Är föräldraskap ett växande speltema?

Robot
Medlem
Är föräldraskap ett växande speltema?

Om mitt föräldraskap skulle likna det minsta vad jag har gjort i spel igenom tiderna tror jag att det är bäst jag avstår från barn. Hemskt kul kan man väll summera det hela :3

Skägg.
10 Chambers

Frågan är ju också om du idag skulle avstå från de hemskheter du utfört. Jag avstod till exempel från att skjuta på flygplatsen i Modern Warfare 2, om det har med föräldraskapet att göra kan jag inte svara på.


signatur
Medlem

Med tanke på hur min familj såg ut i Sims 1 när det släpptes så... nää.
Tror vi skall undvika små mini-ctrl för stunden iaf.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Jag tror att man är ute efter den ultimata känslan, och att just värna om barn är väl förmodligen det mest känslomässiga man kan tänka sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ro
Medlem

Uppenbarligen inte bara jag som läser penny arcade

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ro:

Uppenbarligen inte bara jag som läser penny arcade

Hell no, de är idoler.

Jo, föräldraskap går ju inte att beskriva med ord men påverkar sådana känslomässiga kopplingar i spel folk som inte fått barn?


signatur
Medlem

Det enda sätt som mitt föräldrarskap förändrat mitt sätt att spela på är en tydlig gräns där det tidigare inte fanns någon. Tror inte det påverkar sättet jag spelar i spelen, dock vad jag väljer att anse acceptabelt i spel och som spel. Ett exempel ä'r att jag tyckte det var fruktansvärt avskyvärt och oacceptabelt när "Baby Shaker"
( http://www.walletpop.com/blog/2009/04/24/shake-a-baby-the-wor... )
släpptes på App Store, noterade även att jag märkbart försvarade mitt ställningstagande i frågan på ett sätt som jag tidigare inte gjort.

Medlem

Blir farsa om en dryg månad. Får lira igenom Bioshock2 tills dess så jag lär mig något

BME
Medlem

Då mina ME2 fiskar dog så tror jag det är svårt att kombinera husdjur/barn med att rädda galaxen, ofta så är det barn/flickvänner som ska räddas


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Katana:

Blir farsa om en dryg månad. Får lira igenom Bioshock2 tills dess så jag lär mig något

Hahaaha, joo, kan tänka mig att det ger mycket goda föräldraregenskaper.

Medlem

Jag är 29 år och har aldrig ens tänkt tanken på att skaffa barn. Varför släpa runt på en ful, skrikande och skrynklig nollåring samt en post graviditetsfet gnällspik till kvinna när man hellre dricker öl och spelar spel?

Om någon har ett övertygande svar och ett bra motiv mottages det med största glädje.

Medlem
Skrivet av skurk:

Jag är 29 år och har aldrig ens tänkt tanken på att skaffa barn. Varför släpa runt på en ful, skrikande och skrynklig nollåring samt en post graviditetsfet gnällspik till kvinna när man hellre dricker öl och spelar spel?

Om någon har ett övertygande svar och ett bra motiv mottages det med största glädje.

Inte för att låta otrevlig, men du verkar inte vara i den fasen i ditt liv då du ska skaffa barn! Men alla lever sitt liv som de vill, slutet gott allting gott

För övrigt har jag inte barn så jag kan inte svara på fråga. Men intressant ämne!

Medlem
Skrivet av hitbengan:
Skrivet av skurk:

Jag är 29 år och har aldrig ens tänkt tanken på att skaffa barn. Varför släpa runt på en ful, skrikande och skrynklig nollåring samt en post graviditetsfet gnällspik till kvinna när man hellre dricker öl och spelar spel?

Om någon har ett övertygande svar och ett bra motiv mottages det med största glädje.

Inte för att låta otrevlig, men du verkar inte vara i den fasen i ditt liv då du ska skaffa barn! Men alla lever sitt liv som de vill, slutet gott allting gott

För övrigt har jag inte barn så jag kan inte svara på fråga. Men intressant ämne!

Frågan var väl just varför i helvete man någonsin skulle hamna i den fasen av sitt liv?

Vi är redan på tok för många här på jorden, barnaskapande är på sitt sätt endast ett bidrag till den mänskliga rasens undergång.

Dessutom har jag mycket svårt att se en man och tillika gamer som initiativtagare till barnaskapande... Ja, förutom till själva skapandeprocessen då.

"Vad roligt det vore att släpa runt på en barnvagn, hämta och lämna på dagis samt betala tonårstjejens alla utgifter istället för att köpa häftiga teknikprylar och spela roliga spel."

You have been conned brothers.

Medlem
Skrivet av skurk:

Jag är 29 år och har aldrig ens tänkt tanken på att skaffa barn. Varför släpa runt på en ful, skrikande och skrynklig nollåring samt en post graviditetsfet gnällspik till kvinna när man hellre dricker öl och spelar spel?

Om någon har ett övertygande svar och ett bra motiv mottages det med största glädje.

Hahaha, fyfan vad bra. Jag har tänkt samma sak sedan unga tonåren fram till nu (22). Hoppas jag behåller samma inställning

Medlem
Skrivet av skurk:

Jag är 29 år och har aldrig ens tänkt tanken på att skaffa barn. Varför släpa runt på en ful, skrikande och skrynklig nollåring samt en post graviditetsfet gnällspik till kvinna när man hellre dricker öl och spelar spel?

Om någon har ett övertygande svar och ett bra motiv mottages det med största glädje.

Ja, alla är vi olika. Se bara till att få ihop det med en kvinna/man som känner likadant.

1
Skriv svar