Aliens vs Predator

Medlem

Tack, spiken, underbar läsning. Härligt att ta del av små litterära, lättlästa mästerverk som dina recensioner.

För mig har spelet varit en besvikelse sen flera månader tillbaka när det endast presenterades små snabba klipp på olika saker och ting som inte säger någonting av gameplay utan endast "WOAH CHECK THIS OUT WOAH BLOOD EVERYWHERE THAT'S AWESOME!"-filmer. Då luktar det som att de inte tror att gameplay-konceptet kommer hålla.
Tyvärr visade sig demot vara ett riktigt fiasko. Känsla som att springa runt i en soptunna och brist på funktioner, inte bara pga. att det ska vara spelbart för handkontrollsnissarna.

Skrivet av Sakishiro:

Titta och njut av multiplayer grabbar!

Precis sådana klipp jag talar om. Säger ingenting om gameplay när man klipper in 1-2sekundersklipp från 100 olika moment. Inget helhetsintryck utan bara "FUDGE YEAH, COOL DUDE!".
Dvs. riktigt fult reklamtrick.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Tack, spiken, underbar läsning. Härligt att ta del av små litterära, lättlästa mästerverk som dina recensioner.

För mig har spelet varit en besvikelse sen flera månader tillbaka när det endast presenterades små snabba klipp på olika saker och ting som inte säger någonting av gameplay utan endast "WOAH CHECK THIS OUT WOAH BLOOD EVERYWHERE THAT'S AWESOME!"-filmer. Då luktar det som att de inte tror att gameplay-konceptet kommer hålla.
Tyvärr visade sig demot vara ett riktigt fiasko. Känsla som att springa runt i en soptunna och brist på funktioner, inte bara pga. att det ska vara spelbart för handkontrollsnissarna.

Skrivet av Sakishiro:

Titta och njut av multiplayer grabbar!

Precis sådana klipp jag talar om. Säger ingenting om gameplay när man klipper in 1-2sekundersklipp från 100 olika moment. Inget helhetsintryck utan bara "FUDGE YEAH, COOL DUDE!".
Dvs. riktigt fult reklamtrick.

"Are you finished?"

Medlem
Skrivet av Sakishiro:

"Are you finished?"

Är det någon form av svar på det jag skrev, eller är det bara spam (aka. posthunt)?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Tack, spiken, underbar läsning. Härligt att ta del av små litterära, lättlästa mästerverk som dina recensioner.

För mig har spelet varit en besvikelse sen flera månader tillbaka när det endast presenterades små snabba klipp på olika saker och ting som inte säger någonting av gameplay utan endast "WOAH CHECK THIS OUT WOAH BLOOD EVERYWHERE THAT'S AWESOME!"-filmer. Då luktar det som att de inte tror att gameplay-konceptet kommer hålla.
Tyvärr visade sig demot vara ett riktigt fiasko. Känsla som att springa runt i en soptunna och brist på funktioner, inte bara pga. att det ska vara spelbart för handkontrollsnissarna.

Skrivet av Sakishiro:

Titta och njut av multiplayer grabbar!

Precis sådana klipp jag talar om. Säger ingenting om gameplay när man klipper in 1-2sekundersklipp från 100 olika moment. Inget helhetsintryck utan bara "FUDGE YEAH, COOL DUDE!".
Dvs. riktigt fult reklamtrick.

Vissa gillar spelet och andra icke. Nä detta spelet är inte call of duty eller cs eller quake whatever... det försöker inte va det heller detta är avp. Anledningen att man inte springer så snabbt med vapnet framme är för marines har så tung utrussning på sig. Annars skulle han inte tåla mer än ett melee slag från en alien eller predator. Om du spelar multiplayer så ser mer ut som en film, du ser inte andra spelare som bara glider runt på skärmen och hoppar runt överallt, eller teabaggar sina offer.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Vissa gillar spelet och andra icke. Nä detta spelet är inte call of duty eller cs eller quake whatever... det försöker inte va det heller detta är avp.

Vad har det jag skrev att göra med Call of Duty, CS, eller Quake? Jag talar om AVP, ingenting annat.

Citat:

Anledningen att man inte springer så snabbt med vapnet framme är för marines har så tung utrussning på sig.

Har inte klagat på att man inte springer snabbt som blixten, vart får du det ifrån?

Citat:

Om du spelar multiplayer så ser mer ut som en film, du ser inte andra spelare som bara glider runt på skärmen och hoppar runt överallt, eller teabaggar sina offer.

Jag har spelat massa multiplayer genom demot, och vadå "ser ut som film"? Har jag någonsin sagt att jag ser andra spelare glida runt, eller för den delen teabag:ar?

