PopCap tror starkt på iPad

Robot
PopCap tror starkt på iPad

Mamma-dator? Vad mumlar de om, förstår inte riktigt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Wow... snacka om att förolämpa kvinnor världen över.

Medlem

Ipad och popcrap

Inte dåligt med så mkt skit i två ord.

Kvinnor borde stämma apple p.g.a deras dåliga smak.

Jag skulle vilja ha en ipad, tyvärr vi för inte dambindor i den här affären, hahahah


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

FAILPAD!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ipad och popcrap

Inte dåligt med så mkt skit i två ord.

Kvinnor borde stämma apple p.g.a deras dåliga smak.

Jag skulle vilja ha en ipad, tyvärr vi för inte dambindor i den här affären, hahahah


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Apple suger ju.

Det tycker maddox också...
http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=macs_cant


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tja... jag skulle nog föredra en vanlig Iphone eller en sådan där Nexus One som väl kommer hit hyfsat snart. Spontant tänker jag: För stor för att man ska kunna ha den med sig på ett praktiskt sätt och för liten för att man ska få en riktigt bra spelupplevelse... men vi får väl se vad som händer.

Medlem

Väck mig när Ipaden klarar av så enkla saker som att spela flash.
zzzzz...

Medlem

Tror han har bättre koll en vad många nubs på denna sida.
Kan tänka mig att dom blir användningsbara på företag som sköter tex inventeringar och liknande. skolor, istället för en datasal så plockar vi fram en ipad eller liknande och sitter i skolbänken,visst, det finns laptops, men dom är dyrare. göra prov med custom program som skolan har. ett program för alla prov i skolan. du går in, får drar ner provet trådlöst när det är dags och kör.

Medlem
Skrivet av TruB:

Tror han har bättre koll en vad många nubs på denna sida.
Kan tänka mig att dom blir användningsbara på företag som sköter tex inventeringar och liknande. skolor, istället för en datasal så plockar vi fram en ipad eller liknande och sitter i skolbänken,visst, det finns laptops, men dom är dyrare. göra prov med custom program som skolan har. ett program för alla prov i skolan. du går in, får drar ner provet trådlöst när det är dags och kör.

Glöm inte bort att skicka in custom provet för review hos appstore först då!½ ;D

Medlem

Heh, oväntat att detta blir reaktionerna på en sida överfylld av PC-fanboys. Rätt roligt att se faktiskt.

Medlem
Skrivet av spikes:
Skrivet av TruB:

Tror han har bättre koll en vad många nubs på denna sida.
Kan tänka mig att dom blir användningsbara på företag som sköter tex inventeringar och liknande. skolor, istället för en datasal så plockar vi fram en ipad eller liknande och sitter i skolbänken,visst, det finns laptops, men dom är dyrare. göra prov med custom program som skolan har. ett program för alla prov i skolan. du går in, får drar ner provet trådlöst när det är dags och kör.

Glöm inte bort att skicka in custom provet för review hos appstore först då!½ ;D

Spikes du faila stort där....Man kan göra privata APPS..Skatteverket/Försäkringskassan osv använder redan Ipod Thouch som verktyg i deras dagliga arbete och det gör dem med privata apps..so get little more info booooooy!

Medlem

Ifall Ipad hade ett "rimligt" pris när den finns tillgänglig här skulle jag skaffa en. Fast man skulle ju knappast köpa den för att man faktiskt behöver den, utan för att det är lite "flashigt". xD

Medlem
Skrivet av TruB:

Tror han har bättre koll en vad många nubs på denna sida.
Kan tänka mig att dom blir användningsbara på företag som sköter tex inventeringar och liknande. skolor, istället för en datasal så plockar vi fram en ipad eller liknande och sitter i skolbänken,visst, det finns laptops, men dom är dyrare. göra prov med custom program som skolan har. ett program för alla prov i skolan. du går in, får drar ner provet trådlöst när det är dags och kör.

Vadå dyrare? Billigaste iPaden på ynka 16 GB ligger väl runt 5000 kr? Finns massvis med laptops under 5000 till vilka man dessutom också kan göra så kallade "custom program"...

Medlem
Skrivet av FZ undrar:

Håller du med om hans inställning till Apples stora pekskärm?

Nä, det kan jag inte påstå att jag gör.


signatur
Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av TruB:

Tror han har bättre koll en vad många nubs på denna sida.
Kan tänka mig att dom blir användningsbara på företag som sköter tex inventeringar och liknande. skolor, istället för en datasal så plockar vi fram en ipad eller liknande och sitter i skolbänken,visst, det finns laptops, men dom är dyrare. göra prov med custom program som skolan har. ett program för alla prov i skolan. du går in, får drar ner provet trådlöst när det är dags och kör.

Vadå dyrare? Billigaste iPaden på ynka 16 GB ligger väl runt 5000 kr? Finns massvis med laptops under 5000 till vilka man dessutom också kan göra så kallade "custom program"...

vet vi vad priset hamnar på redan i sverige?

för 5000 kr är inte nån gissning jag har hört.
därimot så har jag hört att 3500 kr är vad den egentligen kostar att göra.

Inaktiv

Vänta, vänta och vänta!

Skrivet av Pojii:

Man kan göra privata APPS..Skatteverket/Försäkringskassan osv använder redan Ipod Thouch som verktyg i deras dagliga arbete och det gör dem med privata apps

Har du en källa till det?

Det låter inte så lite tokigt det, först att man verkligen kan göra jobb på en 320x240 pixels skärm och varför lyfta in en ny utvecklings miljö som
1. kostar licens pengar
2. kräver ny hårdvara att använda
3. inte kompatibel med de befintliga säkerhets systemen, programmen eller rutinerna och kräver ny it infrastruktur?

Måste säga att ditt påstående låter liite "off".

Medlem

Får väl hoppas att Ipad är mer stabilt än Iphone. Just nu har jag bara lust att spy galla, men jag vill ju inte bli kallad fanboy.

Medlem

Fan vad dum jag var som inte köpte en telefon istället.

Medlem

Google...billigaste varianten i kr.. 4.5k-5.5k, och för dyraste ~8k.
En 5k laptop ger förutom fler funktioner en 15" bild istället för 9.7".

OffTopic:
Forsätt gärna kalla folk pc-fanpojkar, men de använder bara ett (I.M.O halvsunkigt) mainstream i brist på nått bättre mainstream.

EDIT: priser.. bla £ gissning från macworld magazine.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Endeavour:

Får väl hoppas att Ipad är mer stabilt än Iphone. Just nu har jag bara lust att spy galla, men jag vill ju inte bli kallad fanboy.

lätt att tänka och kalla folk för fanboys när dom slänger ur sig saker som inte är konkret och sen undviker att stärka det på nåt sätt. som att iphone inte är stabil?

Medlem

Ipad för gaming? Jag har svårt att se någon framtid alls för iPad.

Medlem

IPad är framtidens tidning!

Medlem

totallt useless enligt min mening... -_-

Inaktiv
Medlem

Snart så kommer nog en Ipop för dom som vill spela "rejäla" äppel-spel!

Medlem

MEN ETT SÅNT GNÄLL!!!

Ingen av oss har faktiskt använt apparaten ännu så det är lite väl tidigt att både prisa den och att klanka ner på den. Vänta åtminstone tills Mars då vi får lite recensioner att gå på...

Själv tycker jag att det skall bli spännande. Det kan bära eller brista, men det är i alla fall ett försök att göra någonting kreativt av pekplattorna.

Medlem
Skrivet av Black Waltz:

MEN ETT SÅNT GNÄLL!!!

Ingen av oss har faktiskt använt apparaten ännu så det är lite väl tidigt att både prisa den och att klanka ner på den. Vänta åtminstone tills Mars då vi får lite recensioner att gå på...

Själv tycker jag att det skall bli spännande. Det kan bära eller brista, men det är i alla fall ett försök att göra någonting kreativt av pekplattorna.

Inte konstigt folk gnäller. Det är ju i princip bara en overpriced Ipod Touch. Förutom att den är något större.

Medlem

Kan tänka mig att köpa en om den blir lite mer öppen än vad min Iphone är.
Känns rätt illa att hela tiden vara låst till app-store så fort jag vill hitta något nytt program. Finns fördelar med det självklart men jag vill även ha möjligheten att skaffa program från annat håll.
(nej, jag tänker inte jailbreaka min Iphone....)


signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar