Assassin's Creed 2 skippar DX10-stöd

Robot
Medlem
Assassin's Creed 2 skippar DX10-stöd

Som vanligt så begränsar konsolerna utvecklingen...

Medlem

gör dom ? tycker dx10 är en stor flopp, kolla crysis det var ju i princip ingen skillnad alls och du fick bättre prestanda på xp än vista.

Inaktiv

Jag tror avsaknaden av ordentligt dx10 stöd i alla spel inte beror på konsoller för en gångs skull. Tror det beror på att dx10 var vista exklusivt, hade dx10 släppts till XP också så hade vi knappast ens haft spel med dx9 stöd längre.

Medlem

Det vissa inte verkar veta är att DX10 inte kom till för att ge bättre grafik, Microsoft rensade upp biblioteket och gjorde det enklare för utvecklarna.

Medlem

Undrar istället varför man inte satsar på DX11???


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gör dom ? tycker dx10 är en stor flopp, kolla crysis det var ju i princip ingen skillnad alls och du fick bättre prestanda på xp än vista.

Klart dom gör, även om DirectX 10 inte var en stor förbättring utseendemässigt så är ju DirectX 11 det.

Och om man nu skippat det ena för det andra för att slippa "hålla på" så är det ju konsollerna som håller tillbaka och det är definitivt inte tvärtom.

Dagens PC grafik/prestanda är många gånger bättre än den på PS3/360. Tyvärr så är det dom som är användarvänligast.

Medlem

Som sagt, konsollerna håller utvecklingen tillbaka.

Medlem

Som sagt, PC-fanboys utan självinsikt håller tillbaka utvecklingen...
DX 10 är en flopp, få spel anvder det och ännu färre fungerar det bra/man ser en tydlig skillnad. Lika bra att satsa på dx 11 istället, som också funegarar att använda för dem med en hyfsad PC...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gör dom ? tycker dx10 är en stor flopp, kolla crysis det var ju i princip ingen skillnad alls och du fick bättre prestanda på xp än vista.

prestanda biten har mer med xp vs vista(aids) än dx9 vs 10 att göra.

ty man kan faktist köra crysis lika snyggt på dx9 som 10 genom att flippa ett par siffror i en .cfg

det är Crytek som vill tjäna in lite extra kosing genom att promota nya teknologier , med Far Cry t.ex så skulle man få bättre grafik via 64 bitars processorer.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Som sagt, PC-fanboys utan självinsikt håller tillbaka utvecklingen...
DX 10 är en flopp, få spel anvder det och ännu färre fungerar det bra/man ser en tydlig skillnad. Lika bra att satsa på dx 11 istället, som också funegarar att använda för dem med en hyfsad PC...

Hur tänkte du nu? Om dom inte satsar på dx10 för att xbox inte stödjer det så går det väl inte mycket bättre med dx11?

Jag tycker det är OK, det ser lika bra ut ändå, bättre att de satsar på att göra ett engagerande spel som inte faller på mållinjen som förra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

haha, första spelet hade ju tillomed stöd för dx10
innan patchen tog bort det hade det även stöd för 10.1

måste vara första gången jag hör talas om en uppföljare med lägre directx stöd än det tidigare spelet...

Trevligt, låter som att vi får ännu en halvtaskig konsoll-port? (nu menar jag inte ettan av AC, för den var helt okej)
Bryr mig själv inte mycket om dem olika DX versionerna, även fast jag har ett HD5870. Hoppas bara det flyter på bra, finns inget som förstör ett spel mer än dålig framerate.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Och så undrar folk varför jag säger att grafikutvecklingen saktat upp rejält...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Dx 10 kommer inte se bättre ut i vilket fall som helst.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Det är kul med grafik. Poor konsollusers


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv

Typ 80% kan bara köra dx9 så detta är inte konstigt.

Själv har jag utmärkta Vista och dx11, och en färgTV...

Det blev ju populärt att kritisera Vista/dx10 varför vet jag inte jag har haft det länge (64bit såklart) och inte haft mer problem än med XP, typ 3 av 500 applikationer funkar inte.