Jag blir mer och mer förvirrad av att du citerar mig och sen skriver om någonting helt orelaterat till det jag skrev. Är det ens ett svar på mitt inlägg?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Sakishiro:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Sakishiro:

Rolle, min poäng är att gillar man Alien och Predator franchisen och FPS spel så tycker jag att man bör prova hela spelet (inte bara demot) först innan man bestämmer sig för att köpa det

Hur fasen ska man lyckas med det?

Demot är till för att man ska få ett smakprov av hela spelet och bli sugen på att köpa det. Det lyckades inte det här förskräckliga demot med, det avskräckte folk i stället!

Läst på en hel del forums och märkte att majoriteten tyckte faktiskt om demot. Speciellt dom som lirat det på 360.

Hehe, kanske lite skillnad i krav och förväntan på 360 mot övriga? ^^, jag vet inte, men det var en tanke som slog mig ^^


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Golvis:

Hehe, kanske lite skillnad i krav och förväntan på 360 mot övriga? ^^, jag vet inte, men det var en tanke som slog mig ^^

Åh nej... Nu blir det säkert en meningslös debatt om vilken version som är bättre än den andra...

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Spelet har fått 4/5 i flera andra recensioner. Är FZ din bibel? Vågar du inte skapa dig en egen uppfattning?

This^:up: Sluta vara så FZ-fanatiska people. Jag tycker att man kan skita i recensions-betyg överhuvudtaget. Testa fullversionen själv istället och bilda en bra uppfattning.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Testa fullversionen själv istället och bilda en bra uppfattning.

Och med "testa fullversionen" menar du vaddå?

Ladda ned den utan att betala är ett brott. Demot är ingen fullversion och säger lite om spelet. Skall man alltså betala för spelet och testa det...

Nej, recensioner är till för att kompensera bristfälliga demos och min rekommendation är istället att inte bara läsa en recension, utan läsa så många som du kan för att få en bra uppfattning som möjligt. Är du inte hyffsat säker efter det, ja, leta upp ngt spelcafé som har spelet och sätt dig en timme eller två, eller bestäm dig för om du vill köpa grisen i säcken eller ej. Om inte, så finns det många andra bra spel där ute.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sakishiro:
Skrivet av Golvis:

Hehe, kanske lite skillnad i krav och förväntan på 360 mot övriga? ^^, jag vet inte, men det var en tanke som slog mig ^^

Åh nej... Nu blir det säkert en meningslös debatt om vilken version som är bättre än den andra...

du är ju meningslös.

Låt folk disskutera istället för att anmärka hela tiden. Bara för att du är helt förblindad av varumärket AvP betyder inte det att alla andra är det!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Sakishiro:

Titta och njut av multiplayer grabbar! (glöm inte och se det i HD också)

http://www.youtube.com/watch?v=pbxwqwD3p34

För det första. totalt VÄRDELÖS trailer. Man ser ingenting om hur spelet är. Bara massa flashiga shots och ord på skärmen. Det kunde lika gärna varit SP, man ser ju inte ens någon skillnad mellan game modsen i trailern. Den gör en faktiskt MINDRE sugen på att köpa spelet.

För det andra. Vad menar du med, halvfärdig recension, dålig, som du skriver hela tiden? Jag tycker den var mycket bra. Det andra AvP spelen har haft mycket bra kampanjer det finns utan tvekan människor som köpte AvP 1 och 2 endast för SP kampanjerna. De första spelet släpptes 1999 hur många hade inte fortfarande modem då, spela online, nja inte ofta. Att veta hur AvP 3s SP del är tror jag många är intresserade av (jag själv inkluderat). Recensionen levde upp till förväntningarna jag hade efter att ha sett olika trailers och screenshots, det ser fattigt ut, FZs recension bara bekräftade vad jag redan var ganska övertyga om. Utmärkt recension.

Föresten läste du ens recensionen? Det viktiga är ju absolut inte betyget utan vad som står i den.

Jag tänker på:

Citat:

Mycket ansvar ligger därför på flerspelarläget för att titeln ska överleva första helgen efter inköp. Antalet personer på servrarna innan spelet har släppts är som vanligt väldigt få och vi har därför haft svårt att få tag i motstånd. Jag hade dock möjlighet att testa multiplayer för några månader sedan och av de sju smakerna (tre varianter av deathmatch, survivor, predator hunt, infestation och domination) var det några som kändes väldigt lovande. Om det blir något topplisteklättrare är omöjligt att spekulera i men vissa förutsättningar finns utan tvekan.

