Problem med overclockning

Medlem
Problem med overclockning

Hej kära fZARE!
Jag har precis börjat på overclocking med mitt i5-750 2.66 ghz och min gigabyte p55uD3. Jag började att endast ändra CPU frekvensen till 20x, och får den till 3.20 ghz, vilket verkade bra att började med, ajusterade även strömmen och ökade den för att det skulle räcka. (1.2V för cpun, men ingen direkt ökning för ramet, för det låter jag ifred eftersom jag bara rör på cpu-klockan)

Men datorn vägrade starta, på grund av ändringen av cpu-frekvensen! Så provade jag igen och drog ner den till 19x istället och fick frekvensen till 3.04 ghz och allt funkar bra! Men jag vill helst prova att nå 3.4-3.5 ghz på processorn ( den bör ochså tåla det, eftersom den är känd för att kunna vara en overclocking beast)

Jag läste guides och videos hur man skulle genomföra overclockingen, men det är kanske någon option som jag missar som sabbar uppstarten vid högre frekvens än 3.04.. Vem vet hur man ska lösa detta? OCh har ni i så fall stött på problemet innan?

Vet ni någon guide med i5-750 med gigabyte p55 vore det jättebra ochså, så jag kan kolla det.

Jag strävar alltså efter 3.5 ghz som frekvens, men hur ska jag göra detta möjligt?

Specs: Windows 7
corsair 4gb 1600 mhz
Intel i5-750 2.66 ghz( från början)
nvidia gtx260
corsair 650W
Gigabyte p55ud3

Tack för hjälpen!

Medlem

Här finns en bra artikel om överklockning med Intel i5 750. Dock så ärd et med ett Asus P7P55D, men du hittar säkert några intressanta tips där!

Lycka till:)

1
Skriv svar