Säkert med extern hårddisk?

Medlem
Säkert med extern hårddisk?

Jag skaffade precis en Seagate 1 TB för att lagra fotografier. Då det är för proffesionellt bruk vill jag ju såklart känna mig säker med den, och jag har ju hört att många krypterar sina hårddiskar.

Är det värt det om man oftast har den hemma, jag är inte paranoid men jag vill känna mig trygg med att mina foton stannar där dom är då jag inte riktigt har råd med att skaffa backup-enheter utan endast vill lätta bördan för datorn.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag köpte en bärbar hårddisk för snart ett år sen, där jag lagrar mina musikprojekt och andra viktiga dokument. Den ligger och skräpar på min bokhylla, men funkar galant.

Det finns ju dock ingen garanti på att en extern hårddisk ska hålla hur länge som helst, bara tillverkarens standardgaranti för produkten, men den kommer antagligen hålla mycket längre än så. Sålänge du inte kastar den vilt omkring dig, eller häller massa skumma vätskor i den, kommer du inte ha några problem alls på ca. 5-10 år skulle jag tro:)

Medlem

Okej! Då låter det iallafall som om jag inte behöver vara allt för orolig över mina foton

Tackar!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Det tror jag absolut inte att du behöver vara!

Så lite så!

1
Skriv svar