Dante's Inferno

Robot
Dante's Inferno

Otrohetsaffärer är ofta rena rama soppan. Ett helvete för samtliga inblandade. Dante's Inferno är inget undantag.

#rockstar-games, #electronic-arts, #visceral-games, #bayonetta


Medlem
Dante's Inferno - recensionen

Oj, jag som trodde det skulle få högre. Aja, jag får väl köpa det till ps3 och pröva själv

Medlem

Var taggad för detta, men då får det vara.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Synd på ett spel med en så otroligt spännande story som Inferno ur Divina Commedia. Hade sett fram emot det här. :/

Medlem

Inte förvånande. =p


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tråkigt att det verkar floppa, tyckte demot var rätt kul faktiskt.

Medlem

Jag gillade demot starkt. Så det här blev jag riktigt förvånad över. Men som xector sa, man får väl köpa det och testa för sig själv.


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

inte helt oväntat betyg, demon sög ju enormt.. gow klon till max.. fail

Medlem

GoW3 sejjer ja ba!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

kommer det verkligen till PC? Det står det under spelinformation iaf.

Inaktiv

Skulle inte förvåna mig om det säljer mer än Bayonetta i alla fall, då många inte verkar gilla huvudkaraktären i det spelet.

Kanske bättre för 360 ägare att fundera på Bayonetta eller varför inte Darksiders för sin action-fix. PS3 ägare väntar nog på GOW3.

Medlem

Det är verkligen inget toppspel, men det är underhållande. Visserligen har jag aldrig spelar något God of War-spel, så jag kanske inte lider lika mycket av att det är en klon. Tror jag klarat 3/4 av spelet och hittills är de två första cirklarna absolut roligast. Sedan blir det mycket upprepning. Det jag verkligen inte gillar är att man ibland kan dö på så onödiga sätt, utan att kunna hjälpa det. Pusslen är också olidligt tråkiga. Men så länge man får slåss är det riktigt kul!

Medlem

Även om stämningen stundtals var härlig i demot blev gameplayet snabbt monotont. Spelar hellre Gow igen, det lyckas bättre på båda punkterna.

Inaktiv

För övrigt, bra recension. Kommentarer som "Det är inte bara Satan som är fjättrad här." visar att han är påläst.

Medlem

ett helt ok spel! fast man ser GoW i spelet hela tiden

Medlem

Trodde ej att det skulle få toppbetyg, men gissade på en 3:a.
Fz har lägst betyg hittills av de reviews jag sett.

FZ: 2/5
Gametrailers: 6.8/10
IGN: 7.5/10
Gamereactor:8/10
CVG: 9.0/10

Jag gillar CVG's utlåtande:
"A copycat, yes, but when it's this thrilling, brutal and frankly awesome we don't care."

Jag fick hem spelet igår, har klarat mig en bit in på Greed, och gillar det starkt.

Medlem

Fick hem spelet igår när jag var hemma från jobbet.

Tyckte det var riktigt kul, en OBLYG God of War kopia dock haha förstår inte hur man kan kopiera ett spel så hårt..

Visst spelet är inte värt pengarna, riktigt kort klarade det på under 6 timmar och väldigt lätt.

Gillade dock atmosfären, miljöerna och givetvis god of war gameplayet.

Tycker 2/5 är riktigt snålt, speciellt med tanke på vilka halvsunkiga spel som dammat hem 5or..:)

Minst 3/5 tycker jag det är värt i alla fall, kul actionspel med bra story, men dock på tok för kort.

Känns lite sådär att punga ut 5-600 för ett spel som räcker i 6 timmar..

Medlem

Fan vad tråkigt, hade så höga förhoppningar inför det här :/

Medlem

Det ska vara God Of Fucking War!
Men ska testa spelet lite senare idag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Mycket bättre än det där jävla Darksiders iallafall.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Oj, så dåligt är det inte =S Det brukar vara Gamereactor som är de "negativa" när det gäller spelrecensioner men denna gången måste jag faktiskt hålla med Gamereactors betyg! (8/10)


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Medlem

Synd att det fick så lågt, men jag kommer nog köpa spelet i alla fall.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Första gången jag inte håller med en recension. Det är lätt värt en 3:a. Demot var riktigt roligt. IGN gav detta tom 7.5.

Medlem

kommer köpa för jag tyckte demot var skönt, trodde åtminstone på en 3:a, orka bry sig om de har kopierat från GoW så länge det är underhållande.

Medlem

Jag är lite förvånad, de flesta andra reviews jag sett har gett det mellan 7-9 utav 10. Jag har inte hunnit spela det så mycket men än så länge har det varit hyffsat kul.

Medlem

Kanske läsa den Gudomliga Komedin och få lite insikt? Även om det är löst baserat.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Kanske läsa den Gudomliga Komedin och få lite insikt? Även om det är löst baserat.

Har tänkt detsamma. Men knepigt då den är skriven i vers-format, och dessutom med ganska jobbiga meningsuppbyggnader. Finns omskrivningar men de blir sällan lika bra. Såg någon bok dock som hade det i sin riktiga versform (fast på engelska då) med förklaringar i slutet på varje stycke. Hade fått överlag bra recensioner och lät som en bra kompromiss.

Blir kanske att försöka testa spelet när det finns till lite billigare peng!

Medlem

Tyckte själv det var helt ok inte jätte bra men helt ok spel. Inte i samma rank som God of War men nåt att släcka törsten lite med i väntan på 3:an. Man ska inte heller lita blint på recensenter då även dom har olika smak för spel.

Medlem

Spelet gör väl i princip väntan på God of War 3 kännas lite lättare

Fö, nu har jag inte läst den gudomliga komedin, men efter att ha läst sammanfattningar och dylikt så kan man nog säga att den är VÄLDIGT löst baserad. Tycker själv att det varit helt okej och ångrar inte mitt köp direkt.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av AshTray:

Mycket bättre än det där jävla Darksiders iallafall.

Alla har förstås sin egna åsikt. Men ett snitt av recensionerna visar att Darksiders är högre värderat. Darksiders har 82/83 på Metacritic och Dante's Inferno 74/75.

123
Skriv svar