Medlem

Spelet är beställt och betalt!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@Spiken

Hur stor Replay value är det på spelet tror du?

Och har hört rykten om att det ska finnas sido uppdrag?
vad innebär det ?

Jag menar, Är det som i ett RPG typ där du kan prata med folk som säger att du ska göra saker för dom för att sedan få mera info eller hur menas det om det nu stämmer överhuvud taget?

sry stavning

Storyn är ju dynamisk, till viss gräns. Det är inge uppdrags som i ett rollspel, det är uppdelat i en rad scener och beroende på det som händer i dem påverkas det som händer därefter.


signatur
Inaktiv

Det ska inte portas, som tur är!

Medlem

Det här är det enda spelet som får mig att grämas över att jag inte äger en konsol, och då specifikt PS3. Indigo Prophecy är ett av få spel med total inlevelse och unik ton. Får verkligen hoppas att Quantic släpper en PC-version i framtiden.

Medlem

Man ska inte ta åt sig så mycket då en xbox-fanboy skriver gaystation och dylikt. Eftersom han vet att xbox är en sämre konsol, senl är han avundsjuk att et så bra spel som heavy rain inte kommer till hans kära konsoll.
Då jag säger sämre konsoll menar jag att den har sämre prestanda, ingen bluray och har sämre spelutbud

Inaktiv
Skrivet av xector:

Man ska inte ta åt sig så mycket då en xbox-fanboy skriver gaystation och dylikt. Eftersom han vet att xbox är en sämre konsol, senl är han avundsjuk att et så bra spel som heavy rain inte kommer till hans kära konsoll.
Då jag säger sämre konsoll menar jag att den har sämre prestanda, ingen bluray och har sämre spelutbud

Egentligen är du faktiskt inte bättre än "Sony Gaystation". Han var ett uppenbart troll (fattar inte att folk hugger på sånt), och du trollar också på bra i ditt försök att starta ett flamewar.

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av redmac:

DU är anmäld din jävel, hoppas du försvinner illa kvickt.

Oj, fanmac är ute och snurrar igen alltså...
Det är bäst för oss alla att vi börjar gilla PS3, nu!

Läste du ens vad användaren "Sony Gaystation" skrev? Tycker Redmacs reaktion var helt befogad. Om inte "Sony Gaystations" inlägg redan hade tagits bort hade jag nog varit rätt snabb på att skicka en anmälan jag med.

Skrivet av xector:

Man ska inte ta åt sig så mycket då en xbox-fanboy skriver gaystation och dylikt. Eftersom han vet att xbox är en sämre konsol, senl är han avundsjuk att et så bra spel som heavy rain inte kommer till hans kära konsoll.
Då jag säger sämre konsoll menar jag att den har sämre prestanda, ingen bluray och har sämre spelutbud

Hej, jag kastar sten i glashus.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Dumma utvecklare som bara gör det till en platform. Vill ha det på pc eller 360. Man måste ju tappa en massa försäljning genom att begränsa sig till en

Tja, jag tänker mig att det förmodligen finns någon kompensation från Sonys sida för att detta inte ska släppas på fler konsoler. Precis på samma sätt som det finns spel som bara släpps på Xboxen.

Det sagt... Förväntade mig en femma på detta spel.
Hade velat prova, men eftersom en PS3:a saknas så blir det inte så...

Medlem

Sony Gaystation är ett troll inget annat han vill att det ska bli flamewar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Javas:

Den sorgligaste känsla spelet kan framkalla är om det inte portas

MW2 *host* *host* de här spelet verkar riktigt intressant, tror dock inte de blir nå köp =(...hade varit kul att testa iaf

Medlem

[quote="Hammer"Angående att det är PS3 exclusivt så kan ju nämnas att 160 titlar till PS3 är exclusiva jfm 360 som har 117 st. Dock så kommer många av dessa spel inte att nå utanför Japan, så siffran ska tass med en nypa salt (med tanke på att siffrorna är tagna från wiki så är det bästa att hämta en spann med salt).
Som någon sa innan så är det dom exklusiva titlarna som gör en konsoll värd att köpa.
Edit wiki länkar:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games[/quo...

På samma länkar ser man att 360 har drygt 178 spel mer än PS3, och att 360 har 65 fler spel som är konsolexklusiva
PErsonligen håller jag med om att det är de exklusiva som avgör till största del, i kombination med handkontroll (kan ej spela på PS3), att 360 alltid får bättre flyt på multiformatsspelen spelar enligt mig mindre roll.
Sen är det väl alltid så att exklusiva spel har en tendens att sluta vara exklusiva (FF 13/14, Bioshock m.fl.)
Hur som helst så verkar Heavy Rain coolt, även om det inte motiverar för köp av en PS3 så kan man alltid testa det hos en polare

Inaktiv

Rent ekonomiskt har Microsoft väl så goda resurser att ordna fler exklusiva titlar, men deras satsningar har ju inte alltid gått så bra. T.ex. Rare får väl ses som ett misslyckande hittills, det kostade nästan 400 miljoner dollar för Microsoft att bara köpa upp och har inte lett till några stortitlar direkt (host). Så de är nog lite försiktigare nu i det ekonomiska läget som råder och håller sig till nya versioner av sina exklusiva stortitlar.

