Alan Wake inte längre till pc

Medlem

skrattretande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror att spelet suger åsnesnabel oavsett...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fisse:

Skulle en tangentbord och mus vara mer oergonomiskt än en svettkontroll? Ja det låter ju rimligt.
Gör utvecklaren bara ett bra spel så säljer det bra på PCn. Det brukar väl mer handla om att utvecklaren själv känner begränsningarna så släpper de spelet till en mer förlåtande publik istället.

Det är väl ändå ganska meningslöst att påstå att ett Tangentbord?! och mus skulel vara mer ergonomiskt än en ergonomiskt formad handkontroll?
Såvida du inte använder mus och tangentbord som är ergonomiska och fula somd e har på kommunen/bibliotek och som inte går att spela med, så har du nog väldigt fel. Hanndkontrollen är mer ergonomisk, om än mindre precis.

PC är en döende marknad, ett bra spel säljer i bästa fall hyfsat på PC, medan det säljer grymt bra på konsol. Piratkopieringen är ruskigt mycket större till PC, det går aldrig att jämföra de förlorade intäkterna, medan den på konsol är liten och direkt riskabel (bannad box = inget DLC/online). Tycker personligen det är helt rätt att satsa på att bara släppa på 360, långt mer optimerat spel och högre vinst för spelutvecklarna.
Konsolerna har bevisat att man inte behöver 16Gb ram och grafikkort för 7000kr för att kunna spela spel med bra grafik och bra flyt, snarast borde PC-spelarna tacka konsoltillverkarna för att vi inte längre blir rånmördade av ATI/nVidia varje halvår bara för att kunna spela nya spel. Optimering är bra för oss spelare och dåligt för grafikkortstillverkarna...

Får själv ont i händerna av svettkontrollerna. Föredrar mus som jag inte får ont av. Dessutom föredrar jag den snabbare och mer precisa kontroll som en mus ger.

Håller med om att konsoll är bättre om man nöjer sig med sämre prestanda, sämre grafik och inte tycker att kvalitetsspel är värt att investera i ny hårdvara för.

+1


signatur

Retro.

Inaktiv

p12:orna wajnar

Medlem

Hade jag fått bestämma hade det bara funnits en konsol och alla spel som idag är exklusiva på PS3, 360, Wii och PC hade kunnats spela på den. Nu är det inte så och då får man köpa en PS3 om man vill lira Heavy Rain, en 360 om man vill köra Alan Wake, en Wii om man vill spela Mario Galaxy och en PC om man vill spela WoW. Det är bara att casha upp. Jag äger samtliga och är nöjd för jag kan spela vilka spel jag vill och slipper bry mig. För övrigt kommer Alan Wake bli GOTY 2010 tror jag.

Medlem
Skrivet av Phantasman:

Hade jag fått bestämma hade det bara funnits en konsol och alla spel som idag är exklusiva på PS3, 360, Wii och PC hade kunnats spela på den. Nu är det inte så och då får man köpa en PS3 om man vill lira Heavy Rain, en 360 om man vill köra Alan Wake, en Wii om man vill spela Mario Galaxy och en PC om man vill spela WoW. Det är bara att casha upp. Jag äger samtliga och är nöjd för jag kan spela vilka spel jag vill och slipper bry mig. För övrigt kommer Alan Wake bli GOTY 2010 tror jag.

Har du vunnit på lotto eller en trisslott?

Medlem
Skrivet av tony10:

p12:orna wajnar

Nykomlingarna som inte vet bättre borde inte uttala sig.

Medlem

undrar vad remedy kostade ...

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Konsolerna har bevisat att man inte behöver 16Gb ram och grafikkort för 7000kr för att kunna spela spel med bra grafik och bra flyt, snarast borde PC-spelarna tacka konsoltillverkarna för att vi inte längre blir rånmördade av ATI/nVidia varje halvår bara för att kunna spela nya spel. Optimering är bra för oss spelare och dåligt för grafikkortstillverkarna...

Får själv ont i händerna av svettkontrollerna. Föredrar mus som jag inte får ont av. Dessutom föredrar jag den snabbare och mer precisa kontroll som en mus ger.

Håller med om att konsoll är bättre om man nöjer sig med sämre prestanda, sämre grafik och inte tycker att kvalitetsspel är värt att investera i ny hårdvara för.[/quote]

Synd för dig som får ont i händerna av kontrollerna, det får jag av vanliga tangentbord, därför det finns många olika kontroller/möss/tangentbord att välja på då alla har olika händer (typ)
Att du sedan måste spela med seg sens på konsol och får dålig precision pga ovana är din ensak, när jag som van spelare spelar så har jag minst lika hög sens som till PC och jämförbart bra precision, allt handlar om vana.

