Inaktiv
SSD-disk

Hallå!

Är sugen på att testa en SSD-disk.
Jag har 3 X 1TB S-ATA 7200 RPM -diskar i datorn. Eftersom det är jäveldyrt att komma upp i 3 TB med SSD-diskar (ugår från att man får ha ett tiotal SSD-diskar) så tänkte jag införskaffa en disk på 80 GB som jag kör OS och program från. Nu till mig fråga; kommer mina diskar sänka hastigheten på systemet?
Jag förstår att spel och dyl från 7200 RPM-diskarna kommer sega på som vanligt, men det som körs från SSD-disken kommer väl gå snabbare, eller kommer disken gå ner i samma hastighet (inte rotations-hastighet, då SSD inte är mekanisk) som mina mekaniska diskar?

Medlem

Jag ska skaffa en ssd disk vid nästa datoruppgradering. Jag tänkte vänta tills nästa generation från ati kommer i sommar men efter att ha tänkt lite så väntar jag till vinter/vår 2011 då nya generationen processorer från intel kommer nämligen sandy bridge. Då kan man ju hoppas att ssd diskarna är billigare. Jag ska ha minst 130 gb.

Jättebra landahl, men vi vill inte veta vad du ska ha. Däremot bra att du nämnde att dom kommer bli billigare, för det kommer dom också nu när man kommer på nya sätt att tillverka kretskorten.

OnTopic: Det som ligger på SSDn kommer starta snabbare. Och det som ligger på dom mekaniska HDDs kommer också starta lite snabbare än ifall du har OS installerat på dom med.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Håller med master_chrille.

1
Skriv svar