Badman får inte heta Badman

Medlem
Badman får inte heta Badman

USA är så häftigt. Läste om engelsk rock för inte så länge sedan -- när engelska "The Birds" och amerikanska "The Byrds" clashade med sina namn, tyckte minsann inte USA att det var några problem alls -- men BADMAN och BATMAN är för lika? Dumskallar...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

KoP
Medlem

Löjligt.. men dom får väl pröva och byta till Sadman eller Madman.. eller..

Medlem

Ett anat löjligt exempel är ju det holländska/ukrainska/whatever företaget stämde Telia för att använda färgen Magenta som deras logo för att dem också gjorde det!

badman rasta maan. keepin it real from jamaica ay

Inaktiv

är väl inte bara namnet badman de har problem med, hela "Holy invasion of privacy, Badman." anspelar ju på den gamla Batman serien. Om jag minns alltså, det var ju ett tag sen

Medlem

Påminner om Dungeon Keeper.....det var ett roligt spel, synd att ingen jobbar på en uppföljare.

Medlem

Själv tänkte jag snarare på Badman i GTA IV

Medlem

Får väl heta Bagman! då

PaZ
Medlem
Skrivet av c0rp:

Ett anat löjligt exempel är ju det holländska/ukrainska/whatever företaget stämde Telia för att använda färgen Magenta som deras logo för att dem också gjorde det!

badman rasta maan. keepin it real from jamaica ay

har för mig att det var tyska televerket (eller vad de heter numera) som hade patenterat en viss nyans.

Medlem

Illa, mycket illa...!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Läderlappen AB

Medlem

Spelet såg ju feting skönt ut.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Hmm? Alternativet var "What Did I Do to Deserve This, My Lord!?" - Borde inte Påven protestera mot att man använder guds namn (My Lord) på det viset??

Skrivet av Emils:

Får väl heta Bagman! då

Nej, det finns redan ett spel med det namnet.

Medlem
Skrivet av Bader:

är väl inte bara namnet badman de har problem med, hela "Holy invasion of privacy, Badman." anspelar ju på den gamla Batman serien. Om jag minns alltså, det var ju ett tag sen

True that!

Upplever man inte att något är misstänkt likt det andra så, ja, då vet jag inte.
(Kolla speciellt några scener efter 0:33...)


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

jag vill ha detta till PC

1
Skriv svar