Lär dig närstrider i AvP

Robot
Medlem
Lär dig närstrider i AvP

Ser coolers ut. Enkla moves ändå, gäller bara komma ihåg dem i stridens hetta.

Medlem

Konsol....

YAAAAAAAAAAAY

självklart <.<

Edit:

Hur blockar man 2 feta wolverine knivar med sina bara händer? Som dem dessutom sticker rakt framåt, inte slash-attackerar...

Medlem

Jag har detta spel bland mina önskningar... Som PC spel... ändå så kommer det en konsol film...

Visst det finns gamepads till PC men hur många spelar FPS spel med en sånn?

Medlem
Skrivet av Kuci:

Konsol....

YAAAAAAAAAAAY

självklart <.<

Edit:

Hur blockar man 2 feta wolverine knivar med sina bara händer? Som dem dessutom sticker rakt framåt, inte slash-attackerar...

Hur kan man spela som såna skumma utomjordiska raser? Det finns ju inte?

Det är ett SPEL, du vet, det ska vara roligt att SPELA, ett nöje.

Tycker combat systemet verkar riktigt bra, kommer bli roligt med fighter i multiplayer.

Medlem
Skrivet av Flesheater:
Skrivet av Kuci:

Konsol....

YAAAAAAAAAAAY

självklart <.<

Edit:

Hur blockar man 2 feta wolverine knivar med sina bara händer? Som dem dessutom sticker rakt framåt, inte slash-attackerar...

Hur kan man spela som såna skumma utomjordiska raser? Det finns ju inte?

Det är ett SPEL, du vet, det ska vara roligt att SPELA, ett nöje.

Tycker combat systemet verkar riktigt bra, kommer bli roligt med fighter i multiplayer.

Det var ju inte kul nånstans, för mycket stuns <.<

Hur kul är det att stå helt stilla utan att kunna göra någonting för att bara dö direkt?

Medlem
Skrivet av Flesheater:
Skrivet av Kuci:

Konsol....

YAAAAAAAAAAAY

självklart <.<

Edit:

Hur blockar man 2 feta wolverine knivar med sina bara händer? Som dem dessutom sticker rakt framåt, inte slash-attackerar...

Hur kan man spela som såna skumma utomjordiska raser? Det finns ju inte?

Det är ett SPEL, du vet, det ska vara roligt att SPELA, ett nöje.

Tycker combat systemet verkar riktigt bra, kommer bli roligt med fighter i multiplayer.

Men herre gud? Bara för att det är sci-fic / spel betyder det inte att spel inte kan vara trovärdiga och realistiska oavsett vart det utspelar sig.

I filmerna tex och i tidigare AVP spel har man aldrig kunnat knuffa bort en alien som marine, varför? Jo det vore knappast realistiskt..

Enda anledningen till att man kan det är den nya konsoll generationen.. så dem inte ska slänga ifrån sig kontrollen och gå och gråta för att dem blir dödade.

Du vet alla finner inte nöje i dagens förenklingar.. vissa gillar utmaningar, att det ska vara svårt och som det var förr nu får vi tränings scener som visar hur du rör din pekare upp och ner(patetiskt), objective markers som syns genom väggar och kilometer bort.. vi klarade oss utan allt sådant mer eller mindre innan denna konsol generation.

Sorgligt säger jag bara.. du vet till och med Call of Duty var kul en gång i tiden..

Medlem

@zaui: varför vore det ej realistiskt att knuffa bort en Alien?? Rent teoretiskt kan du ju knuffa bort allt som kommer emot dig, beror ju på din styrka bl a. Knuffen finns ju i människans mekanism, så varför inte?? Men sedan om man klarar det eller inte är en annan femma.

Sedan är det rent patetiskt att så fort det kommer något annat än det ni är vana vid eller vill att det skall vara så skall det skyllas på konsollgeneratiopnen.
Är ni inte nöjda, börja utveckla spel själva då.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

@zaui: varför vore det ej realistiskt att knuffa bort en Alien?? Rent teoretiskt kan du ju knuffa bort allt som kommer emot dig, beror ju på din styrka bl a. Knuffen finns ju i människans mekanism, så varför inte?? Men sedan om man klarar det eller inte är en annan femma.

