World of Warcraft fast på 11,5 miljoner

Medlem
World of Warcraft fast på 11,5 miljoner

Varför har inte Wotlk släpps i Kina än?

Inaktiv

Jag kommer spela igen nån månad innan Cataclysm släpps, så man vill göra sig beredd, knappast innan dock.

Medlem

Det finns undead, sånt är farligt för folket att se / spela med.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Varför har inte Wotlk släpps i Kina än?

problematik ligger kring den byråkratiska processen att få tillstånd att driva dylika spel och program i landet.


signatur

/Lord BBQ

Medlem

de har väl inte godkänt det ännu.. :/

Medlem

ja men ALLA har ju stött på WoW redan, så det är nog svårt att flörta till sig nya intresserade, då de flesta redan tagit beslut om vad de tycker om spelet.

De kommande åren tror jag nog vi ser WoW tappa antal prenumeranter (eller subs). Dock kommer spelet leva i en evighet så som CS är jag rädd...

Medlem

11,5 miljoner är ganska många spelare om man räknar bort Kina. Undrar hur det blir sen när Starcraft 2 och Diablo 3 kommer.. De kan förlora lite spelare då.

Intressant!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Varför har inte Wotlk släpps i Kina än?

Kina har förbjudit WoW i många år. Anses vara blodigt. Även liken på marken anses vara fel enligt Kina. Så spelet ombygges för att bli tillåtet i Kina så att säga. Deathknights kommer exempelvis inte finnas i den Kinesiska versionen av Wotlk.

Tror också "Gold Farming" kan vara en anledning men är inte säker.

Medlem

Aha, tack för svaren!

Medlem
Skrivet av virgol:
Skrivet av Moj0:
Skrivet av Jozo:

Varför har inte Wotlk släpps i Kina än?

problematik ligger kring den byråkratiska processen att få tillstånd att driva dylika spel och program i landet.

Snarare är det regimens fel, som sätter upp höga tullar och gör det allmänt svårt för utländska företag att sälja saker i landet...

Yes, det är egentligen väldigt många faktorer som spelar in, men jag menar på att det går att flika in bland annat dina resonemang i begreppet processen i det här fallet. Är detta i era ögon ett resonabelt resonemang?

Och tack för utvecklingen i forumstråden. Det värmer mitt göteborgarehjärta när ni är så trevliga mot varandra.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

är detta slutet på marknadsdominansen? kommer konkurenter att kunna plocka andelar...

Vad hade nu hänt om Age Of Conan hade släpps i sitt befintliga skick nu? hade dom fått miljoner premuminanter?

Medlem

Hoppas det börjar sjunka snart så att blizzard fattar att de håller på att förstöra ett från början fruktansvärt bra spel

Medlem

Vet många som slutat spela (inkl. mig själv). Men som nog känner suget att prova på nya expansionen när den kommer. Då lär Blizzard se om än en liten ökning iaf.

Tror inte Blizzard kommer tappa dominansen nån gång den närmsta tiden, de har ju ett till MMO på G.

Inaktiv
Skrivet av galnegus:

Tror inte Blizzard kommer tappa dominansen nån gång den närmsta tiden, de har ju ett till MMO på G.

Kommer dröja länge till innan det kommer. 2015 kanske? Det är inte ens presenterat av dem, och Blizzard brukar dröja en 3+ år till release efter första presentation.

Däremot blir det intressant att se vad det är. De har ju sagt tidigare att det är "new IP", dvs inte baserat på Diablo/Warcraft/Starcraft. Fast de kan ändra sig förstås.

Medlem

Äntligen får man ur nåt bra ur Kinas kommunistdiktatur! Ner med WoW!

Medlem

Det kommer öka när nästa expansion kommer.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det kommer öka när nästa expansion kommer.

Om det nu inte har ökat något sedan 2008 (Läs nyheten) hur fasiken får du då ihop att det skulle öka med nästa expansion? har de inte släppt några innan eller?

Inaktiv
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Mikaelh:

Det kommer öka när nästa expansion kommer.

Om det nu inte har ökat något sedan 2008 (Läs nyheten) hur fasiken får du då ihop att det skulle öka med nästa expansion? har de inte släppt några innan eller?

Eftersom dom tar tillbaka den gamla världen kanske och gör om den?

Det lär ju locka tillbaka tonvis med folk som vill se vad som ändrats sen de slutade vid tbc eller wotlk.

Medlem
Skrivet av CentraX:

11,5 miljoner är ganska många spelare om man räknar bort Kina. Undrar hur det blir sen när Starcraft 2 och Diablo 3 kommer.. De kan förlora lite spelare då.

Intressant!

Då det inte är två nya tidskrävande MMO'n så borde väl inte så många av WoW-spelarna sluta. Blir lite mer som en paus ifrån andra spel bara.

Inaktiv

Free Realms lär snart gå om WoW. *ironi*

Medlem

Guildwars 2 kommer förmodligen ta mmo tronen från WoW i antal spelare.

Medlem
Skrivet av kyostize:

Guildwars 2 kommer förmodligen ta mmo tronen från WoW i antal spelare.

QFT. Håller helt med


signatur

hejsanhejsanhejsan

PaZ
Medlem

Casualspelare som jag själv som spelade mellan 2005 och 2006 och sedan tröttnade kommer definitivt titta in när cataclysm släpps. De tidigare expansionerna har ju fokuserat helt och hållet på högnivåspelarna, och min bästa gubbe är typ lvl 45

Medlem

Alltså, skulle antalet spelare öka bara för att dom släpper Wotlk i Kina eller vad menas?


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Hahahaha!!! Rätt åt dem! Death to World of Nerdcraft!

Medlem

Kommer att öka när cataclysm kommer, sen kommer det att minska igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Minns inte exakta anledningen (men vet att vi newsat om det tidigare), men som nån/några ovan sagt så beror problemen med WotLK-expansionen på bland annat Deathknights-klassen. Av någon anledning är skelett, dödskallar och liknande tabu och en big no-no för den kinesiska censuren och det skapar ju onekligen vissa problem för den gode Lich-kungen...

Medlem

Är inte förvånad spelet har funnits ett bra tag nu ge mig starcraft 2 och diablo 3 istället.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av kyostize:

Guildwars 2 kommer förmodligen ta mmo tronen från WoW i antal spelare.

Tvivlar starkt, Guild Wars 1 har inte så många spelare, och när jag testade det var spelet tyvärr segt och enformigt. Dock ska man väl säga att WoW var för simpelt och dåligt TP. Det enda mmorpg jag fastnat för hitintills är Star Trek Online, som å andra sidan är långt ifrån de övriga på marknaden när det gäller det mesta
Skulle WoW tappa rejält släpper bara Blizzrad WoW 2 och med nya raser/klasser/allt (nya skins på gamla WoW) och helt plötsligt har de 8+ miljoner spelar är jag rädd.

12
Skriv svar