Nästa Call of Duty i julklappssäcken?

Inaktiv

Skall ju bli kul att se om spelet kommer bli så pass fläskigt att det är värt att betala en månadsavgift för, men well well, man kanske inte ens lever då lol.

Medlem

Känns i grundläget inte värt med månadsavgift för mmofps då man kan spela dem gratis (warrock) och ha minst lika kul. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var EA som låg bakom det hela...
Får väl se om ett sådant spel säljer, men med tanke på att MW2 vart älskat så lär väl även detta bli en försäljningshitt om det är casual/p12-inriktat nog.

Medlem

Såg fram emot Dragon rising: Ja
Köpte Dragon Rising: Ja

Såg fram emot MW2: Ja
Köpte MW2: Nej

Ser fram emot nästa COD: Nej
Kommer att köpa nästa COD: Nej

Trenden går mot: Nej!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är roligt är att många skriver typ: "fack, ja kommer iallafall aldrig köpa de om de blir månadskostnad!"

Det kommer ni göra iallafall, precis som när ni bojkottade MW2, men ändå köpte det.

Och att skriva någons adress så där är fan bland det lägsta man kan göra.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Är själv rätt skeptisk till att betala fler månadsavgifter. Men egentligen förstår jag inte varför folk tycker det är ok att betala en MMORPG-månadskostnad men inte för ett FPS (MMOFPS?)-spel? Tänk vad utvecklarna kunde gjort med ett FPS med månadskostnad. Kartor/servrar till att kunna spela fler än i nuläget, nya kartor/spelsätt/vapen med jämna intervaller, awards, tävlingar etc.

Säger som sagt inte att det är något jag själv skulle hylla kanske. Men det är en spännande väg med många möjligheter.

Medlem

Antingen gräver dem sig en grav vid införsel av månads avgifter eller så blir dem snuskigt rika. Jag ställer mig dock skeptisk till ett betal system för fps.

Medlem

månadskostnad + treyarc = fail

Medlem

folk som klagar = fail

Medlem

Jag hade inga som helst problem med att det inte fanns dedikerade servrar i MW2 och köpte det och har haft riktigt roligt för mina pengar. Men om det nu blir månadskostnad på nästa så är det slut med CoD för mig, jag kommer istället se tillbaka på CoD1,2,4 och MW2 med glädje och helt enkelt kolla förbi serien istlället för att bli upprörd över det.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Såja, de börjar tidigt med att värma upp folk på att de ska få betala månadsavgift. Så att de hinner smälta in.

vilka jävla as

Inaktiv

hahahaha, ja herregud, vars är världen påväg

Medlem

Det kan ju faktiskt vara en poäng att vänta med att gnälla tills de släpper en featurelista med vad de tänker ge kunderna för pengarna...

Det var någon som jämförde PS3 och Xbox live tidigare och som tyckte PS Store var bättre. Jag håller inte med. Jag har både en 360 och en PS3a och PS3an är en klar favorit ur konsoll-synpunkt (för den är tyst), men ur tjänst-synpunkt så är live bättre och snabbare.
PS Store har skjutit sig själva lite i foten för de har svårt att förbättra tjänsten nu i efterhand utan att börja ta betalt för det och det kan de inte göra för folk vill ha saker gratis.

Med det sagt så tänker jag faktiskt inte köpa nästa CoD heller. Jag köpte inte MW2 pga avsaknaden av dedikerade servrar. Dessutom gillar jag inte deras prissättning. Notera att jag gnäller inte för det, jag låter helt enkelt bara bli att köpa produkten. Konsumentmakt ni vet.

Medlem

Tänk. Nu kommer dom ha världens möjlighet att göra det ultimata fps spelet som alla kommer spela tills dom dödar sig;). Blanda allt det som gjort alla framstående spel till en enda härlig sörja som alla vill spela. Det kan bli det mest spelade och omtyckta fps spelet någonsin :D.

Tyvärr kommer dom inte göra så:(

Medlem

Asså verkligen, kan ingen göra det klart för alla jävla IDIOTER på EA och Activision mm. att de dödar pc branschen, eller kanske göra något mot någon av de så att de förstår att de gör fel, jävla horor.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Inte nog med att de sopar dedicated servers, nu ska de ha månadsavgift också.
Herregud, kan det bli värre.

Medlem

/FUUUUUUUUUUUUUU

Vart är vår värld på väg? Köpte endast MW2 pga grupptryck men det var en sorglig upplevelse T_T. Har spelat alla COD som finns till PC men nu får det vara nog; den här serien är död för mig. Varför kan inte Activison/IW lyssna på sina kunder!?

http://images.totalgamingnetwork.com/potd/pcmw2.jpg

Medlem

Köp detta också grabbar.

Glöm inte köpa varje fifa/nba/nhl/nfl/guitarhero/djhero/dlc/skin pack/mission pack/arcade spel som släpps också.

Stöd företagen så dom kan göra sämre och sämre spel.

Medlem

Det värsta är att folk kommer köpa det ändå.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Haha, ordpoliserna är igång igen.
För att kommentera artikeln så är det självklart att detta är nästa steg i utvecklingen på; "hur man mjölkar konsumenter bäst på pengar".
Speciellt när "bojkotten" av MW2 fallerade i så episka proportioner, att vissa högst stående väsen/gudar/semigudar hade blivit avundsjuka.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Medlem

Jag har svårt att förstå att folk blir så upprörda över detta så att de glömmer alla existerande stavningsregler och får totalhaveri. Att ett företag vill tjäna pengar på an populär produkt är väl knappast något att ens reagera på? Det kallas för marknadsekonomi och är det sätt på vilket vi valt att bygga upp vårt samhälle.

Alternativet hade varit att leka Sovjet, och då hade ni alla stått i en lång kö för att få köpa Statens Stålgrå Overall. Inga spel hade funnits och inga konsoller. Datorer kanske eventuellt hade existerat, men i så fall varit något man använde för att styra maskiner på fabriker.

Jag tycker givetvis att det är lite väl girigt av tillverkaren, på samma sätt som att jag inte gillade att MW2 var så tydligt inriktat på onlinespel att de mer eller mindre hoppade över SP-kampanjen.

I min värld dog serien efter MW1, och jag kommer därför inte köpa mer spel i serien. Men att för den sakens skull ondgöra mig över marknadsekonomiska effekter på ett internetforum? Nej. Och att göra det med egenpåhittad grammatik och stavning dessutom? Nej.

Skriv svar