Windows 7 ser jag inte som en uppgradering mer än att det är ny onödig flashig grafik typ Aero 2.

Skrivet av fzusr:

haha, första spelet hade ju tillomed stöd för dx10
innan patchen tog bort det hade det även stöd för 10.1

måste vara första gången jag hör talas om en uppföljare med lägre directx stöd än det tidigare spelet...

Som de andra sagt: vad spelar det för roll om det knappt blir bättre med 10:an ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

DX är totalt överhypat, jämför några bilder med 9 och 10 sida vid sida (och dessa är speciellt framtagna för att se skillnaden) så ser man inte någon revolutionell skillnad. Tänk dig sen ingame där det oftast bara passerar så får man inte ut så mycket av det.

Medlem

yay.. då kan man vänta sig ren consol port... dock kanske mer anpassade kontroller till tangentbord och mus.. annars...

Medlem
Medlem

DX11 är påväg och dom kör DX9? Aja, jag ska inte skaffa det så jag borde inte bry mig.

Medlem
Skrivet av Juel91:

DX11 är påväg och dom kör DX9? Aja, jag ska inte skaffa det så jag borde inte bry mig.

DX11 har funnits sedan några månader tillbaka (om man har Windows 7 och ett nytt grafikkort). Inte så många spel som utnyttjar det ännu, men DiRT2 ser i alla fall snyggt ut på min datamaskin.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

DX är totalt överhypat, jämför några bilder med 9 och 10 sida vid sida (och dessa är speciellt framtagna för att se skillnaden) så ser man inte någon revolutionell skillnad. Tänk dig sen ingame där det oftast bara passerar så får man inte ut så mycket av det.

DirectX är kanon. En samling av en massa APIer som behövs för att sätta ihop ett spel.

DirectX10 floppade, tack vare både Vista-exklusiviteten och att konsoller bara är up-to-date månaden de släpps.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Heh. Assassin's Creed hade ursprungligen stöd för Direct3D 10.1, sedan tog en patch bort det då det är ett "The Way It's Meant To Be Played"-spel och NVIDIA hade inte 10.1 kort ute på marknaden då, bara ATI. Så AC blev ett DX10 spel. Och sedan nu så blir AC2 ett DX9 spel.

Tycker det är en lustig utveckling.

Medlem

så jävla bakvänt!

Assassin's Creed hade ju DX10 och 10.1 stöd (tills de patchade ner det till 10.0). Man kan ju förvänta sig att efterförljaren borde få minsta samma funktioner; speciellt med tanke på att ganska många Ubi titlar har haft 10.1 stöd de senaste två åren (AC, FC2, HAWX, PoP).

De är ju så sjukt lata. Fördröjer spelet tar väljer bort ögongodis. Vill de inte sälja spel, eller? De försöker bara får så mycket vinst som möjligt med så lite arbete som möjligt

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Som sagt, PC-fanboys utan självinsikt håller tillbaka utvecklingen...
DX 10 är en flopp, få spel anvder det och ännu färre fungerar det bra/man ser en tydlig skillnad. Lika bra att satsa på dx 11 istället, som också funegarar att använda för dem med en hyfsad PC...

På vilket sätt håller pc-fanboys tillbaks utvecklingen?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Som sagt, PC-fanboys utan självinsikt håller tillbaka utvecklingen...
DX 10 är en flopp, få spel anvder det och ännu färre fungerar det bra/man ser en tydlig skillnad. Lika bra att satsa på dx 11 istället, som också funegarar att använda för dem med en hyfsad PC...

Hur kan en enskild person hålla tillbaka utvecklingen av något? Speciellt om man är konsument?
Och på vilket sätt håller en pc användare som sitter på dx11 tillbaka utvecklingen mer än vad du gör som sitter på en statisk konsol utan uppgraderings möjligheter?

Snälla människa tänk lite.

Medlem

Lata utvecklare. Luktar cut-n-paste port.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

12
Skriv svar