MEn å andra sidan, vill man vara tvingad att köpa ny (dyr) hårdvara var 6:e månad, tror att grafik avgör hur bar ett spel är, älskar spel med små och trånga miljöer samt en riktigt korkad AI, då förstår jag att PC är ett självklart val för dig. Att du sedan bara behöver byta hårdvara för få bättre stats passar perfekt, ut och jaga andra p12-or.

Vi som vill se spel som utvecklas, erbjuder stora, öppna världar utan laddningstider och en intelligent AI, vi som inte vill köra usla portningar eller spel utan varken själ eller spelglädje, vi kör på konsol. Men på samma sätt som bag in box-vin finns för er som inte bryr sig så hårt om innehållet, bara gillar en snygg utsida, så finns för oss som gillar kvalité och innehåll fina konsolexklusiva spel som motsvarar fina, lagrade viner. Du kan ju i alla fall vara glad att det fortfarande finns ett par spel som släpps som hyfsade portningar, medan man på konsol får njuta av de klart flesta spelen med optimerade kontroller och prestanda.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Så jävla dåligt ursäkt att "det mest lockande sättet att uppleva Alan Wake var på Xbox 360". Varför i helvete görs FPS på konsoler då? Kan de inte bara erkänna att de villa locka till Xbox360 istället för dessa dåliga ursäkter.

BF:BC2 var fränt på 5.1 surround och 42'' LCD-TV. Om jag skulle vilja kommunicera med team mates så kopplar jag in headset i dosan och så är jag igång.
Visserligen föredrar jag musen om jag ska lira kompetitivt - men hur många FPS pallar man det i?

Att de nu går ut och säger att de inte kan göra en bra indragande thriller på 23'' LCD-skärm och ett par stereohörlurar är brutalt ärligt imo.

Grattis till er som aldrig ville ha spelet till PC! Jag tror det kommer svida så mycket i deras plånböcker/egon. "Jaha, de var några i Sverige som aldrig tänkt skaffa spelet som nu sedan PC-stödet försvann inte kommer skaffa spelet."

Sedan så känns det lite kontraproduktivt att svika Games for Windows!-satsningen med deras egna produkter. Men, men..

För övrigt om ni inte redan märkt det så har jag tänkt att köpa spelet, kalla mig fanboy eller vad ni vill men Max Payne-gänget har mitt eviga förtroende tills de släpper något som är bajs.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Wall of nonsense


signatur

Retro.

Flakmonkey
Skrivet av Exeron:

Vä-vä-vänta lite nu... hur menar du att dom tjänar på att bara släppa det till Xbox 360. Och kom inte med någo jävla "piratkopierings" tjafs. Trots detta så finns det faktiskt konsumenter som skulle lägga ner pengar på spel. Trots att fler skulle ladda ner spelet skulle också flera köpa spelet.

Piratkopieringen är en anledning för även om det ofta överdrivs i media så är det ett problem för industrin och ja det går att piratkopiera till Xbox 360 också men om jag ska gå efter min egen bekantskapskrets så är det inte alls lika utbrett som till PC.

Men sen så tjänar ju Microsoft på att göra Xbox 360n så attraktiv som möjligt. Det är ju inte Alan Wake de tjänar pengar på utan även sålda konsoler, tillbehör, Xbox Live och inte minst alla andra spel som släpps till maskinen. Vad tjänar de på att släppa det till PC? Marginalen för själva spelet är säkerligen mindre för PC än konsolspel och även om vissa givetvis även betalar för Windows, Office, etc så tror jag inte att den andelen är särskilt stor...

Så ja, ur ett affärsperspektiv tror jag de tjänar mer på att släppa det till Xbox 360 och sen kanske till PC när det inte längre kan lägga några käppar i hjulen för 360-versionen. Jag menar Microsoft väljer ju inte bort PC-marknaden för att vara elaka, de vill ju tjäna så mycket som möjligt och hade de tjänat mer pengar på att släppa det till Sega Game Gear eller Super Nintendo så hade de säkerligen gjort det också.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Men på samma sätt som bag in box-vin finns för er som inte bryr sig så hårt om innehållet, bara gillar en snygg utsida, så finns för oss som gillar kvalité och innehåll fina konsolexklusiva spel som motsvarar fina, lagrade viner.

Är du ens gammal nog att gå på systemet? För "bag in box"-vin har du uppenbarligen ingen koll på.
Visst, de mer exklusiva vinerna görs ej i bag, men när fasen blev en box snyggare än en flaska? Dessutom finns det många bag-viner som håller hög kvalité.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Phantasman:

Hade jag fått bestämma hade det bara funnits en konsol och alla spel som idag är exklusiva på PS3, 360, Wii och PC hade kunnats spela på den.

"Hello PC"?


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Grumbledock:

Men på samma sätt som bag in box-vin finns för er som inte bryr sig så hårt om innehållet, bara gillar en snygg utsida, så finns för oss som gillar kvalité och innehåll fina konsolexklusiva spel som motsvarar fina, lagrade viner.

