Många WoW-spelare når bara nivå 10

Robot
Medlem
Många WoW-spelare når bara nivå 10

Alla gånger att det är spammers, guldnissar och illegala smurfförtryckare som står för majoriteten.

Medlem

Mjo men så det där 11 miljoner spelarna är rätt plötsligt inte riktigt så många som faktiskt spelar... eller är den statistiken filtrerad från dessa konton?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

11,5 miljoner aktiva, betalande konton.

Medlem

Hahaha, klockrent

Medlem
Skrivet av Deragorn:

11,5 miljoner aktiva, betalande konton.

Precis. Och sen om de är guldfarmare eller spammers gör ju inget, eftersom Blizzard fortfarande tjänar på dem

Medlem

kan inte vara så att de räknat in Trial-accounts i denna statistik? skulle ju vara rätt logiskt isf..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Jag testade bara demon och stod inte ut med att spela 10 min ens. Överskattat spel så det stänker om det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Jag testade bara demon och stod inte ut med att spela 10 min ens. Överskattat spel så det stänker om det...

*FACEPALM*

Jag är inte mycket för wow men jag kan iaf inse det geniala i det.

Medlem

Ett trial-konto ger dig en väldigt dålig bild av hur spelet faktiskt är.

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:

Ett trial-konto ger dig en väldigt dålig bild av hur spelet faktiskt är.

Väldigt stor skillnad i vanilla,tbc och wotlk!

Medlem

Plus att de flesta på lvl 80 har en bank char som brukar vara level 1, vilket höjer statistiken.

Medlem

Vadå räknar de med min skapade karaktär jag gjorde för att testa spelet? Den finns ju kvar men har inte varit inloggad på bra länge


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Jag undrar om de menar KONTON eller KARAKTÄRER. För om det är karaktärer så beror det på bank-alts, alts som folk skiter i, namn-paxningar, trial-karaktärer osv...

Inaktiv

Retarderat tattarflum ala moderna nyheter, citera tack så man vet om dom menar karaktärer, jag har gjort flera karaktärer som inte kommit till lvl11 men jag har också flera max levels.

Medlem

Jag tror nog att det är mycket guldfarmare, spammare och llegala smurfförtryckare men det är nog en del bank gubbar som gör sig skyldiga med.....jag har 3 bank gubbar som jag inte spelar aktivt på utan har dom bara för att ha tillgång till banken.

Medlem

Som sagt, man undrar hur de gått till väga för att få fram den här statistiken. Jag har 3st lvl80 karaktärer, och femtielva miljoner lvl1-30 som jag skapat över åren och inte brytt mig om.

Medlem

är det inte så också att de siffror (11 miljoner senast kollade) är totala antalet konton?
Det måste då betyda att även de som har spelat det en gång finns med i denna, men att det är inte ens 10 är riktigt mysko. jag spelade typ 14 timmar tror jag till det var tillräckligt för mig och jag kom 20-40 fast jag bara questade och dödade creeps.

Så troligen är det de som inte spelade mer än en kort tid och de som bara spelar för att sälja guld som står för dessa siffror.

Fast jag har inte hittat någonstans hur länge en account ska vara "offline" för att det ska bli automatiskt deleted...

Mysko.

Medlem

Jag tror att nyheten är lite väl överdriven ?

Skrivet av Länkade artikeln:

Blizzard CEO Mike Morhaime said earlier today that 70% of people playing on a WoW trial account (which I'd imagine would be most new players) fail to progress past level 10 in the game.

Så knappa tre fjärdedelar av de som testar ett trial account tar sig inte över level 10. Det står inget om de som köper spelet, alltså de 11.5 miljonerna som betalar för sig. Eller har jag fattat fel ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av walter_iego:

Jag testade bara demon och stod inte ut med att spela 10 min ens. Överskattat spel så det stänker om det...

*FACEPALM*

Jag är inte mycket för wow men jag kan iaf inse det geniala i det.

Genialt hur då menar du? Basic MMO gameplay är det väll endå? Blizzard satt sig ner och tänkte hur kan vi ta vårt strategispel warcraft och göra det till något som konkurerar ut Everquest?

Enda anlednigen att jag inte spelar det är för att jag finner grafiken för "gullig" med sina något för stora stövlar och ylle vantar; men spelet i sig är bra, en stor, väl inoljad, pengamaskin som ger spelarna vad de betalar för...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Aha, missade länken till källan där under pollen... Kotaku, självklart. Spelpressens Aftonbladet. Man märker ju tydligt hur vinklad orginalartikeln är.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Alla gånger att det är spammers, guldnissar och illegala smurfförtryckare som står för majoriteten.

Va det första jag tänkte själv, men så kollade jag up vad Trial Accounts kan göra och märkte att dom inte har tillgång till Whispers / Trade / Generalchat.
Whipsers funkar om du är med på friendslist.

Källa: http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&artic...

Skulle vara intressant var kotaku får sin information ifrån, dom visar ju inte någon annan källa än "Mike Morhaime said earlier today".

Medlem

Trial konton brukade vara främsta källan för guldfarmare/spammare, men efter restriktionerna så använder de hackade konton istället. Men de här siffrorna kan ju gälla alla konton inklusive de innan restriktionerna såvitt vi vet.

Medlem

Nyhetsbrist?


signatur

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!" - Alistair

Medlem
Skrivet av Rolle:

Plus att de flesta på lvl 80 har en bank char som brukar vara level 1, vilket höjer statistiken.

Jag använder min lvl 80 gubbe som bank, tycker det är roligare att levla än att spela på lvl 80. Det var World of warcraft som fick mig intresserad av Fantasy och annat rpg förut var det bara fps, simulatorer och strategi spel som jag spelade.

Har spelat dataspel sedan 1985 och måste säga att WoW är det bästa jag spelat hittills. Började med WoW 2008. Spelar det mest på helgerna eftersom jag jobbar är ingen hardcore gamer som jag var förut när jag kunde stanna uppe ett helt dygn och spela ett spel. Spelar även andra mmo´s. Ser fram emot Blizzards nästa helt nya mmo fast det lär dröja 5 år eller längre.

Inaktiv

Inte konstigt...

WoWs områden behöver verkligen göras om, det är smärta att gå igenom dem. Förhoppningsvis kommer Cataclysm ändra detta och göra om de flesta uppdrag.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag tror att nyheten är lite väl överdriven ?

Skrivet av Länkade artikeln:

Blizzard CEO Mike Morhaime said earlier today that 70% of people playing on a WoW trial account (which I'd imagine would be most new players) fail to progress past level 10 in the game.

Så knappa tre fjärdedelar av de som testar ett trial account tar sig inte över level 10. Det står inget om de som köper spelet, alltså de 11.5 miljonerna som betalar för sig. Eller har jag fattat fel ?

Vore ju lite konstigt ifall majoriteten av WoW-spelarna inte spelar mer än till lvl 10.

Det behöver man väl inte vara något geni för o lista ut.

Inaktiv

Detta är väldigt konstigt med tänka på att det tar typ max en vecka för inbitna wowspelare att nå nivå 80.

Inaktiv

behöver inte vara "guldnissar" ifall trial konton räknas, sen tror jag inte folk orkar med ett så utdaterat spel om de skulle prova på det för första gången idag.
tyvärr är det hittils så att detta är det enda mmo spelet som är värt att spela, hoppas innerligt på att bioware gör bra ifrån sig så blizzard kan fokusera på riktiga spel, hade vart kul med en tidigare release på D3, men det blir iaf att spela D2 igen när patchen kommer

Medlem

Körde WoW för aslänge sedan när det var nytt. Körde till och med på de amerikanska servrarna för att jag köpte usa versionen av en kompis :P. Kom till 47 har jag för mig.

12
Skriv svar