Endless Ocean 2: Adventures of the Deep

Robot
Endless Ocean 2: Adventures of the Deep

I Arikas dykarsimulator får vi följa med på en resa långt ner i havets djup - alltifrån sjunkna slott till underjordiska grottor ska utforskas i vad som kan vara den mest avslappnande Wii-titeln hittills. Endless Ocean 2 är för de som vill ha lugn och ro och ger en välbehövlig semester från "vanliga" spel.


Medlem
Provsimmat - Endless Ocean 2

Tror jag tar dykarlicense istället

Medlem

Jag var rejält sugen på att köpa ettan, men sen så hörde jag att tvåan skulle komma så jag väntade. Hade antagligen köpt det om jag hade haft mitt Wii hemma.
Jag tycker att det ser skittrevligt ut, ett skönt break mellan hektiska FPS och läxor.

Skitkul att ni kunde recensera detta!

MFC
Medlem

558 spänn?

FAIL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Men det var då fan vad Wii spel är bra på att få dåliga betyg

Skrivet av c0rp:

Men det var då fan vad Wii spel är bra på att få dåliga betyg

2/5 är godkänt. Det är inget dåligt betyg.

Medlem

Ettan är soft, tvåan är väl mer utav samma sak.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Snälla ge mig något liknande på 360 eller PS3 istället. Och gärna bättre kontroller, grymt störande när man ska navigera med enbart Wiimoten, skulle vara mycke bättre med nunchuck-stöd.

MFC
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av c0rp:

Men det var då fan vad Wii spel är bra på att få dåliga betyg

2/5 är godkänt. Det är inget dåligt betyg.

Jag skulle vilja säga at 2/5 för ett Wii spel är ett BRA betyg!.. du har alldeles rätt för de flesta Wii spel får 1/5!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Mahone:

... grymt störande när man ska navigera med enbart Wiimoten, skulle vara mycke bättre med nunchuck-stöd.

Japp, hade varit klart bättre med nunchuck stöd. Annars är det rätt trevligt, bättre än ettan.

Och som sades i texten kunde dom gärna ha skippat allt runt om kring och bara fokuserat på dykningen.

Medlem

Jag tror nog att om man gillade ettan så är den ett säkert köp.

Förövrigt blir jag lite sugen på detta -> http://www.gametrailers.com/user-movie/wtf-endless-ocean-on-p... (Aquanaut's Holiday)

Medlem

Finns ju "flowers" till Playstation 3, som även är ett sånt "chill"-spel.
Men detta verka vara intressant, om det nu bara funnits till PS3 eller Xbox 360.

Medlem

Fick Stranglethorn Vale flashbacks av det första skärmskottet i recensionen


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Nice spel skulle man haft till pc. med snyggare grafik motor, Ps. isbjörnen såg ju rätt så bra ut på stillbilden

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av c0rp:

Men det var då fan vad Wii spel är bra på att få dåliga betyg

2/5 är godkänt. Det är inget dåligt betyg.

I allafall för mig som växte upp med sifferbetygen 1-5 så betyder en 2:a absolut inget att hänga i julgranen.

Fick man en tvåa var innebörden "gör om gör rätt", and trea var juh medel och väl i stora lag ok (men tog dig fortfarande inte fullt ut dit du ville komma). Detta då en fyra betydde "väl utfört" eller "bra".

För mig om jag ser en femgradig skala betyder allt under en trea "skräp" rent ut sagt, och etta och tvåa är bara olika grader på hur dåligt det är.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

I allafall för mig som växte upp med sifferbetygen 1-5 så betyder en 2:a absolut inget att hänga i julgranen.

Fick man en tvåa var innebörden "gör om gör rätt", and trea var juh medel och väl i stora lag ok (men tog dig fortfarande inte fullt ut dit du ville komma). Detta då en fyra betydde "väl utfört" eller "bra".

För mig om jag ser en femgradig skala betyder allt under en trea "skräp" rent ut sagt, och etta och tvåa är bara olika grader på hur dåligt det är.

Så fel du har


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Liquidedust:

I allafall för mig som växte upp med sifferbetygen 1-5 så betyder en 2:a absolut inget att hänga i julgranen.

Fick man en tvåa var innebörden "gör om gör rätt", and trea var juh medel och väl i stora lag ok (men tog dig fortfarande inte fullt ut dit du ville komma). Detta då en fyra betydde "väl utfört" eller "bra".

För mig om jag ser en femgradig skala betyder allt under en trea "skräp" rent ut sagt, och etta och tvåa är bara olika grader på hur dåligt det är.

Så fel du har

Även om han har fel, så tänker nog de flesta som haft betyg 1-5 likadant. 3=medel och allt under är dåligt.

Gör en poll och kolla hur många som känner att en 2'a får dom att bli mer positiv till ett köp

Medlem
Skrivet av noxi:

Även om han har fel, så tänker nog de flesta som haft betyg 1-5 likadant. 3=medel och allt under är dåligt.

Precis. Därför är egentligen betygen på FZ orättvisa eller vilseledande eftersom dem inte tolkas som recesenten menar och eftersom ett betyg påverkar så många köpare blir det ju tyvärr så att det påverkar spelen negativt helt i onödan.

Bästa vore ju att använda ett system som de flesta relaterar till, alternativt att skriva tydligt "Godkänt" efter tvåan.

Medlem
Skrivet av noxi:

Även om han har fel, så tänker nog de flesta som haft betyg 1-5 likadant. 3=medel och allt under är dåligt.

Gör en poll och kolla hur många som känner att en 2'a får dom att bli mer positiv till ett köp

Jag har också haft sifferbetyg 1-5 men jag är dessutom läskunnig så jag har läst mig till hur skalan på FZ fungerar, som faktiskt egentligen är 0-5.

En betygsskala som alla kan relatera till och hålla med om finns inte. Jag tycker det som FZ har nu är en ganska bra kompromiss, inte särskilt många steg vilket håller tillbaka "betygsinflation" något samt lite plus och minus.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar