Unlimited Power! (Fråga om nätagg)

Medlem
Unlimited Power! (Fråga om nätagg)

Hejhej FZ. Ska imorgon inhandla min polares HD4870, och jag har tänkt köra Crossfire. Jag har för nuvarande ett HX 520W, och min fråga är då om det bör räcka med just detta agg?

Har för övrigt detta systemet;
GA-MA790XT-UD4P
AMD Phenom II X3 720
2x1GB DDR3 10600MHz (Jo, jag vet. Men ska inhandla två till snart)
HD4870 512MB
*resterande är ganska ointressant*

Tack!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ja, det räcker. Frågan är dock om du har anslutningar på nätagget så det räcker till två grafikkort.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Det har jag då, om jag inte minns fel! Annars är det bara att investera i en adapter! Men tack för ditt svar!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag har ett 4870 jag med, och det funkar bra med ett sämre nätagg än ditt. Så det är lugna gatan!:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har ett 4870 jag med, och det funkar bra med ett sämre nätagg än ditt. Så det är lugna gatan!:)

Han ska köra två i crossfire. Angående ifall det räcker vet jag inte.


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har ett 4870 jag med, och det funkar bra med ett sämre nätagg än ditt. Så det är lugna gatan!:)

Han ska köra två i crossfire. Angående ifall det räcker vet jag inte.

Oj, det missade jag! Ja isåfall vet jag inte. XFX rekommenderar 500W minimum vid ett kort, så jag kan tänka mig att ribban är lite högre.

Medlem

Har kört mina två kort i nästan en vecka, funkar prima. ;o


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Haha, dåså! Kollade en recension om det också, och enligt recensentens analys så drog två st. 4870 inte mer än 430W i hård belastning. Så det är bra!

Medlem

2st 4870 på ett HX520 kommer fungera utan problem, bara att köra på.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar