Lär dig kriga i Bad Company 2

Robot
Medlem
Lär dig kriga i Bad Company 2

Tycker pistolen är jättesvår att hantera på 360.

Medlem

Hmm kändes som ljudet var bra bättre än på pc verren.. Kanske time att uppdatera xfi drivisarna.. Jag får inget speciellt inomhus eko som i filmen.

Medlem

det är klart du tycker, man ska ju spela battlefield på dator.

Medlem
Skrivet av intyala:

det är klart du tycker, man ska ju spela battlefield på dator.

Jo visst ska man ju det egentligen. Men alla har samma förutsättningar på 360, så jag finner det förvånansvärt hur vissa drar fram pistolen och dödar effektivt som om det vore CS.

Medlem

Kan vi bara lägga ner konsol vs. PC snacket ett tag?

För övrigt tycker jag det är underligt att man inte går igenom hur man markerar fiender. Detta gjorde man på Beta tutorial videon och det är riktigt användbart både inviduellt och för laget. Inte många som vet att man faktiskt får poäng för att markera fiender. På playstation markerar man en fiende genom att sikta på den och trycka på select, detta gäller även fordon.

Medlem
Skrivet av Challe:

För övrigt tycker jag det är underligt att man inte går igenom hur man markerar fiender.

Ja... Och tror inte det är många som vet att man kan markera sina vänner och begära ammo, medic tex, samt fordon för att ropa på lift.

Dock är det tyvärr helt omöjligt att begära ammo etc när man spelar ryss, ingen fattar vad som sägs ju.

Medlem

Det enda jag lärde mig av denna video var att använd endast pansar, sniper eller granattillsatsen (noobtube), om du vill ha kills...

Edit: glömde helikoptern...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Ike:

I inställningar; ändra "enemy VO" till no (eller är det yes, minns inte) så pratar dom på bruten engelska istället.

Ah, det iofs Men det kan ju inte påverka lagkamraternas inställningar så de hör väl det som ryska oavsett, om de inte ändrat?

Medlem
Skrivet av Ike:
Skrivet av Richiraptor:

Hmm kändes som ljudet var bra bättre än på pc verren.. Kanske time att uppdatera xfi drivisarna.. Jag får inget speciellt inomhus eko som i filmen.

Prova att ändra i inställningarna från "hifi" till "small speakers" eller "war tapes". Ger mer tryck i ljudet när man spelar på normal ljudnivå.

Inte tryck i ljudet jag saknar, utan EAX effekterna.

Medlem

Förbokade för några dagar sen, ock det är riktigt jäkla skoj. (På PC)

Medlem

Fult man springer på konsoll...


signatur

B lup

Medlem

Tack för tipset om 'war tapes' inställningen!

Inaktiv
Skrivet av c0rp:

Dock är det tyvärr helt omöjligt att begära ammo etc när man spelar ryss, ingen fattar vad som sägs ju.

Det lärde man sig snabbt när man lira 2142 =D

Om jag får pisk i BC2 så stänger jag ner, startar om routern och vips så får jag inte däng sen... på en rond.
Jag har seriösa pingproblem, om det är någon som vet hur man fixar sånt kan väl vara så snäll och PMa mig, tack =D

Medlem

Ingen som har problem med FPS-en? Jag anvädner fraps för att kolla å jag ligger på max 30 fps :S (PC)

Medlem
Skrivet av bananskal:

Ingen som har problem med FPS-en? Jag anvädner fraps för att kolla å jag ligger på max 30 fps :S (PC)

Jodå, avbeställde det mycket tackvare det, så fort det blev fler än några stycken spelare på servern vart det kört.

Medlem

Betan är väldigt krävande. Jag körde på en AMD 64x2 6000+ (dual 3ghz)och låg runt 30-35 fps i 1680*1050 med allt på low. Köpte ny processor+moderkort+minne. Core i5-750 (quad 2,66ghz) och gick direkt till 90+ fps med samma inställningar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Betan är väldigt krävande. Jag körde på en AMD 64x2 6000+ (dual 3ghz)och låg runt 30-35 fps i 1680*1050 med allt på low. Köpte ny processor+moderkort+minne. Core i5-750 (quad 2,66ghz) och gick direkt till 90+ fps med samma inställningar.

Och? Det är 2010...välkommen!

1
Skriv svar