Där det tydligt framgår att MP inte är testat särskilt mycket. Men av det spiken sett så säger han att det är väldigt lovande. Det står att spelet till och med kan komma på topplistan pga av MP. Detta tycker jag låter som ett väldigt bra men försiktigt MP betyg?

Om man har något innanför pannbenet så borde det framgå ganska tydligt att MP inte är recenserat i denna recension särskilt ingående och i den mån spelet kanske förtjänar. Vill man ha den delen så får man leta efter en annan recension helt enkelt. Är man så dum att man inte köper spelet för att SP är dåligt när man bara vill lira MP får man skylla sig själv. För de som tänkte köpa spelet för SP är recensionen utmärkt och kanske räddat folk som förbeställt från ett värdelöst SP lir. Är MP sedan bra kan de ju köpa spelet då.

"Hej jag har testat bioshock 2 MP, det sög, 2/5 betyg". Betyder ju inte direkt att SP delen är dålig?

Tror nog alla på detta forum har kapacitet att relatera till recensionen på rätt sätt. Tror inte du behöver oroa dig för att FZ lyckas skrämma bort människor som är intresserade av endast MP. De precis som jag har väl läst sista avsnittet i recensionen.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

För mig har spelet varit en besvikelse sen flera månader tillbaka när det endast presenterades små snabba klipp på olika saker och ting som inte säger någonting av gameplay utan endast "WOAH CHECK THIS OUT WOAH BLOOD EVERYWHERE THAT'S AWESOME!"-filmer. Då luktar det som att de inte tror att gameplay-konceptet kommer hålla.

Skrivet av Twitch:

De släppte alldeles för många Trailers som inte hade något med gameplay att göra. Utan bara trailers på olika former av "death moves" och cinematics, sånt luktar alltid illa. Då försöker de endast locka hormonstinna pojkar som tycker det är grymt häftigt och som köper utan förtanke.

Hivemind? Tyckte iaf det var lite läskigt

Medlem

Tycker det verkar nice iaf. Väntar på min Hunter edition till PC.
http://www.gametrailers.com/video/marines-single-player-alien...


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av ThinBoi:

Testa fullversionen själv istället och bilda en bra uppfattning.

Och med "testa fullversionen" menar du vaddå?

Ladda ned den utan att betala är ett brott.

Så skenhelig man kan vara då


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Blev förvånad över betyget, kommer skaffa endå. Tror Calle och jag har väldigt annorlunda smak^^


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Javas:

Blev förvånad över betyget, kommer skaffa endå. Tror Calle och jag har väldigt annorlunda smak^^

Tror spelet är extremt dåligt optimerat. Som jag sagt innan det finns mycket skit som borde ha justerats bl.a. att "croucha" plus när man går omkring fastnar man i tak och golv hela tiden. Usch jag har en dålig känsla av detta spel.:down:


signatur
Medlem

Tyvärr... Men det finns ingen känsla alls i spelet, det känns väldigt stressat, det är inte i jämförelse med föregångarna alls =/ Finns inte mycket mer att säga..

Medlem

Repetativt hypat skräp är vad det är. Vissa speltillverkare borde skickas till träningsläger och komma in i matchen lite.
Jag visste förstås om detta redan, via mitt fantastiska sjätte sinne.

Medlem

ursäkta mig om jag är BRYSK men ni som gnäller över detta spel skit i det då har ni inget konstruktivt att säga så var tyst istället.
Ni kan förstöra hela spelet för de som vill spela det.
Och om nu detta är så kasst mot andra spel som de 10+ år gamla spelen spela de då då blir ni väl nöjd....nej vänta nu det kan ni inte bli.
För de har ju så dålig grafik så det inte går att spela de?

sluta gnäll om ni inte tycker om det köp nåt annat istället

Medlem

nja,, sådär jättebra är väl inte spelet, men 2 av 5 är väl i i underkant, en 3 av 5 förtjänar det ändå för singleplayerdelen tycker jag,..

sen vill jag för övrigt säga att fz borde byta betygsystem och anamma ign.com och deras 10gradiga system där även dom delat upp betyget i olika klasser som grafik,ljud hållbarhet och spelglädje, man får en mycket bättre överblick när det är mer detaljerat.

Skrivet av BPR Cisco:

nja,, sådär jättebra är väl inte spelet, men 2 av 5 är väl i i underkant, en 3 av 5 förtjänar det ändå för singleplayerdelen tycker jag,..

sen vill jag för övrigt säga att fz borde byta betygsystem och anamma ign.com och deras 10gradiga system där även dom delat upp betyget i olika klasser som grafik,ljud hållbarhet och spelglädje, man får en mycket bättre överblick när det är mer detaljerat.

