Grafikort problem, Skärm slocknar i spel men ljud hörs fortfarande!

Medlem
Grafikort problem, Skärm slocknar i spel men ljud hörs fortfarande!

Tjena! Har ett nytt grafikkort Radeon HD 3650 efter förra gått sönder. När jag nu spelar spel med detta nya så flimmrar skärmen efter någon stund i ett Blå grönt Shack bräde form som sedan resulterar i att skärmen slocknar och datorn måste startas om. Jag har svårt att tro att det beror på överhettning därimot så varnades det om kortet på komplett.se att det kan lukta grillkorv med ett lite klenare Nätaggregat. Har även läst lite om att det kan vara så att Amperen i Nätaggregatets sladden kan vara för lite och inte ger ström tillräckligt till kortet.

Är det någon som vet om det är Grafikkortet eller Nätaggregatet som det är fel på. Kan tilläggas att det fungerade bättre när kortet var nytt men det fanns redan då lite problem.

Medlem

Installera om drivrutinerna. Om inte det blir bättre är det bara och skicka tillbaka det


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Har även testat med DriverSweeer, ett program som rensar alla drivrutiner innan du installerar ny. Har testat med senaste drivrutinerna samt dom som kom med skivan. Tycker det är knepigt med tanke på att mitt gammla Geforce kort behövde mer ström än det här. Bra att komplett har bra service samt snabb leverans tid.
Tack för svaret Achronos.

Medlem

Hade detta felet med mitt 8800GT nyligen och i det fallet verkade det vara grafikkortet så skickade in det och fick ett nytt. Om du har möjlighet så rekommenderar jag att testa med ett annat grafikkort. Helst med ungefär samma prestanda/strömförbrukning.

T ex du testar med klenare kort, allt fungerar men nätagget orkar nu eftersom detta kort är klenare. Försök få bort den variabeln ifall du testar med ett annat kort.


signatur
Medlem

Tack så mycket för tipset Massy. Jag testade därimot att rensa datorn ifrån gammla drivrutiner och det visade sig att gammla Nvidia display drivrutiner fanns kvar, jag testade ta bort dom och det verkade funka, det har inte dykt upp något än men jag är inte 100% procent säker än. Jag testade även med annat aggregat men fick samma fel direkt. Så om det var någon krock mellan drivrutiner återstår och se.

1
Skriv svar