Spel laggar efter någon minut

Medlem
Spel laggar efter någon minut

Hej!

Efter någon minuts lirande så börjar Dragon Rising att lagga för mig, gick så långt att jag installerade om hela OSet eftersom ingen större upphettning av gpun upptäcktes.
Kollade på min sons dator nu och där har jag inte det problemet med lag, trots samma konfiguration, i stort sett.

Misstänker att det trots allt är gpu som strular, men HUR kollar jag den? Kan jag stresstesta nvidia gpu på något sätt och sen jämföra med min sons dator och se om det är där skon klämmer, eller ska jag typ bara plocka ur hans kort och kolla det i min burk och tvärt om och se om det upprepas på hans burk?


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv

Testa i benchmarkprogram och se om ni får ungefär samma värden.
Det kan även vara så att processorn överhettas och därför klockar ner sig vilket leder till att det inte flyter på. Mät alltså temperaturerna under load.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Testade att byta kort till ett likadant, nu flyter det på som vanligt. Antar att det är kortet som kanske är på g att rasa.
Har rengjort båda korten nu och det som strulade är i min sons burk nu, han kör inte lika krävande spel.
Ska testa på hans burk och se ifall rengöringen löste det eller om det är dax att köpa ett nytt kort.


signatur

Det var inte jag...

1
Skriv svar