Är du ens gammal nog att gå på systemet? För "bag in box"-vin har du uppenbarligen ingen koll på.
Visst, de mer exklusiva vinerna görs ej i bag, men när fasen blev en box snyggare än en flaska? Dessutom finns det många bag-viner som håller hög kvalité.

Snarast menar jag att bag in box enligt många är snyggare, enklare att hitta rätt sak och erbjuder fullgod kvalité, vilket jag inte riktigt håller med om. På PC får du en snygg framsdia utan innehåll (bag in box) medan du på konsol iaf har möjligheten att få spel med rejält innehåll, inte bara yta/grafik.
Självklart finns undantag till både PC och konsol, men PC tappar onekligen allt eftersom.

Medlem

Dem dödar spelbranchen...... idioter


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Konsolerna för utvecklingen frammåt då spel som Halo: Reach erbjuder en långt större och öppnare värld än tidigare, och en icke-scriptad AI, vilket jag ännu inte sett på PC.

Så Halo: Reach är större än diverse MMO till PC menar du?
Om AI:n, enligt dig, är så horribel i singleplayer kan du alltid spela en av de tusentals PvP-orienterade spelen (inte bara MMO) till PC.

Skrivet av Grumbledock:

Det enda man får om man spelar på PC är sämre kontroller pga portningen

Ja. En dålig portning leder till ett dåligt spel. Vad är det för argument?

Medlem

Hehe, unavailable... skriv inte mongo nästa gång, hävda bara att han inte verkar vara den vassaste kniven i lådan, så är allt som det ska


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av unavailable:

Så Halo: Reach är större än diverse MMO till PC menar du?
Om AI:n, enligt dig, är så horribel i singleplayer kan du alltid spela en av de tusentals PvP-orienterade spelen (inte bara MMO) till PC.

Nej, det är inte heller större än de mmo som finns till 360
PvP är förståts kul, men också ett billigt sätt att slipap utveckla en vettig AI. Ett spel ska erbjuda en bra AI när man spelar singelplayer, då alla inte kan/vill spela online och då onlineupplevelsen blir väldigt varierad pga spelarna. Reach är stort för att vara ett FPS med sådan fysik, grafik och AI, det är inte störst av alla spel men det erbjuder klart mycket. Att jämföra FPS och mmo blir ju lite fel då det är helt olika genre.

Skrivet av Grumbledock:

Ja. En dålig portning leder till ett dåligt spel. Vad är det för argument?

Inget direkt argument, bara att du troligen får en bättre upplevelse om du spelar spelet på den plattform som det designades för att spelas på. Det finns bra portningar till PC, problemet är bara att de nu för tiden tycks ha blivit smått utrotningshotade tyvärr.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Hehe, unavailable... skriv inte mongo nästa gång, hävda bara att han inte verkar vara den vassaste kniven i lådan, så är allt som det ska

Precis, för att personangrepp är ju den enkla och svaga individens sätt att diskutera, eller hur min vän?
Tror inte vi ska sitta och skryta om IQ, betyg, utbildning eller högskoleprov men jag kan garantera dig att jag placerade mig nog bra för att hamna på topp 20 i länet på högskoleprovet, vilket tyder på ganska så skarpslipade knivar. Att jag sedan håller en högre standard och inte går till persongrepp får du se som ett tecken på min goda vilja helt enkelt
Ha så kul med dina portningar, jag föredrar optimerade spel...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Golvis:

Hehe, unavailable... skriv inte mongo nästa gång, hävda bara att han inte verkar vara den vassaste kniven i lådan, så är allt som det ska

Precis, för att personangrepp är ju den enkla och svaga individens sätt att diskutera, eller hur min vän?
Tror inte vi ska sitta och skryta om IQ, betyg, utbildning eller högskoleprov men jag kan garantera dig att jag placerade mig nog bra för att hamna på topp 20 i länet på högskoleprovet, vilket tyder på ganska så skarpslipade knivar. Att jag sedan håller en högre standard och inte går till persongrepp får du se som ett tecken på min goda vilja helt enkelt
Ha så kul med dina portningar, jag föredrar optimerade spel...

Men då kan ni inte varit mer än 25 som skrev eller?
Sen att du sammanför kniv-påståendet med högskoleprovet är ju bara pinsamt.
Att genast gå i försvar och maniskt försöka hävda sig själv är förövrigt ett tecken på denna höga standard och inte alls svaga individ förstår jag.
Äsh, oavsett, du har din skeva bild på spelutvecklingen, inget jag tänker göra något åt, sitt där med högskoleprovet och lira 360, för mig slutar diskussionen här, försökte bara vara trevlig ^^


signatur

Retro.

Medlem

............. Blir så FÖRBANNAD!!!!!!!!!!!!

Medlem

fortfarande sur över detta... >:(

Skriv svar