Sedan är det rent patetiskt att så fort det kommer något annat än det ni är vana vid eller vill att det skall vara så skall det skyllas på konsollgeneratiopnen.
Är ni inte nöjda, börja utveckla spel själva då.

Är väl inte så konstigt att han skyller på det? Det är ju den enda anledningen, undantag giriga spelutvecklare.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

@zaui: varför vore det ej realistiskt att knuffa bort en Alien?? Rent teoretiskt kan du ju knuffa bort allt som kommer emot dig, beror ju på din styrka bl a. Knuffen finns ju i människans mekanism, så varför inte?? Men sedan om man klarar det eller inte är en annan femma.

Sedan är det rent patetiskt att så fort det kommer något annat än det ni är vana vid eller vill att det skall vara så skall det skyllas på konsollgeneratiopnen.
Är ni inte nöjda, börja utveckla spel själva då.

1)
Med tanke på hur Aliens framställts i filmerna så är det inte realistiskt nej , dem är uppenbarligen skapligt mycket starkare och vi har aldrig sett det?

2)
I tidigare AVP spel fanns det aldrig

3)
Du vet lika väl som jag att det endast är en mekanik för att konsoll spelare inte ska gråta. Dem har även sagt det åtskilliga gånger i interjuver, hur dem tänkt mest på casual spelare och att det inte ska behöva dö och få åtskilliga chanser innan dem faller till marken...

Saken är den att dem designar spel för ICKE gamers istället för gamers och utgår från att den mest efterblivna personen ska kunna spela spelet.

Jag är ett starkt AVP fan , alltid gillat aliens filmerna och de tidigare AVP spelen och såg verkligen fram emot detta, sorgligt nog blev det en besvikelse precis som MW2, varför inte whina när saker som "vi gamers" njöt av förr tas bort?

Enligt spel industrins design måste IQ nivån sjunkit något enormt från Quake ERAN tills idag.. och snart kan vi trycka på en knapp så ståre "YOU WIN" så blir alla glada..

Medlem

Men snälla rara...
Det här är ju framtidens steoridpumpade och genmanipulerade marinsoldater som ligger säkert på en 120-140 pannor muskler.
Klart dom kan knuffa runt en förvuxen takråtta som om det vore en barnvagn.
Tänk först, klaga sen!

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Men snälla rara...
Det här är ju framtidens steoridpumpade och genmanipulerade marinsoldater som ligger säkert på en 120-140 pannor muskler.
Klart dom kan knuffa runt en förvuxen takråtta som om det vore en barnvagn.
Tänk först, klaga sen!

Tänker du inte på WH 40K nu ?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Enligt spel industrins design måste IQ nivån sjunkit något enormt från Quake ERAN tills idag.. och snart kan vi trycka på en knapp så ståre "YOU WIN" så blir alla glada..

Hehe
Onekligen som det känns som det är dit vi är på väg.

Medlem

Fast ni kan inte tycka att det är lite roligare om de implementerar lite närstridsmoment också?

Zauii89 motsäger du dig inte lite själv när du skriver att de har förenklat detta för konsollspelare och sedan jämför du med tidigare AvP. Jag har spelat både AvP2 och AvP1 och såvitt jag vet fanns det inte så mycket göra annat än att spamma svans-attack eller klor som Alien i tidigare spelen. Inte kunde du blocka eller dylikt där inte... Bör inte det då ha varit lättare än i det som lagts in i AvP3 då det faktiskt kräver åtminstone något tänkande när du väl äntrar närstrid?

Jag tror mer att du är ledsen över att Aliens inte är så bra som som de var i tidigare spel (om du nu spelat dem).

Medlem

Jag tycker spelet verkar bra men demot sög mest pga av att det är deathmatch som inte alls passar in i ett AVP spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Rior:
Skrivet av SuNK1LLeR:

Men snälla rara...
Det här är ju framtidens steoridpumpade och genmanipulerade marinsoldater som ligger säkert på en 120-140 pannor muskler.
Klart dom kan knuffa runt en förvuxen takråtta som om det vore en barnvagn.
Tänk först, klaga sen!

Tänker du inte på WH 40K nu ?

Nä vafan nått muskelknark måste dom väl ändå ha tryckt i soldaterna, det är ju i framtiden förfan!
Annars skulle dom ju snacka kinesiska hela bunten.
Risken är ju rätt så stor att kineserna tar över hela planeten om inte jänkarna (eller ryssarna) gör nånting drastiskt och förutom smartgun och laserstrålar så är väl genmodifiering ett av dom bättre(enklare) sätten att iaf på kort tid förbättra sin armé.

