DLC direkt för Bad Company 2

Robot
Medlem
DLC direkt för Bad Company 2

Jupps... jag spelar ju PC-betan så spelet är förhandsbokat och hamnar väl i brevlådan 5:e Mars


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Fan va irriterad jag blir på EA, även om det är gratis så är det fan inte rätt, sånt som är klart redan innan release borde följa med spelet och inte behöva laddas ner...

Skrivet av Blajjarn:

Fan va irriterad jag blir på EA, även om det är gratis så är det fan inte rätt, sånt som är klart redan innan release borde följa med spelet och inte behöva laddas ner...

Well, oavsett vad man tycker om det lär vi bara få se mer och mer av denna varan i framtiden.

Medlem

EA mjölkar som vanligt då

Medlem

Bryr mig inte ett smack sålänge de fixar PC-versionen... betan är inte tipptopp direkt.

Medlem

DLC är okej för mig, så länge man inte köper sig fördelar i spelet som bättre vapen och liknande. Nya banor är ju trevligt om dom släpper samt mer single-player material, om man nu är intresserad av det.
Sen om dom släpper ett DLC dag ett som är gratis gör det väl detsamma och dom skickat det på skivan eller om du får ladda ner det i deras in-game butik istället.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Blajjarn:

Fan va irriterad jag blir på EA, även om det är gratis så är det fan inte rätt, sånt som är klart redan innan release borde följa med spelet och inte behöva laddas ner...

Well, oavsett vad man tycker om det lär vi bara få se mer och mer av denna varan i framtiden.

Jo, det var väl samma sak med Mass Effect 2 och Dragon Age.

Inaktiv

Gillar inte alls detta. tar bara mer plats på hårddisken. Min är full vilket gör att jag får ta bort t.ex expansioner från hddn eller extra material från andra spel för att kunna få ut mer av andra. Grymt irriterande. Har inte lust att lägga 1000kr på större hdd heller.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Vad rör det sig om? Nya vapen? Kartor? Skins?

Medlem

Så länge det inte är nya vapen, utan endast skins och andra saker som inte förbättrar köparnas spelare så är det bra (alltså nya vapen osv)

Medlem

10-dollar strategin spelar ju ingen roll i detta då CD-keyn registreras på ett konto för att få spela överhuvudtaget.

Medlem

Slutar väl snart med att man betalar 399:- för spelet, 100:- extra för singleplayer, 100:- till om man vill kunna köra det online + en 100:- i månadskostnad och 50:- per multiplayer-karta.

Har köpt DLC till ett EA spel, spenderade säkert 400:- extra på det bara för senare upptäcka att EA spenderade mer tid och resurser på att skapa mer DLC än att patcha bort buggar.

Säger så här, kommer man att kunna köpa till sig ett övertag i multiplayer matcher bara för att man köpt DLCs så kommer jag inte köpa spelet.

Medlem
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Slipad version av BF2?! Haha, roligaste jag hört på väldigt länge, tack för det.

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Säger så här, kommer man att kunna köpa till sig ett övertag i multiplayer matcher bara för att man köpt DLCs så kommer jag inte köpa spelet.

Samma här, ett innan givet kör är nu redan tveksamt.

Ska vänta och se vad som händer i DLC väg innan jag köper spelet nu.

Jag tänker inte betala för must haves, om det så är banor som hamnar i varenda map cycle, vapen, fordon, uppgraderingar.

Man undrar ju om de kommer driva det åt BF heroes hållet. Först säljer man spelet efter att alla köpt det, så börjar man sälja vapen och annat som alla som spelar kommer vilja ha, för att tjäna ännu mer pengar, den fällan tänker jag inte riskera att gå i.

Då är jag hellre utan spelet.

Inaktiv

Ser framemot detta spel enormt. Spelmässigt känns det som BF2, fast med förstörbarterräng o minus massa tråkiga flygplan överallt.

Medlem
Skrivet av Mormis:
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Slipad version av BF2?! Haha, roligaste jag hört på väldigt länge, tack för det.

visst, serverinställningar och browser är rätt så ruttna men annars kan jag inte riktigt komma på något som var bättre i BF2.
förrutom att conquest är mycket roligare spelsätt än rush men det finns ju i fulla spelet.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Mormis:
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Slipad version av BF2?! Haha, roligaste jag hört på väldigt länge, tack för det.

Utveckla.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Så jävla illa, åt helvete med sån här skit.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jupps... jag spelar ju PC-betan så spelet är förhandsbokat och hamnar väl i brevlådan 5:e Mars

jag har betan, men jag har inte förbokat nåt, hmm

Inaktiv
Skrivet av MiXiE:

Gillar inte alls detta. tar bara mer plats på hårddisken. Min är full vilket gör att jag får ta bort t.ex expansioner från hddn eller extra material från andra spel för att kunna få ut mer av andra. Grymt irriterande. Har inte lust att lägga 1000kr på större hdd heller.

Om du endast behöver plats för extramaterial och expansioner behöver du knappast lägga 1000 spänn.

Har inget emot DLC content, speciellt om Bill Gates skulle få tummen ur röven och släppa större HDs för 360n. Så länge jag har min 20Gb HD är jag tyvärr rätt spärrad från att ladda ner för mycket innehåll.

Men, störst problem är bara - jag vill inte ha 50 olika konton för att alla utvecklare har sin egen lösning för DLC contet. Gör man ett spel för 360n så använd för H-vete xbox live och inte utveckla något eget system som kräver jag loggar in på min dator på en hemsida för att låsa upp innehåll - det värsta jag någonsin sett i logik!

Sitter man jonglerar med 50 olika konton i framtiden så är man tebax på ruta ett igen, smidigare bara dra den cracka skiten från TPB och slippa allt strul. En gememsan lösning, inte 50 olika. Tack.

Medlem
Skrivet av Ike:

Kommer dom börja sälja bättre vapen som i BF heroes kastar jag spelet i sjön samma dag. Skins och annat sånt trams är väl OK.

+1

Inaktiv
Skrivet av Puddy:

Bryr mig inte ett smack sålänge de fixar PC-versionen... betan är inte tipptopp direkt.

Well, det Är ju en beta

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Mormis:
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Slipad version av BF2?! Haha, roligaste jag hört på väldigt länge, tack för det.

Utveckla.

Modcommunity.

Medlem

Kräks av begreppet DLC..... Gör en expansion eller en uppföljare.. Allt det där jävla småkrafset, orka.. Visst, valfritt bla bla bla.. whatever

Medlem

Jag kommer inte yttra mig förrän jag vet vad DLC-et i fråga är. Bättre vapen? Nya kartor? Jag har förbokat och ser fram emot att skjuta ryssar.

Medlem

Japp så....redan förbeställt, till PC förstås!

Medlem

"har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år."

agreed. dock så håller bf2 än


signatur

OORRYYEE!!

123
Skriv svar