Skärmen dör vi spelande

Medlem
Skärmen dör vi spelande

Tjena, igår började min skärm dö efter 2-5 minuters tid inne i spel. Testade olika spel för att försäkra mig om att det inte hade något med spelet att göra.
Skärmen tappar signalen helt och blir svart frånsett den lilla rutan i ena hörnet som pendlar mellan texten analog/digital.

Har väl stött på de flesta hårdvaruproblemen genom åren och jag gissar att det är grafikkortet som börjar ge upp med tanke på att det är bilden som försvinner när kortet pressas.

Skriver mest den här tråden för att få konfirmation av er att det är grafikkortet som strular innan jag skickar iväg det till Komplett.

Om det inte skulle vara graffet som strular är min andra idé nätagget, men det känns väl mest sannolikt med grafikkortet? Anyhow, ge mig lite feedback please

*kan tillägga att det är ett oklockat ATI HD2900XT som troligen strular, inget annat i datorn är klockat för den delen och har fungerat perfekt nu i snart tre år.

*datorn fungerar även felfritt efter skärmen slocknat, ljud från spelet hörs tydligt


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

Ja det låter ju onekligen som grafikkortet. Kolla om kortets kylning är igendammad. 2900-serien var väl rätt varma som det var och med massa damm i så överhettas de lätt.
Alltså, rensa kylaren, se till att det är dammfritt och rikta gärna en extra fläkt mot kortet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Håller med PaddanL, damma av allt och testa igen. Vad har du för nätaggregaat förresten?

Medlem

Jepp PaddanL, tänkte det kunde vara något sånt men icke. Disikerade skiten ner till minsta pinalen och rengjorde grundligt - no success .

73mpl4R, har ett Hiper ATX 580W som fungerat skitbra.

Tror det får bli till att skicka in skiten, god bless Kompletts treårs garantier. Har jag tur får jag ett nytt och med tanke på att 2900 utgått får jag ett som ligger på samma nivå bland de nuvarande korten fick det sist när min kort crashade. Hoppas de inte börjar tro att jag medvetet har sönder dom ;P


signatur

I'm the best around...

Medlem

Aja gött. Lycka till då!:)

1
Skriv svar