---

Edit: Blev lite off-topic. För att kommentera om spelet är jag inte alls intresserad av spelet. Det är ingen titel som skulle få mig att köpa en PS3. Däremot GOW3, det blir nog grejer det.

Medlem

Intressant hur alla exklusiva titlar blir ett riktigt troll-samfund.

Fråga till spiken:
Du har redan svarat på en del frågor om hållbarhet och speltid. Jag har lite frågor på hur stort "handlingsutrymme" man har för att "lyckas". Kan man vara ett svin och ändå "klara sig undan" att missa delar av spelet som kanske skulle förbättra ens spelupplevelse (du talade om att det (antagligen) blir kortare om någon dör)?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

HELVETE. Är så jävla trött på makaroner och köttbullar så jag spyr men det verkar som det får bli det nästa månad också, både Heavy Rain och BF:BC2, så jävla jobbigt, men det är det så värt fattig student som man är.

Makaroner och köttbullar är ju gottigottgott ju och sån mat tröttnar man inte i första taget på,

och självklart prioriterar man spel före mat,
se det såhär,
när man äter mat så är man oftast klar på 10 minuter,
hur många spel kör man igenom på 10 minuter ?

Och dessutom att köpa mer spel än mat gör att man inte blir tjock.

Medlem

Ojojoj, längtar ihjäl mig. Bara 2 veckor kvar nu...

@sony gaystation.
Hahahahahahaha...nej.

Medlem

Inget spel jag kommer köpa de närmaste månaderna. Verkar väldigt intressant i alla fall och det känns som man verkligen borde prova det.

Medlem

Hur länge varar spelet? Känns som ett spel som är ganska kort och kanske inte det roligast att spela om. Kan vara bra o nämna för dom som kanske är intresserade.

Medlem

fina kent-referenser av recensenten


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Intressant... är lite nyfiken på detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hur länge varar spelet? Känns som ett spel som är ganska kort och kanske inte det roligast att spela om. Kan vara bra o nämna för dom som kanske är intresserade.

Jag har både frågat detta samt att resecenten har svarat på det på sidan 2 av kommentarerna, 10h(kortare om någon dör) var svaret.

FM-guru
F.d. Sisyr

FÖRBANNAT att det inte kommer till PC. Skit.

Medlem

Demo finns tillgängligt nu på PSN

Medlem

@Redmac: Jag gillar inte Playstation 3 pga dosan och hur de bakom produkten inte vågar pressa mer på att nordisk film så att vi får rimliga priser på konsolen här i Sverige.
Blu-rayfilmer spelar jag gärna på min blu-rayspelare likt jag tar hellre bilder med min digital systemkamera än från en mobiltelefon.

Spelet verkar fränt - men då det är konsolexklusivt väljer jag att inte skaffa mig en uppfattning tills jag ramlar över en PS3:a för tusenlappen i framtiden.

(Helt underbart att vara sen ägare av PS2:an - köpa spel ifrån bestbuy och platinumserierna för att slipa vada i bajs.)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

men seriöst. bråkar vuxna människor om vilken maskin som är bättre? ni låter som små barn som bråkar om vilken actiongubbe som är bäst. riktiga gamers har alla maskinerna!

Sen tror jag inte att en "ban" skrämmer någon. det är inte direkt raketforskning att skapa ett nytt konto.. testa att argumentera eller ignorera honom istället.

Inaktiv

Detta verkar så otroligt bra

Medlem

sjukt bra lir synd på vissa buggar bara. VARNInG KAN ANSES SOM SPOILER AV FOLK..
i öpningssekvensen så försvinner ungarna ibland så till ex så hade jag 2 leksaks svärd som fäktades i luften utan att nå höll i dom xD å pappan kramade luft på ett ställe för ungen bara försvann. även problem i bland med att jludet försvinner till å från..

å extra chaptret man kan ladda nur crashar hela tiden xD

Medlem
Skrivet av Hymer:

Dumma utvecklare som bara gör det till en platform. Vill ha det på pc eller 360. Man måste ju tappa en massa försäljning genom att begränsa sig till en

Snarare ökar försäljningen på PS3.
Riktigt starka exklusiva titlar på PS3, så det är svårt att låta bli att köpa en PS3:a.
MGS4, Killzone 2 och kommande 3:an, The agent, Heavenly sword, Uncharted 1 och 2, MAG, Heavy rain osv..

Jag hade en xbox360 i 2 år men tillslut var jag tvungen att gå över till PS3.
Så fruktansvärt nöjd från dag ett.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Förhoppningsvis ligger spelet i brevlådan imorgon när jag kommer hem från jobbet!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

För dom som tvekar kan jag bara säga att detta är enligt min åsikt MYCKET bättre än Fahrenheit. Quicktime eventsen var inte alls motsvarande det som hände i Fahrenheit, det är dom här. JAg gillar storyn mycket mer också. Inte lika mycket sci-fi-skum.

Riktigt stämningsfullt och vackert spel! Passade mig perfekt som är trött på FPS (tycker inga är roliga längre) och vill ha något nytt. Moget och intressant spel. Tack!

Medlem

Så, var kan man köpa special edition utgåvan?
Verkar vara slut på alla svenska onlineställen

Skriv svar