S: "Uppgraderingspaket"

Medlem
S: "Uppgraderingspaket"

Funderar på att uppgradera min dator och tänkte därför sälja av det gamla.

ASUS A8N-E 939 (NB passivt kyld med Zalman ZM-NB47J.
Athlon64 3,200 Venice (Klockad till 2,4Ghz istället för vanliga 2Ghz). Kyls med Thermaltake Golden Orb II.
1GB RAM 3200 (2x512). Timings på 3-3-3-7
Connect3D x800GTO (upplåst till 16 pipes, och klockat till x850xt PE. Sitter en Zalman VF700-CU VGA-Kylare på den.

Scorar ca 6,500 i 3Dmark05.

Jag har inte funderat ut något pris än så släng på bud om intresse finns. Eftersom jag bor i Stockholm ser jag helst att sakerna säljs där så man slipper skicka, eftersom att jag arbetar på posten och vet hur saker behandlas där.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Eftersom jag bor i Stockholm ser jag helst att sakerna säljs där så man slipper skicka, eftersom att jag arbetar på posten och vet hur saker behandlas där.

LOL, vad säger Crenshaw om det?

Hur som helst, är det ett graffe på moderkortet?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haha, det är samma sak här nere i Trollhättan, Karma.

Medlem

Nej, det är inget grafikkort på själva moderkortet. Dock säljer jag ju med ett helt ok kort med en bra kylare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=35167
Där har du mobo på prisjakt.

Medlem

Hmm, ok. Grejjen är att jag vill ha en tyst server-låda som kan stå på över natten utan att störa för mkt. Skall man sätta i ett graffekort så stiger ljudvolymen med en gång och det kommer lätt upp i ett par dB för mkt.

Jag skall fundera på det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jo, jag jag valde själv ut kylarna för att få ner ljudvolymen i min burk när den inte användes för spelande. Det var därför jag skaffade passiv kylning till NB och valde ut just VF-700 och Golden Orb.
Jag använder själv en fläkt controller för att sänka och höja volten, och Golden Orb på låg RPM (jag kör den i 900RPM) är knäpptyst. Zalmanfläkten är i princip ljudlös i sitt 5V läge. Det kan du läsa om i vilket test som helst. Faktum är att det är mitt nätagg som låter i min låda.

Men tänk på saken. Det vore kul om man kunde sälja till någon på forumet man känner till och litar på.

Medlem

jag är eventuellt sugen, syrran är ute efter något "nytt", men jag har inte pratat med henne ännu så det är väldigt eventuellt


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

vad ska du ha för cpu+moderkort

Inaktiv

vad ska du ha för ramminet?

Inaktiv

man kan ju alltid köra med pasiv kylning på graffet om du vill ha en tyst dator conthox!

Ha det//Phille!

1
Skriv svar