2:an oxå. ;D

1:an var ju skymt grym!


signatur

Have a good time!

Medlem

hmm.. kommer säkert bli mer av ett Benchmark spel än vanlig spel.. d v s spel som testar prestanda hos dator precis som Crysis gjorde och fortfarande gör...

Inaktiv

Jag tycker Crysis inte var nå snyggt, Overlord och Infernal är två spel jag blev impad av.

Medlem

Man märker ju att dom flesta här på FZ är finniga småpojkar i åldrarna 13-16år.. Vore trevligt om fler 23+ kunde joina.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Som bara crytec kan göra? Lite för mycket ego där.

Hoho, verkligen!
Fäll ner pungen och landa.

Medlem
1
Skriv svar