Medlem

Efter demons besvikelse är det här något som höjer intresset igen. Lär nog bli ett köp.
Frågan är bara om det verkligen blir till PC? Ser bra bättre ut på konsol, iaf enligt den här filmen

Medlem

Om vi nu ska jämföra med filmerna så finns det ju en scen i alien filmerna där hon blir påhoppad av en alien och håller bort den och då skickar alien ut sin andra mun.

Så om hon bruden kan spjärna emot en alien så ska väll en anabola pumpad marine kunne knuffa bort en också.

Hur som helst så tycker jag man ska skita i allt sånt bara om det blir bra och rolig gameplay. Det finns en anledning till att super realistiska spel inte är så populära.

Medlem

[quote=zauii89]

Skrivet av AndyZedd:

@zaui: Enligt spel industrins design måste IQ nivån sjunkit något enormt från Quake ERAN tills idag.. och snart kan vi trycka på en knapp så ståre "YOU WIN" så blir alla glada..

Quake ar din go-to nar det kommer till spel som kraver hog IQ?


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Haha ja Quake var bra spel men inget komplicerat, var ju bara att man kunde sikta bra.

Medlem

Detta är ett hån mot allt vad "alien" och "predator" filmerna visade.
Jag blir riktigt förbannad över att de totalförstört grundidén.

Aliens kan man INTE trycka bort. Förutom om du är i en robotlastare, som i slutscenerna i Alien 2.

En alien dödar dig/drar med dig för att bli "värd" åt en ny alien.
Inte gullar med dig som om den vore en kanin.

Första avp spelet var ganska hyfsat, som dock var utformat till pc och inte till slöa konsoll kontroller.

Konsollerna dödar bra spelideer på löpande band.

Nä konsoller passar bäst till sportspel. Och de ska inte ge sig in på fps eller strategi genren, som uteslutande spelas bäst med mus+tagentbord.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Detta är ett hån mot allt vad "alien" och "predator" filmerna visade.
Jag blir riktigt förbannad över att de totalförstört grundidén.

Aliens kan man INTE trycka bort. Förutom om du är i en robotlastare, som i slutscenerna i Alien 2.

En alien dödar dig/drar med dig för att bli "värd" åt en ny alien.
Inte gullar med dig som om den vore en kanin.

Första avp spelet var ganska hyfsat, som dock var utformat till pc och inte till slöa konsoll kontroller.

Konsollerna dödar bra spelideer på löpande band.

Nä konsoller passar bäst till sportspel. Och de ska inte ge sig in på fps eller strategi genren, som uteslutande spelas bäst med mus+tagentbord.

Amen to that.
Kunde inte sagt det bättre själv.:up:


signatur
Medlem
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av AndyZedd:

@zaui: Enligt spel industrins design måste IQ nivån sjunkit något enormt från Quake ERAN tills idag.. och snart kan vi trycka på en knapp så ståre "YOU WIN" så blir alla glada..

Quake ar din go-to nar det kommer till spel som kraver hog IQ?

Skrivet av liath:

Fast ni kan inte tycka att det är lite roligare om de implementerar lite närstridsmoment också?

Zauii89 motsäger du dig inte lite själv när du skriver att de har förenklat detta för konsollspelare och sedan jämför du med tidigare AvP. Jag har spelat både AvP2 och AvP1 och såvitt jag vet fanns det inte så mycket göra annat än att spamma svans-attack eller klor som Alien i tidigare spelen. Inte kunde du blocka eller dylikt där inte... Bör inte det då ha varit lättare än i det som lagts in i AvP3 då det faktiskt kräver åtminstone något tänkande när du väl äntrar närstrid?

Jag tror mer att du är ledsen över att Aliens inte är så bra som som de var i tidigare spel (om du nu spelat dem).

Vad jag syftade på var mest allting runt om kring, spelet i säg är knappast realistiskt, det är ju inga simulatorer vi pratar om här det är AVP...

