Blizzard snackar nya Battle.net

Robot
Medlem
Blizzard snackar nya Battle.net

Jag har en sån staty också!

Inaktiv

Ska man gissa att SC2 blir ytterligare försenat p.g.a. nya battle.net? Om det är så att SC2 är klart och battle.net håller upp det så är det lite pinsamt.

Om man gissar hur klienten kommer se ut så lär de ha kopierat friskt från Steam och XBox Live, men i detta fall inte generiskt utan helt anpassat till deras spel som han säger. Skulle tro att de integrerat en torrentklient också, så man kan ladda ner spel och patchar via battle.net klienten istället för individuella downloads/klienter som det är nu.

Interfacet ser Blizzardmässigt ut, undrar om det anpassas efter spel man kör eller om man kan välja tema själv. Det blir lätt för dem att göra ett bättre interface än Steam i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Ska man gissa att SC2 blir ytterligare försenat p.g.a. nya battle.net? Om det är så att SC2 är klart och battle.net håller upp det så är det lite pinsamt.

Om man gissar hur klienten kommer se ut så lär de ha kopierat friskt från Steam och XBox Live, men i detta fall inte generiskt utan helt anpassat till deras spel som han säger. Skulle tro att de integrerat en torrentklient också, så man kan ladda ner spel och patchar via battle.net klienten istället för individuella downloads/klienter som det är nu.

Interfacet ser Blizzardmässigt ut, undrar om det anpassas efter spel man kör eller om man kan välja tema själv. Det blir lätt för dem att göra ett bättre interface än Steam i alla fall.

Tror aldrig att SC2 skulle kunna vara helt klart men inte Battle.net, finns alltid saker dom hade kunnat lägga till då och förbättra.

Inaktiv
Skrivet av realin:

Tror aldrig att SC2 skulle kunna vara helt klart men inte Battle.net, finns alltid saker dom hade kunnat lägga till då och förbättra.

Jo, de stämmer. De kan t.ex. jobba vidare på expansionerna också. Hoppas att de dyker upp hyfsat snabbt efter första spelet, säg ett år mellan varje.

Medlem

Hoppas det kommer information om Starcraft 2 Betan idag

Medlem

Projekledanre? Gick det lite fort där kanske? (På titel på nyhetssidan)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Skrivet av Ike:

Jag skulle inte kunna bry mig mindre om flashiga battle.net funktioner. Dom får se till att sparka igång SC2 betan nångång nu, alla dessa förseningar har gjort att jag sakta men säkert börjat tappa intresse för spelet.

Hade till och med glömt bort det faktiskt

Medlem

Äsch! Ge mig Diablo 3... ... ... nu!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Ike:

Jag skulle inte kunna bry mig mindre om flashiga battle.net funktioner. Dom får se till att sparka igång SC2 betan nångång nu, alla dessa förseningar har gjort att jag sakta men säkert börjat tappa intresse för spelet.

Blizzard ska hålla en presskonferens kl 10 ikväll och de ska komma med bra nyheter påstår de. Därför hoppas jag med många andra att blizzard berättar när betan blir tillgänglig

Inaktiv

Får hoppas det, om de håller ytterligare en presskonferens utan intressanta nyheter blir jag trött på dem.

Medlem

Hmm... snart kommer man ha 4-6 olika program från olika tillverkare igång... för 5-6 år ingen ville ha Xfire då jag och många andra använde programmet men nu har de flesta bolag nappat på konceptet och kopierat...

Medlem

Blizzards kontor:
-"Ja grabbar, då är vi snart klara med StarCraft 2 och Diablo 3. Men det känns precis som om vi glömt något..."

Medlem

Hehe, det känns som om man är en relik eftersom man bara vill ha spelen som de kom för sisådär 5 år sedan. Utan en massa kringprogram och 5 DLC för varenda spel som kommer ut, av vilka 2 består av funktioner utlovade i originalspelet.

Nej men, lite tröttsamt börjar det bli tycker jag.

Inaktiv

Jahapp, Blizzard äntligen klara med betan snart. Fantastiskt!

1
Skriv svar