Film från Dragon Age-expansionen

Robot
Film från Dragon Age-expansionen

Oh no, roots and tea are hunting us!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

PaZ
Medlem

jag saknade faktiskt en trädkramare i DAO, fanns ju inte en ranger i hela spelet vad jag vet. Nu ser ju iofs Velanna mer ut som en magiker, men lite fler sådana skulle ju inte heller skada. I originalet var det 5 warriors (om man räknar hunden) och 4 mages och rogues tillsammans. Lite skevt!

Medlem

Det är rent otroligt om Mass Effect och Dragon Age har samma grafikmotor, för då ska designerna och grafikerna till DA ha stryk!
Värre ljussättning, modellering och bristande estetik i allmänhet har jag inte sätt i en så här stor produktion.
Det är som natt och dag att jämföra ME och DA.

Lite som att Dragon Age skapats av studions B-lag och denna trailer var sannerligen inget undantag :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det är rent otroligt om Mass Effect och Dragon Age har samma grafikmotor, för då ska designerna och grafikerna till DA ha stryk!
Värre ljussättning, modellering och bristande estetik i allmänhet har jag inte sätt i en så här stor produktion.
Det är som natt och dag att jämföra ME och DA.

Lite som att Dragon Age skapats av studions B-lag och denna trailer var sannerligen inget undantag :S

Bah vem bryr sig om grafiken!:)

Edit: spiken dragon age använder motorn Eclipse (enligt wikipedia)


signatur

woop woop

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HYBRiS:

Det är rent otroligt om Mass Effect och Dragon Age har samma grafikmotor, för då ska designerna och grafikerna till DA ha stryk!
Värre ljussättning, modellering och bristande estetik i allmänhet har jag inte sätt i en så här stor produktion.
Det är som natt och dag att jämföra ME och DA.

Lite som att Dragon Age skapats av studions B-lag och denna trailer var sannerligen inget undantag :S

Mass Effect använder UE3-motorn, vad Dragon Age kör vet jag inte men jag skulle bli förvånad om det var samma.


signatur
Inaktiv

tycker personligen att dragon age har bättre grafik än mass effect

Medlem
Skrivet av spiken:

Mass Effect använder UE3-motorn, vad Dragon Age kör vet jag inte men jag skulle bli förvånad om det var samma.

Dragon Age använder sig utav en egenutvecklad motor. Minns dock inte namnet på den.

Skrivet av HYBRiS:

Det är rent otroligt om Mass Effect och Dragon Age har samma grafikmotor, för då ska designerna och grafikerna till DA ha stryk!
Värre ljussättning, modellering och bristande estetik i allmänhet har jag inte sätt i en så här stor produktion.
Det är som natt och dag att jämföra ME och DA.

Lite som att Dragon Age skapats av studions B-lag och denna trailer var sannerligen inget undantag :S

Då har du noll koll.:\


signatur
Medlem
Skrivet av Tarr:

tycker personligen att dragon age har bättre grafik än mass effect

Kanske men inte bättre än mass effect 2, dock gillar jag båda grafik inte viktigaste av allt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

hehe. Jag har inte ens hunnit köra klart första dragon age. Ska ändå bli kul med en expansion!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Battle for middle earth musik?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Då har du noll koll.:\

Smaken är som sagt delad, men äger både ME1,ME2 och DA (av någon anledning som jag i efterhand inte alls förstår).
DA-grafikerna har verkligen visat sig vara totalt talanglösa och sabbar helt stämningen i spelet.

Men om det som Spiken säger om UE3-motor i ettan och inta DA, så kan det förklara en hel del i den bristande visuella atmosfären i DA. Synd.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av spiken:

Mass Effect använder UE3-motorn, vad Dragon Age kör vet jag inte men jag skulle bli förvånad om det var samma.

Helt rätt, Dragon Age använder efterföljaren till Aurora Engine (NWN) som heter Eclipe Engine.

Till Dragon Age 2 hoppas jag de rättar till ansiktsanimationerna som är helt horribla i Dragon Age, men annars har inte jag så mycket att klaga på. Den fyller sin funktion.

1
Skriv svar