Inget handkontrollsstöd för Bioshock 2

Robot
Inget handkontrollsstöd för Bioshock 2
Medlem
Inget handkontrollsstöd för Bioshock 2

Handkontroll är inget jag behöver. Det är ju som en del av själva njutningen att få spela med mus och t-bord. Bättre känsla och roligare att spela.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Haha spelet är för fasen ett fps, det är inte menat att spela med en handkontroll!

Medlem

Ja vem fan kör ett FPS på PC(där det hör hemma) med en handkontroll?

8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Gen
Medlem

Underligt att så många ändå efterfrågar handkontrollsstöd. Då är det väl lika bra att skaffa en X360?

Medlem

Jag trodde stöd för handkontroll (eller åtminstone Xbox 360-handkontrollen) var ett kriterium för att ett PC-spel ska få bära Games for Windows-logon. Hade väl fel då.

Medlem

BRA! För en gångs skull någon som tänker till och satsar på kvalitet ist för att konsolsmitta skiten

Medlem
Skrivet av Gen:

Underligt att så många ändå efterfrågar handkontrollsstöd. Då är det väl lika bra att skaffa en X360?

Varför?
När det blir så mycket snyggare med DX10 på en 46" fullhd?
Har 1an på PC/360/PS3, och det är lätt roligast på PC med handkontrollen.
Och du kan vara lugn, spelade igenom det säkert 6-7ggr med tgb+mus innan jag införskaffade en 360-kontroll till min PC, och det var skitkul det med.

Men innan den här tråden blir lika nerkladdad som på 2Ks forum, så kan man alltid ta en titt på orginaltråden hos dem här: [http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=55818]

I alla fall, underbart spel, och min SE-utgåva står så fint här hemma. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Man tycker att det borde vara nästan noll arbete för dem då det redan finns ett färdigt interface och allt till xbox.

Medlem
Skrivet av the_blueflame:

Man tycker att det borde vara nästan noll arbete för dem då det redan finns ett färdigt interface och allt till xbox.

Till och med koden för handkontrollen finns kvar i ini-filerna, de vill bara putta folk mot att köpa de dyrare konsollutgåvorna.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Katana:

BRA! För en gångs skull någon som tänker till och satsar på kvalitet ist för att konsolsmitta skiten

Hehe, du driver med mig?
Folk på PC har fått felmeddelanden för Xbox360 om för lite minneskapacitet, så nej du, spelet är allt utvecklat för konsoll (specifikt 360) från grunden.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Medlem

Inget köp då, då jag hör till de få som får ont i fingrarna av T-board och mus. Har visserligen "Pinnacle Game Profiler" men det bli inte samma känsla att använda både xbox controller och mus..


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Katana:

BRA! För en gångs skull någon som tänker till och satsar på kvalitet ist för att konsolsmitta skiten

Hehe, du driver med mig?
Folk på PC har fått felmeddelanden för Xbox360 om för lite minneskapacitet, så nej du, spelet är allt utvecklat för konsoll (specifikt 360) från grunden.

I vilket skick spelet än är i atm så gör det knappast saken bättre att dumma till det ytterligare

Inaktiv

Inte för att jag saknar stödet, men känns som om det inte borde ta nämnvärt lång tid att peta in det i pc-versionen.

Medlem

vafan ska man ha en handkontroll till pcn för? Bah, struntsnack.

Medlem

Tja, alltid ska någon ha något att klaga på. Det rör inte mig i ryggen eftersom jag anser att BioShock spelas bäst med tangentbord + mus, men som någon tidigare kommentator sa så tycker man ju att det borde vara standard i Games For Windows-spel.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Nej, det verkar ju lite bakvänt, då köper man Xbox-versionen istället, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

AW8
Medlem

Men att använda tangentbord och mus är ju en av alla anledningar till att jag spelar på PC och inte konsol. Dessutom är Bioshock ett fps, vilket jag vet är a pain in the ass att spela med handkontroll, speciellt när det handlar om precision såsom sniper-moment.

Enda gången då handkontroll är bra är ju då kameran är låst och ej kan röras, i t.ex. plattformsspel (Lego Star Wars).


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Konsolspel spelar jag helst på konsol med handkontroll, och PC-spel med mus + tangentbord. Därför blir det bioshock till 360 med handkontroll, medan min PC får njuta av nått annat
Personligen anser jag det inte vara en så stor förlust, lika bar att köra på konsol om man vill köra med handkontroll

Inaktiv

Går att fixa ändå. Du laddar ner ett program och du byter bara ut varje knapp på erat tagentbord till en knapp på dosan.

Inaktiv
Skrivet av the_blueflame:

Man tycker att det borde vara nästan noll arbete för dem då det redan finns ett färdigt interface och allt till xbox.

Dom gjorde ett helt eget användargränssnitt till PC, anpassat till mus och tbord för det är det flest som använder till PC.

Medlem
Skrivet av lvitriol:
Skrivet av the_blueflame:

Man tycker att det borde vara nästan noll arbete för dem då det redan finns ett färdigt interface och allt till xbox.

Dom gjorde ett helt eget användargränssnitt till PC, anpassat till mus och tbord för det är det flest som använder till PC.

Nej.

Skrivet av AkirA:

Folk på PC har fått felmeddelanden för Xbox360 om för lite minneskapacitet, så nej du, spelet är allt utvecklat för konsoll (specifikt 360) från grunden.

Och...

Skrivet av AkirA:

Till och med koden för handkontrollen finns kvar i ini-filerna, de vill bara putta folk mot att köpa de dyrare konsollutgåvorna.

Och då spelet är grundat på BioShock, så är det inte så konstigt att det finns kvar i koden.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Går att fixa ändå. Du laddar ner ett program och du byter bara ut varje knapp på erat tagentbord till en knapp på dosan.

Mjo, men det fungerar inte 100%, och rumble är inte med. :\


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av svendolph:

Inget köp då, då jag hör till de få som får ont i fingrarna av T-board och mus.

Kanske du ska hålla dig till att spela på konsoler istället?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar