Ta farväl av Halo 2

Robot
Medlem
Ta farväl av Halo 2

Halo är överskattat, visst e de kul en gång å köra i coop men de e allt de e...köra online e för riktiga idioter för de finns inga strategier eller nåt, bara rörigt och epileptiskt med fula miljöer och gubbar, detta gäller även Halo 3...
Låt dom sitta där å ta farväl nördarna...

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Halo är överskattat, visst e de kul en gång å köra i coop men de e allt de e...köra online e för riktiga idioter för de finns inga strategier eller nåt, bara rörigt och epileptiskt med fula miljöer och gubbar, detta gäller även Halo 3...
Låt dom sitta där å ta farväl nördarna...

Håller verkligen inte med dig. Co-op och singelplayer-delen är det sämsta i Halo 3(har bara testat Halo 2 lite grann).

Multiplayer i Halo 3 är fantastiskt kul och välgjort. Bästa multiplayerupplevelsen på konsol som jag har haft på senare år.

Visst är det ingen realistisk, taktiskt shooter som kräver massa strategi. Men om du förväntade dig det så är det banne mig du som är idioten. Det är en typisk, klassisk shooter.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Halo är överskattat, visst e de kul en gång å köra i coop men de e allt de e...köra online e för riktiga idioter för de finns inga strategier eller nåt, bara rörigt och epileptiskt med fula miljöer och gubbar, detta gäller även Halo 3...
Låt dom sitta där å ta farväl nördarna...

Du skojar va? Inga strategier? Har kört en hel del clanmatcher i Halo 1 för PC, och det var riktigt taktiskt och intensivt. Mycket kontroll över vapen och sköldspawns, sammarbete med fordonen, transport av flagga osv. Och fult? Halo-serien har varit x-boxarnas flagskepp flertalet gånger och jag tror inte det är på grund av storyn direkt.

Medlem

Oavsett om Halo var/är bra eller inte, så känns detta som ett sista försök att sälja de DLC som finns. Hur många som nu köper dom för en dags spelande...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Mortalis:

Halo är överskattat, visst e de kul en gång å köra i coop men de e allt de e...köra online e för riktiga idioter för de finns inga strategier eller nåt, bara rörigt och epileptiskt med fula miljöer och gubbar, detta gäller även Halo 3...
Låt dom sitta där å ta farväl nördarna...

Du skojar va? Inga strategier? Har kört en hel del clanmatcher i Halo 1 för PC, och det var riktigt taktiskt och intensivt. Mycket kontroll över vapen och sköldspawns, sammarbete med fordonen, transport av flagga osv. Och fult? Halo-serien har varit x-boxarnas flagskepp flertalet gånger och jag tror inte det är på grund av storyn direkt.

Halo CE var ett väldigt taktiskt spel, och är idag än det i min mening ända spel värt att spela på konsoll. Därefter gick det utför för Halo i.o.m. att healthpacks slopades. Även om storyn fortfarande är bra så är multiplayer ett skämt. Lirar fortfarande CE med polarna i split-screen på Coagulation. Eller var det Blood gulch?

Får hoppas att Reach går tillbaka tull CE:s kvalitet.


signatur
Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Mortalis:

Halo är överskattat, visst e de kul en gång å köra i coop men de e allt de e...köra online e för riktiga idioter för de finns inga strategier eller nåt, bara rörigt och epileptiskt med fula miljöer och gubbar, detta gäller även Halo 3...
Låt dom sitta där å ta farväl nördarna...

Håller verkligen inte med dig. Co-op och singelplayer-delen är det sämsta i Halo 3(har bara testat Halo 2 lite grann).

Multiplayer i Halo 3 är fantastiskt kul och välgjort. Bästa multiplayerupplevelsen på konsol som jag har haft på senare år.

Visst är det ingen realistisk, taktiskt shooter som kräver massa strategi. Men om du förväntade dig det så är det banne mig du som är idioten. Det är en typisk, klassisk shooter.

håller med.. fast Singleplayer i båda var härliga. iallafall trean, de ägde.

Medlem
Skrivet av conthox:

Oavsett om Halo var/är bra eller inte, så känns detta som ett sista försök att sälja de DLC som finns. Hur många som nu köper dom för en dags spelande...

DLCn har varit gratis i över 3 år.
Sen att idiotfan till MS beslutade att ta ner det... :S


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

DLCn har varit gratis i över 3 år.
Sen att idiotfan till MS beslutade att ta ner det... :S

Njo, alltså, online DLC:et är gratis men finns inte tillgängligt lägre, om man vill ha det nu så måste man ju köpa den boxade. (Om jag förstod saken rätt.)

Med risk för att starta ett flamewar (inte min avsikt):

Sedan är detta (ytterligare) en sak som gör att jag föredrar PC framför konsol; PC:ns onlinetjänster byter inte plattform och släcks ned efter ett tag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

För att kunna vara med i leken krävs dock att du äger alla DLC-kartor och tillbehör som släppts till Halo 2 - och med tanke på att de inte säljs online längre kan det bli en aning knivigt att få tag i detta material om du inte köper kartorna boxat.

Varför först stänga ner online nedladdning och sen sätta som krav att man måste ha dom? Är M$ helt dumma på riktigt?

Inaktiv

Har varit på totalt sex stycken Halo 2 LAN och vi har 8 personer varje gång. 4 vs 4 på Headlong och Coagulation! Bombs, capture the flag, Team Deathmatch! Fan vilka tider!

Kommer aldrig glömma Halo 2. Blev minst 2000 timmar spelande.

Medlem

synd. Jag spelar nu en hel del Halo 3 online men för att ta farväl av Halo 2 så tar jag och spelar den 14 :'( R.I.P x')

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zelaxe:

DLCn har varit gratis i över 3 år.
Sen att idiotfan till MS beslutade att ta ner det... :S

Njo, alltså, online DLC:et är gratis men finns inte tillgängligt lägre, om man vill ha det nu så måste man ju köpa den boxade. (Om jag förstod saken rätt.)

Med risk för att starta ett flamewar (inte min avsikt):

Sedan är detta (ytterligare) en sak som gör att jag föredrar PC framför konsol; PC:ns onlinetjänster byter inte plattform och släcks ned efter ett tag.

Förr eller senare släckts saker och ting ner oavsett. Vem har sagt att Direct 2 Drive eller Steam kommer leva i 100år? ... Ingen..

Däremot lär dem ju göra någon lösning om sådana saker skulle inträffa.

Medlem

Kan säga att det är inte kört efteråt. Någon som vet vad XBConnect är? Det är LAN-simulator för xbox (typ Hamachi), så man kör system-link över internet via datorn. Dock inte så många servrar uppe men man kanske kunde samla ett gäng då o då o köra lite^^


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

En titans död. "Send me out with a bang!"


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Förr eller senare släckts saker och ting ner oavsett. Vem har sagt att Direct 2 Drive eller Steam kommer leva i 100år? ... Ingen..

Men betydligt längre livslängd än vad detta har haft.

Skrivet av zauii89:

Däremot lär dem ju göra någon lösning om sådana saker skulle inträffa.

Jo, precis.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gud var tår ögd jag blir, Halo 2 var mitt bästa spel länge. Hade alla addons och maps och spelade det konstant i ca 4 år.
Tyvärr är både Xbox:anra sålda och alla spel. Men Halo 2 finns ännu i mitt hjärta.

Alla minnen man byggt upp och alla buggar så som svärdbuggen och hur man tog sig utanför banorna...
Ååååhhh... Minnen som sitter kvar för alltid..

Önskar jag kunde köra en gång till...

R.I.P Halo 2


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Alltid lika roande att se Halo-haters som tar varje tillfalle i akt att snacka skit om halo nar de i slutandan bara ar i andra andan av fanboy-skalan. Halo 1,2,3 ar skoj, love it in coop och har lirat en hel del MP.
Good bye Halo 2, I hardly knew thee.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zelaxe:

DLCn har varit gratis i över 3 år.
Sen att idiotfan till MS beslutade att ta ner det... :S

Njo, alltså, online DLC:et är gratis men finns inte tillgängligt lägre, om man vill ha det nu så måste man ju köpa den boxade. (Om jag förstod saken rätt.)

Med risk för att starta ett flamewar (inte min avsikt):

Sedan är detta (ytterligare) en sak som gör att jag föredrar PC framför konsol; PC:ns onlinetjänster byter inte plattform och släcks ned efter ett tag.

Du behöver ju bara uppgradera hårdvaran och i vissa fall operativsystem. Counter-strike har ju fått höjda system requirements med tiden.
Nu krävs det Windows 2000 till skillnad från förr då det räckte med Windows 95/98.
Sedan så har du ju i princip alla MMO:n, nåndag så släcks servrarna ner.

Något spel har väl lobbyn slutat fungera så att man måste "connect by ip" och i vissa fall måste man tom använda hamachi. Synd att hamachi eller något liknande nu inte finns till halo 2.

Eller? http://www.xbconnect.com/

Nej nu ska jag som icke-xbox ägare också joina strömmen och gråta lite.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Du behöver ju bara uppgradera hårdvaran och i vissa fall operativsystem. Counter-strike har ju fått höjda system requirements med tiden.
Nu krävs det Windows 2000 till skillnad från förr då det räckte med Windows 95/98.
Sedan så har du ju i princip alla MMO:n, nåndag så släcks servrarna ner.

Kan inte jämföra ett online FPS med ett MMO då det är helt andra förutsättningar för ett MMO. Ett MMO utvecklas hela tiden och det kostar att underhålla och då krävs det prenumeranter som betalar. Finns det inte tillräckligt med prenumeranter så att det är ekonomiskt försvarbart att hålla vid liv, så går det ned. Ett online FPS som är stabilt kan man ha uppe länge, bara för att visa goodwill och hålla kvar spelarna till konsolen/genren så att de inte pyser till en konkurrent.

Köpa ny hårdvara och uppgradera OS då och då, javisst, men stödet finns där fortfarande. De flesta win-versionerna är (mer eller mindre) bakåtkompatibla. Det går att få igång äldre spel på en ny dator och det finns även möjligheten att installera fler än ett OS på samma dator, boota win95 (eller vad det nu kräver) igen och vips så kan man spela C&C, Dune eller vad det nu kan vara. Man behöver inte ens dual-boota, det räcker med en emulator för att köra gamla godingar. Försök att göra det på konsol och få igång Megaman från 8-bitars på X-Boxen eller Alex Kidd från SEGA Master System på.... hmm, just ja, dom finns ju inte längre...

Med detta inte sagt att jag hatar konsol och att det är kass i alla lägen, jag bara påpekade att släckandet av gamla tjänster och stöd för äldre spel sker i högre takt där, pga att de vill ha över spelarna till de nyare generationernas hårdvara. På PC sidan sker också en konstant "förflyttning" men det beror inte på att tillverkarna/utvecklarna slutar stödja gammal hårdvara på samma sätt. Det beror på att tekniken går framåt och hårdvaran blir bättre och bättre, vilket ger möjlighet för spelen att gå framåt och bli bättre. (Rent teknikmässigt förståss, om spelen är "bättre" rent upplevelsemässigt är en annan sak.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar