Många WoW-spelare når bara nivå 10

Medlem

Det här var den sämst översatta notisen jag någonsin sett på FZ. Så dålig att jag kände mig tvungen att skapa ett FZ-konto enbart för att peka ut det! I kotakuartikeln står det klart och tydligt:

Citat:

Blizzard CEO Mike Morhaime said earlier today that 70% of people playing on a WoW trial account (which I'd imagine would be most new players) fail to progress past level 10 in the game.

Detta översatt till korrekt svenska betyder:
Blizzards verkställande direktör Mike Morheaime sa tidigare idag att 70% av de som spelar på testkonton inte når förbi level 10 i spelet.

Det inom parentes är endast en kommentar av den som skrev artikeln i fråga, altså oväsentligt.
Dessutom är det helt fel att tolka det som att samtliga konton som startar som testkonton inte går över level 10.
När en spelare aktiverar kontot med ett spel köpt i butik så upphör kontot vara ett testkonto och övergår, från början, till att vara ett World of Warcraft Classic-konto och räknas därför inte in i dessa 70%.

Det som Mike säger, vilket inte alls framgår av denna värdelösa FZ-notis, är att WoW är för dåligt på att fånga spelarens intresse när denne testar spelet med ett testkonto på låg level.

Medlem

Det är väl antalet som bara testar spelet som är med i antalet spelare också...


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Är det inte för att 25% av dom som testar spelet tröttnar innan dom kommer över level 10? =D

12
Skriv svar