Inget Dead Space 2 till pc

Robot
Medlem
Inget Dead Space 2 till pc

Ojdå, nu blir nog PC-användarna arga.. igen. Men första spelet på PC kändes väl lite som en dålig portning eller är det bara jag?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Mycket tråkigt. Håller inte med om att ettan var dåligt portad, när man väl vant sig vid styrningen kändes den hur naturlig som helst. Möjligen att menyerna var lite konsolaktigt sega.

Inaktiv

Nä, hade heller inga problem med DS på PC. Riktigt synd att 2:an inte kommer till PC. Men det kanske bara är ett antipirat/pr-trick som hänt ett antal gånger innan. GTA IV t.ex.

Medlem

Ska fan sluta köra PC och skaffa en Xbox i nästa generations-sväng.


signatur

Have a good time!

Medlem

känns redan att 2010 kommer bli ett tufft år för oss pc spelare


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av Brain:

Ska fan sluta köra PC och skaffa en Xbox i nästa generations-sväng.

Det är ju av den anledningen sånt här händer.


signatur

B lup

Medlem

Jo, det svider lite ibland men se det på den ljusa sidan. Vi kommer ju fortfarande få Diablo III och Starcraft II att avnjuta och det är banne mig inte dåligt. Så ta hand om Blizzard och de utvecklarna som faktiskt verkligen stödjer PC scenen. Jag måste dock erkänna att jag skaffade mig en PS3a för inte alls för länge sen.

Medlem

Jag tror det släpps till PC med fördröjd release.

Medlem

TACK SPELGUDEN!
För att vi slipper en uppföljare till denna mästare av misslyckade portningar.
Kan vi inte bara få en sista önskan igenom innan krisen är slut, och konka utvecklarföretaget rejält?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ojdå, nu blir nog PC-användarna arga.. igen. Men första spelet på PC kändes väl lite som en dålig portning eller är det bara jag?

Bara du och resten av världen. De som påstår annat har stoppat huvudet i sanden, eller lider av en rejält skev bild av PC-spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ojdå, nu blir nog PC-användarna arga.. igen. Men första spelet på PC kändes väl lite som en dålig portning eller är det bara jag?

Ja precis alla PC-spelare älskar att bli förbisedda, besvikna och övergivna. Att få originalet men inte uppföljaren.

Bara PC-användarna dock... igen.

Edit: wooooo The Number of The Beast :evil:


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Borde inte Ati och Nvidia vara intresserade av att kasta in pengar för att få ut spel till PC. Finns ju ingen anledning att köpa ny dator snart om det fortsätter så här.

Sen var det inget fel på Dead Space till PC om man hade kontroll.

Medlem

ettan var bra iaf. Nöjer mig med det.

Medlem
Skrivet av qayotee:

Sen var det inget fel på Dead Space till PC om man hade kontroll.

Ska man lira med handkontroll kan man lika gärna köpa spelet till konsoll :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Fasen jag som gillade deadspace 1, bästa spelet i sin genre.
Vilka töntar de e som inte väljer att släppa det på PC. mus o tangentbord går inte att slå.
Anyway det kommer ändå alltid vara PC som e störst, tänk bara på blizzard med kommande diablo 3 o starcraft 2.. oslagbart

Medlem

Blir inget köp av DS2 då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

känns redan att 2010 kommer bli ett tufft år för oss pc spelare

nja vi har mass effect 2 bad company 2 bioshock 2 osv.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Tycker de är riktigt dåligt att dom skiter i pc .
För just nu inom pc världen händer saker som dx11 m.m
Visst jag har xbox , men spelar för det mesta på pc .
Tycker att företag ska börja göra spel igen för pc och visa åter igen att pc klara allt .

Medlem

men fan jag gillade ju ettan grymt bra skräck spel från ea.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Bara du och resten av världen. De som påstår annat har stoppat huvudet i sanden, eller lider av en rejält skev bild av PC-spel.

Ah, det klassiska "DU TYCKER SOM JAG ELLER SÅ ÄR DU DUM i HUVUDET FÖR SÅ HÄR TYCKER ALLA SOM KAN NÅT"-resonemanget, om än något inlindat. Illa.

Dead Space var... riktigt skoj. Kontrollerna var visserligen hemska, och jag var minst sagt något skeptisk när jag först satte mig med det, men den obehagliga stämningen, miljöerna, designen och faktiskt också storyn hjälpte till att befästa spelet som en (o)trevlig rymdpromenad ombord på Ishimura där det kändes som om i stort sett allt kunde döda mig.

Kunde man stå ut med den jobbiga eftersläpningen hade man många timmar otäckheter och avhuggna Nekromorf-armar framför sig. Jag skulle nog ha gett det 7/10, lätt.

Så, tja... Jag sörjer att Dead Space 2 inte kommer till PC (om det nu är sant), det gör jag.

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Ojdå, nu blir nog PC-användarna arga.. igen. Men första spelet på PC kändes väl lite som en dålig portning eller är det bara jag?

Personligen blev jag grinig på den slöa musen man fick i Dead Space. Jag fick spela det i Windowed mode med V-sync av för att kunna lira någorlunda normalt.

Sen när man får höra av EA att det ska vara så för att PC ska få så likt konsol versionerna blev jag sne på dem.

Nej tack, jag undviker helst EA's produkter sen Mirror's Edge, Spore och Dead Space.

Medlem

Synd för dem, jag hade köpt det


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv

De stora bolagen som EA tänker mest på besparingar och pengar just nu. Möjligt att det hade kommit till PC om det varit lite bättre ekonomiska tider. Skulle tro att det skärs ner då inte PC-versionerna kanske gör så stor vinst. De slipper då en hel avdelning för utveckling och det jobbigaste med PC, extra dyr support (då problem med PC är betydligt vanligare pga plattformens omfattning).

Första spelet sög ju ändå så spelar ingen större roll.


signatur
Medlem

plattformsrasism... plattformism?

Inaktiv

Får man väl skippa DS2, tyckte iaf första spelet var riktigt kul.

Medlem

lika bra tror jag , dead space var ett sånt där resident evil spel där hälften av paniken skapas av dåliga/långsamma kontroller .
Man blir inte lika rädd när man kan slänga runt bössan på momangen.

Inaktiv

Verkligen synd då man hade sett fram emot detta. Jag gillade Dead Space skarpt och spelade igenom det 3 gånger. Funkade hur bra som helst med mus och tangentbord om man orkade googla en minut.

Verkar bli samma scenario som med Gears of War då...

Medlem
Skrivet av qayotee:

Borde inte Ati och Nvidia vara intresserade av att kasta in pengar för att få ut spel till PC. Finns ju ingen anledning att köpa ny dator snart om det fortsätter så här.

Sen var det inget fel på Dead Space till PC om man hade kontroll.

Väldigt sant, båda sakerna. Ati/Nvidia försökte ju locka tillbaka folket till datorerna med 3D-spel, men det tycks inte ha fungerat.
PC har hamnat i skym undan helt enkelt, skulle inte förvåna mig alls om SC2 och D3 släpps till konsol (Sacred 2 visade att det går utmärkt med A-rpg på konsol

12
Skriv svar