Amen lägg av detta har ju tagits upp tiotusentals ggr. det är redan ett 10 gradigt system 1-1.5-2-etc.

Dessutom spelar det fan ingen roll om det står 5/5 eller 10/10 i betyg. Ska det tas upp tusen ggr till?


signatur
Inaktiv

Så, nu var SP delen avklarad och jag är inte speciellt imponerad.. Snyggt spel förvisso.. men handligen blir ypperligt tjatig när man går igenom i stort sett samma storyline fast dock ur olika vyer.

2 av 5 möjliga är nog också vad jag kommer ge spelet i betyg, bättre lycka nästa gång rebelion!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av BPR Cisco:

nja,, sådär jättebra är väl inte spelet, men 2 av 5 är väl i i underkant, en 3 av 5 förtjänar det ändå för singleplayerdelen tycker jag,..

sen vill jag för övrigt säga att fz borde byta betygsystem och anamma ign.com och deras 10gradiga system där även dom delat upp betyget i olika klasser som grafik,ljud hållbarhet och spelglädje, man får en mycket bättre överblick när det är mer detaljerat.

Amen lägg av detta har ju tagits upp tiotusentals ggr. det är redan ett 10 gradigt system 1-1.5-2-etc.

Dessutom spelar det fan ingen roll om det står 5/5 eller 10/10 i betyg. Ska det tas upp tusen ggr till?

luktar lite bitterf*tta, han gav konstruktiv kritik, alla vet inte om att det är så det fungerar, sen det med ljud/grafik är en jätte bra idé.

Medlem

Bara fokusering på grafik, och lite "coola" moves, det räcker för att tillfredsställa dagens konsollgeneration.

Tråkig utveckling.
Mestadels hjärndöd action.
En spelare idag ska tydligen inte behöva tänka när de spelar. bara trycka på knappar som visas på tv/skärmen.

jag vill inte verka gammalmodig, eller negativ, men jag kan inte hjälpa att tycka att spelen var bättre förr. Mer känsla, mer innehåll, mindre fokusering på grafik.

Konsollerna dödar spelen...
Utan tvekan.

Då och då tar jag fram gamla godingar som :jagged alliance 2
Star wars rebellion, Tie-fighter, Starcraft, warcraft 3, Fleet commander, fallout 2, Red alert, flying corpses mfl

Dessa står sig fortfarande. Många av dem ser skit ut, men är grymt roliga att spela.

Vilka av dagens spel kommer att spelas i framtiden?

//GT

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Bara fokusering på grafik, och lite "coola" moves, det räcker för att tillfredsställa dagens konsollgeneration.

Tråkig utveckling.
Mestadels hjärndöd action.
En spelare idag ska tydligen inte behöva tänka när de spelar. bara trycka på knappar som visas på tv/skärmen.

jag vill inte verka gammalmodig, eller negativ, men jag kan inte hjälpa att tycka att spelen var bättre förr. Mer känsla, mer innehåll, mindre fokusering på grafik.

Konsollerna dödar spelen...
Utan tvekan.

Då och då tar jag fram gamla godingar som :jagged alliance 2
Star wars rebellion, Tie-fighter, Starcraft, warcraft 3, Fleet commander, fallout 2, Red alert, flying corpses mfl

Dessa står sig fortfarande. Många av dem ser skit ut, men är grymt roliga att spela.

Vilka av dagens spel kommer att spelas i framtiden?

//GT

Du tog orden ur munnen på mig, mycket bra sagt.

Dags för Judge Dredd 2 kanske?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Även ifall detta inte är den bästa förstapersonspangaren jag spelat de senaste åren så har jag haft en hel del skoj med spelet, och det är ju det som räknas tycker jag. Sen om spelet är nyskapande eller inte, repetitivt osv kunde jag inte brytt mig mindre om. Så länge jag har skoj när jag spelar ett spel är jag nöjd med det.

Medlem

Nåja, så jävla dåligt är det inte, nu tycker jag allt att FZ har tagit i med ett par extra hårda handskar helt i onödan.

För er som vill se en riktig review på spelet kan ju hoppa över till gametrailers.com å kika på deras, tyckte den var mycket mer matnyttig.

Moderator | Testpilot

Nästan orättvist betyg. Antar spelet försöker ändå vara lik orginalet. Vilket är awesome


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ge mig Colonial Marines! Nu! Enda spelsekvensen som var något att ha var Disco-sekvensen. Resten var ren skit, även om jag gillade sista sekvensen i Alienskampanjen + att utvecklade Bishop-karaktären lite.

Skriv svar