Ta en titt på allt annat som försvinner istället;
Dedicated Servers
Server Browsers
Mod Tools

I säg vare knappast svårt att döda någon i tidigare avp rent tekniskt, men det krävdes ändå skill, medans du nu trycker på en knapp 5 meter ifrån så auto-låser den och auto-trackar ditt mål.

Som sagt.. *HOST* IQ nivån sjunker uppenbarligen *HOST*

Man får väl hålla sig till de få riktiga titlar som finns kvar.

Gå upp mot lite duktigare spelare i quake och du får ett rent helvete, skillnaden är skill inte att någon trycker på en auto-kill knapp.

När du ändå är inne på ämnet, det är inte mkt svårare än point `n click för att döda någon IRL heller, allt handlar om hur omständigheterna är eller hur..

Medlem

Dedicated Servers och Server Browsers det kan jag hålla med om att det är något som saknas, matchmaking suger.

Mod tools är dock inget jag saknar, så jävla trött på att joina servers där kidsen fuckat upp allt med massa skit. Saknar heller inte att leta upp rätt moddar som man ska ha när det finns 100 olika versioner av allt.

Att man inte kan spela fps på konsoll stämmer inte alls. Kör massor med fps spel på ps3 och det funkar hur bra som helst med kontrollen. Men du kanske helt enkelt inte har nån skill?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av AndyZedd:

@zaui: Enligt spel industrins design måste IQ nivån sjunkit något enormt från Quake ERAN tills idag.. och snart kan vi trycka på en knapp så ståre "YOU WIN" så blir alla glada..

Quake ar din go-to nar det kommer till spel som kraver hog IQ?

Skrivet av liath:

Fast ni kan inte tycka att det är lite roligare om de implementerar lite närstridsmoment också?

Zauii89 motsäger du dig inte lite själv när du skriver att de har förenklat detta för konsollspelare och sedan jämför du med tidigare AvP. Jag har spelat både AvP2 och AvP1 och såvitt jag vet fanns det inte så mycket göra annat än att spamma svans-attack eller klor som Alien i tidigare spelen. Inte kunde du blocka eller dylikt där inte... Bör inte det då ha varit lättare än i det som lagts in i AvP3 då det faktiskt kräver åtminstone något tänkande när du väl äntrar närstrid?

Jag tror mer att du är ledsen över att Aliens inte är så bra som som de var i tidigare spel (om du nu spelat dem).

Vad jag syftade på var mest allting runt om kring, spelet i säg är knappast realistiskt, det är ju inga simulatorer vi pratar om här det är AVP...

Ta en titt på allt annat som försvinner istället;
Dedicated Servers
Server Browsers
Mod Tools

I säg vare knappast svårt att döda någon i tidigare avp rent tekniskt, men det krävdes ändå skill, medans du nu trycker på en knapp 5 meter ifrån så auto-låser den och auto-trackar ditt mål.

Som sagt.. *HOST* IQ nivån sjunker uppenbarligen *HOST*

Man får väl hålla sig till de få riktiga titlar som finns kvar.

Gå upp mot lite duktigare spelare i quake och du får ett rent helvete, skillnaden är skill inte att någon trycker på en auto-kill knapp.

När du ändå är inne på ämnet, det är inte mkt svårare än point `n click för att döda någon IRL heller, allt handlar om hur omständigheterna är eller hur..

Jag håller med dig angående att möjligheten att skapa servers har blivit betydligt mer begränsat än tidigare. Mina kommenterar var det som gällde gameplay:et och framför allt närstriderna. Hur du än vrider och vänder på det är det mer komplext nu än tidigare. I högre nivåer tror jag att det tvärtom kommer att bli svårare att få in "autolock" knappen. Alla klasser/raser har ju sitt säregna sätt att upptäcka sina motståndare samt att personerna kommer att bli bättre på att hålla ryggen fri.

Medlem

zauii89, antar att du baserar dina utalande på demot, då AVP3-hela-spelet både har dedikerade servers och serverbrowser.

Lirade AVP idag och jag blev totalslaktad vad jag än spelade som i närstrid för att jag inte bemästrat meleesystemet, medan de jag spelade med har lirat det bra mycket längre än jag och därmed är bra mycket bättre. Och marines kan bara blocka Light Attacks, inte heavy - tyckte det var värt att nämna.

Jag håller inte alls med dig när du säger att AVP blivit fördummat, snarare förfinat och bättre balanserat.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

1
Skriv svar