PopCap tror starkt på iPad

Medlem

Förändra gaming? Det tror jag inte på.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Black Waltz:

MEN ETT SÅNT GNÄLL!!!

Ingen av oss har faktiskt använt apparaten ännu så det är lite väl tidigt att både prisa den och att klanka ner på den. Vänta åtminstone tills Mars då vi får lite recensioner att gå på...

Själv tycker jag att det skall bli spännande. Det kan bära eller brista, men det är i alla fall ett försök att göra någonting kreativt av pekplattorna.

Inte konstigt folk gnäller. Det är ju i princip bara en overpriced Ipod Touch. Förutom att den är något större.

det finns ju lite mer man kan göra med en större skärm och processor, om en touch passar dig bättre så får du väl köra med det, var ligger felet i att ha alternativ?

sen tycker jag det är lustigt att natal som är en fantasi produkt har folk redan köpt men nåt som faktiskt fungerar idag nej det kan man inte tro på.
folk är konstiga

Medlem
Skrivet av TruB:

Tror han har bättre koll en vad många nubs på denna sida.
Kan tänka mig att dom blir användningsbara på företag som sköter tex inventeringar och liknande. skolor, istället för en datasal så plockar vi fram en ipad eller liknande och sitter i skolbänken,visst, det finns laptops, men dom är dyrare. göra prov med custom program som skolan har. ett program för alla prov i skolan. du går in, får drar ner provet trådlöst när det är dags och kör.

Pekskärm har funnits i evigheter. De har inte revolutionerat skolan än och kommer troligtvis inte göra det på ett bra tag. Framåt så kommer datasalar finnas för de som inte har laptop/netbook/interaktiv läsplatta. Sedan så är de preliminära priserna alldeles för höga jämfört med de priser som en vanlig dator ligger på. Sedan så är det alldeles för högt jämfört med penna+papper.

Fail.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Black Waltz:

MEN ETT SÅNT GNÄLL!!!

Ingen av oss har faktiskt använt apparaten ännu så det är lite väl tidigt att både prisa den och att klanka ner på den. Vänta åtminstone tills Mars då vi får lite recensioner att gå på...

Själv tycker jag att det skall bli spännande. Det kan bära eller brista, men det är i alla fall ett försök att göra någonting kreativt av pekplattorna.

Inte konstigt folk gnäller. Det är ju i princip bara en overpriced Ipod Touch. Förutom att den är något större.

det finns ju lite mer man kan göra med en större skärm och processor, om en touch passar dig bättre så får du väl köra med det, var ligger felet i att ha alternativ?

sen tycker jag det är lustigt att natal som är en fantasi produkt har folk redan köpt men nåt som faktiskt fungerar idag nej det kan man inte tro på.
folk är konstiga

Precis. Det är en enormt större skärm och som student kan jag tänka mig att den blir hur bra som helst att ha i väskan om det nu blir som Jobs säger att man kan ha all sin studentlitteratur i den.

Och sedan är den nog toppen att spela spel som Monkey Island 3 på, kan jag tänka mig. Det går att göra på Iphonen, men det är extremt pillrigt.

Och ja, vi vet att Pekskärmar har funnits för evigt. Apple gjorde en grej som likanar Ipaddan för ca 13 år sedan, men mycket har hänt sen dess. Nu får vi snart se vad Apple lyckas åstadkomma med sin mäktiga kampanj och det plötsliga rushen av intresse för pekdatorer...

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Pekskärm har funnits i evigheter.

Och? Inte så responsiv och snabb som iphone/touch, ett gränsnitt som inte är vägen.

Skrivet av DeKvittar:

De har inte revolutionerat skolan än och kommer troligtvis inte göra det på ett bra tag.

Hur tänker du nu? ipad har inte kommit ut. men iphone har revolutionerat många företag som har köpt in den till alla anställda och skapat custom program för företaget.

Skrivet av DeKvittar:

Framåt så kommer datasalar finnas för de som inte har laptop/netbook/interaktiv läsplatta.

Istället för att köpa in nya datorer köper man inte läsplattor kanske? det är nödvändigvis inte eleverna som betalar, dom lånar den, antingen på plats eller en personlig som dom får ansvara för.

Skrivet av DeKvittar:

Sedan så är de preliminära priserna alldeles för höga jämfört med de priser som en vanlig dator ligger på.

Vilka priser, dom är inte färdigställda än..

Skrivet av DeKvittar:

Sedan så är det alldeles för högt jämfört med penna+papper.

poäng?

Skrivet av DeKvittar:

Fail.

Bra sammanfattning på ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Black Waltz:

MEN ETT SÅNT GNÄLL!!!

Ingen av oss har faktiskt använt apparaten ännu så det är lite väl tidigt att både prisa den och att klanka ner på den. Vänta åtminstone tills Mars då vi får lite recensioner att gå på...

Själv tycker jag att det skall bli spännande. Det kan bära eller brista, men det är i alla fall ett försök att göra någonting kreativt av pekplattorna.

Inte konstigt folk gnäller. Det är ju i princip bara en overpriced Ipod Touch. Förutom att den är något större.

Ja, precis som att din speldator bara är en overpriced sunkskoldator.

...wait..what?

Medlem

PopCaps Plants vs. Zombies finns nu till iphone och touch

Medlem

Vem vill ha en oversized iPod att bära runt på....

Knappast nått företag kommer andvända den. Vid inventeringar tex. finns mycket mindre och smidigare verktyg. Och de flesta andra funktioner är det mer jobb att ställa om företaget än någon eventuell vinning. Stationära datorer för stationär personal och laptops för dom resande funkar idag och kommer fungera ett bra tag till.

Skolor.... jo tjena, dom brukar ju vara väldigt snabba att investera i ny teknik, speciellt som den skulle innebära en kostnad på rätt många miljoner för en skolla med 1000 elever. Sen måste det först finnas allt läromaterial till den, när lär det vara färdigt och vem ska göra det jobbet?

Att läsa dagstidninar osv... dom som idag läser tidningar av papper vill fortsätta med det, dom som vill ha digitala nyheter har redan alla tidningar på internet och kan läsa dom via datorer eller mobiler.

Finns en rätt stor grupp Apple nerdar, oftars rätt teknik okunniga men som tror att är dom är hightech, som kommer att skaffa "det senaste" men det räcker knappast för nån försäljnings succe.

Apples största (men inte första) fail!

Medlem
Skrivet av Dusser:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Black Waltz:

MEN ETT SÅNT GNÄLL!!!

Ingen av oss har faktiskt använt apparaten ännu så det är lite väl tidigt att både prisa den och att klanka ner på den. Vänta åtminstone tills Mars då vi får lite recensioner att gå på...

Själv tycker jag att det skall bli spännande. Det kan bära eller brista, men det är i alla fall ett försök att göra någonting kreativt av pekplattorna.

Inte konstigt folk gnäller. Det är ju i princip bara en overpriced Ipod Touch. Förutom att den är något större.

Ja, precis som att din speldator bara är en overpriced sunkskoldator.

...wait..what?

Haha min dator har bättre prestanda och är billigare än en ipad... Så nej.

Medlem

noxi, det pratas inte om att det kommer hända imorgon allt. om du läste artikeln ovan så säger dom om 3 år så kommer den slå, vilket är mest troligt. inget händer över en natt, tittar man på iphone och ipod sälj statestik så har båda en kurva som sakta stiger uppåt.

sen allt snack om billigare än en ipad? seriöst. var får ni era pris uppgifter ifrån? nissen ovan som snacka om över 5000 kr? han har ingen som helst källa på det...

men vi får väl helt enkelt se, men det är ju klart att det är svårt att tänka sig hur nåt ska kunna fungera när det är nytt för dom och dom spenderar inte mycket tid till att fundera mer än på vad dom ska slänga ur sig här näst.

Medlem

Det är framtidensa spelkonsol och tidning och internet!

Medlem

Erkänn den som Apples nästa mästerverk!

12
Skriv svar